STUDIU: Nissan Leaf îşi reţine 47% din valoare după trei ani

Publicat joi, 09.12.2010 15:06 de Mircea Meșter

Conform cercetării unei companii britanice, proaspătul Car of the Year în Europa îşi bate rivalii hibrizi sau cu motoare clasice la capitolul valoare de revânzare.

O companie independentă din Marea Britanie a analizat criteriile de devalorizare ale lui Nissan Leaf, proaspăt ales Maşina Anului în Europa, anunţând că modelul nipon îşi reţine 47% din valoarea iniţială după 3 ani şi 50.000 de kilometri. Conform analizelor specialiştilor de la CAP, electrica celor de la Nissan reuşeşte să reţină o valoare mai mare decât modelele hibride şi diesel de pe piaţă.

Rezultatul direct al acestei informaţii este scăderea costurilor totale de întreţinere ale modelului japonez, care reuşeşte oricum să se comporte bine la acest capitol decât alte modele cu motoare clasice graţie lipsei reviziilor şi costurilor de încărcare reduse (circa 3 euro).

"Cumpărătorii pot să aibă încredere în faptul că Leaf nu-şi va pierde valoarea mai repede decât o maşină convenţională, verdictul experţilor industriei indicând acest lucru", susţine Paul Willcox, directorul Nissan Marea Britanie.

Preţul de achiziţie al lui Nissan Leaf în Marea Britanie este de 23.990 de lire sterline (28.600 de euro), biroul britanic al constructorului nipon deschizând lista de comenzi încă din luna seprembrie a acestui an. Primele exemplare Leaf vor ajunge pe piaţa britanică în luna martie.

via | Greencar

  • vxf, joi, 09.12.2010 15:51
    47% ???

    Si o masina normala cat mai valoreaza dupa 3 ani ? Eu zic undeva tot pe acolo , iar livrati bombe de mk pe canal de stiri mai baieti ? Chiar sunt multe sanse ca o masina conventionala sa valoreze un pic mai mult de 47% dupa 3 ani si 50mii km . Costuri de intretinere reduse ? De ce nu spuneti cat costa un set complet de acumulatori de schimbat , ma indoiesc ca acele baterii vor tine la 3 ierni de -30 de grade . Iar va imbatati cu apa rece .

  • vali, joi, 09.12.2010 16:27
    mmm

    Mda, 47% dupa 3 ani nu e o valoare asa buna

  • lol, joi, 09.12.2010 16:29

    eh si voi acum... cati bani nu da omul ca sa fie green... asta e viitorul... dam multi bani pentru din ce in ce mai putin... gen..... pentru mixerul asta, ca masina nu e....

  • Leaf, joi, 09.12.2010 19:24
    sa spunem lucrurilor pe nume

    nu e vba numai de "green" (un cuvant care a capatat conotatii peiorative in mod nejustificat) , e vba de ruperea dependentei de petrol... voi va-ti uitat cat e un litru de benzina la pompa? ati urmarit stirile sa vedeti ce se intampla din 2011? 47% devalorizare e doar o cifra inaintata de niste oameni... oamenii asta, chit ca au 10.000 de diplome in spate, nu sunt descendenti de-ai lui Nostradamus... si nu va mai coditi atat, ca devalorizarea de 47% e rezonabila, in conditiile in care sta mai bine decat un hibrid sau un diesel.

  • dan, joi, 09.12.2010 19:36
    mda

    Si daca se vor scumpi carburantii ar trebui sa dam buzna cu 28 de mii de euro sa cumparam Leaf? E mult prea scump

  • lol, joi, 09.12.2010 19:42

    ca sa nu mai spunem ca se va scumpi imediat si energia electrica si o sa platim mai mult si la cea consumata acasa, nu numai pentru reincarcarea masinii. Asa spunem lucrurilor pe nume, nu crezand ca daca scapam de benzina scapam de dependente. Scapam de una, dam de alta... care e diferenta? Deci vom plati o masina scumpa ca naiba cu performante de 2 lei si energie mai scumpa in 2 locuri... nu multumesc...

  • edi80, vineri, 10.12.2010 01:28
    mda

    in 3 ani iti scoti bani pe ea de 2 ori!!!

  • vxf, vineri, 10.12.2010 10:36
    @edi

    Cum poti debita asemenea aberatii ? A utilizat unu din voi acest tip masina sa vada care sunt costurile reale de utilizare ? A facut cineva o analiza a costurilor de intretinere ? Credeti ca acumulatorii aia sunt vesnici si nemuritori ? Numai vorbarie fara rost , va dati experti in vehicule electrice si pun pariu ca nici macar n-ati vazut unu pe viu .

  • @leaf, vineri, 10.12.2010 10:39
    Mai bine ca un diesel ?

    Mai prietene cum ai calculat tu ca un diesel se devalorizeaza mai rau decat 47% ? Un diesel care este nou 20mii euro , al unei marci care isi tine cat de cat valoarea , dupa 3 ani valoreaza cel putin 13mii la utilizare normala , si cum naiba iti da tie ca sta mai rau decat 47% ? 47% inseamna mai putin de jumatate , adica 9500E . Gaseste-mi si mie un diesel pe piata cu 3 ani si 50 mii km care nou era 20 mii euro la 9000 , maine il cumpar . Habar nu aveti ce vorbiti .

  • edi80, vineri, 10.12.2010 14:16
    @vxf

    daca ti-ai folosi putin si singurul neuron pe care il ai intelege multe!!

  • vxf, vineri, 10.12.2010 14:59
    @edi

    Nu prea ai stat la orele de limba romana , "daca ti-ai folosi putin si singurul neuron pe care il ai intelege multe!!" lipseste ceva din exprimarea ta . A si ai dreptate , esti cel mai destept si luminat , ma scuzi ca am indraznit sa te contrazic ,

  • lol, vineri, 10.12.2010 15:16

    asa vxf, sa nu indraznesti sa il contrazici pe ecologistul cu xc90, el stie tot despre masini si in plus buna lui educatie si cei 7 ani de acasa se observa imediat de la o posta

  • quote, vineri, 17.12.2010 15:13
    @lol

    nu sunt de acord cu tine! scrii ca "se va scumpi imediat si energia electrica" Diferenta e ca spre deosebire de petrol, electricitatea produsa din surse regenerabile este inepuizabila, tocmai de aceea pretul nu are cum sa creasca asa mult ca la combustibilii fosili. In plus, in viitor oricine va putea obtine energie electrica, netrebuind sa depinda de gigantii industriei. http://www.green-report.ro/stiri/celulele-fotovoltaice-ultra-subtiri-inovatia-care-va-revolutiona-energia-verde Daca o ca poate fi independenta energetic, apai o masina e o nimica toata http://www.green-report.ro/stiri/casa-independenta-energetic-cu-pret-de-pornire-de-la-50000-euro http://www.newz.ro/stire/92412/alimentarea-unei-masini-electrice-renault-va-costa-maxim-140-de-euro-luna.html E f bine! "performante de 2 lei" ?!! ai auzit gradul de eficienta de peste 90% si cuplul disponibil pe toata plaja de turatii - chiar de la prima atingere a pedalei de acceleratie? Intreaba-l pe Mircea Mester. @vxf costurile reale de utilizare sunt cele pe care le da Nissan: sunt costurile unei masini cu motor pe benzina de capacitate medie. Informatiile se gasesc in presa de specialitate si pe google.