STUDIU: Mașinile autonome au mai multe accidente la milionul de kilometri decât cele clasice și tot sunt mai sigure
Un grup de cercetători de la Universitatea din Michigan a studiat datele de accidente ale mașinilor autonome folosite în SUA până acum și a venit cu o concluzie interesantă: deși este de două ori mai probabil să aibă un accident, sunt mai sigure decât cele cu șofer.
Mașinile autonome sunt mai sigure decât cele cu șofer, deși sunt implicate mai des în incidente rutiere, arată un studiu făcut de o echipă de cercetători de la Universitatea din Michigan. Echipa a analizat datele publice care au cuantificat numărul de accidente în care au fost implicate mașinile autonome în Statele Unite ale Americii și au făcut o statistică în care să estimeze probabilitatea ca aceste vehicule să aibă un accident și cât de sigure sunt ele în raport cu autovehiculele clasice, conduse de șoferi.
Deși pare că mașinile autonome nu sunt atât de sigure precum vehiculele obișnuite, cercetătorii atrag atenția că aceste au fost victime în aproape toate accidentele în care au fost implicate. În primele stagii ale dezvoltării acestei tehnologii, mașinile autonome aveau 9.1 accidente la milionul de mile parcurse (adică la 1.6 milioane de kilometri parcurși). Șoferii umani au avut o medie de 1.9 accidente la aceeași distanță parcursă în aceeași perioadă. Dar cercetătorii atrag atenția că șoferii umani nu au raportat și incidentele minore la autorități, de unde și statisticile care pun într-o lumină proastă mașinile autonome. Așadar, cercetătorii au decis să facă o reglare a statisticilor pentru șoferii umani, așa că le-au acordat un coeficient de 4.1 accidente în medie la 1.6 milioane de kilometri parcurși.
Studiul a cercetat doar 11 accidente în care au fost implicate mașinile autonome în timp ce rulau în modul în care se pot conduce singure, iar toate incidentele au fost cauzate de șoferi umani. Statisticile NHTSA arată că 94% dintre toate incidentele din trafic din SUA sunt cauzate de eroarea umană, iar autoritățile speră ca mașinile autonome să reducă drastic decesele anuale de pe șosele. Potrivit cercetătorilor, mașinile autonome nu au fost implicate în accidentele grave pe cale pe provoacă oamenii de obicei, evitând lovirea pietonilor și impacturile frontale. Accidentele în care au fost implicate mașinile autonome au avut doar consecințe minore, în timp ce frecvența accidentelor auto în care mașinile s-au lovit la un unghi a fost de trei ori mai mică decât la mașinile conduse de oameni.
Așadar, mașinile autonome nu numai că au evitat lovirea pietonilor și impactul frontal, dar au redus dramatic incidența accidentelor care implică lovirea altor mașini la un unghi, situație care apare la schimbarea benzii de rulare fără ca șoferul să se asigure sau dacă nu vede că are un alt vehicul în unghiul mort. Paradoxal, anumite rapoarte din SUA arătau că mașinile autonome au fost implicate în anumite incidente pentru că au fost prea precaute, iar șoferii umani care conduceau vehicule în spatele sau în jurul lor au acroșat aceste vehicule pentru că nu au văzut pericolele pe care le anticipau acestea și care le-au făcut să reducă viteza.
Via Autoblog
Pe de alta parte, sa nu uitam filmuletul de acum cateva zile cu acea Tesla care era cat pe ce sa intre pe contrasens si sa genereze un impact frontal, situatia fiind salvata de sofer. Nu spun ca ideea de masina autonoma e proasta, dar cred ca la momentul actual tehnica nu e suficient de dezvoltata pentru asta. Insa la fel de adevarat e si faptul ca de undeva tot trebuie sa se inceapa.