STUDIU: Schimbarea uleiului la 5.000 kilometri este risipă

Publicat sâmbătă, 31.12.2011 12:48 de Sebastian Toma

În fiecare an, 378.541.117 litri de ulei sunt risipiţi deoarece proprietarii ambiţioşi își schimbă prea devreme uleiul. Valoarea este valabilă doar pentru California, neexistând o statistică la nivel global.

Șoferii care schimbă uleiul anticipat risipesc anual milioane de litri de ulei din cauza unor superstiții. Potrivit Clubului Auto al Centrului de Cercetare Auto din California, schimbarea uleiului la 5.000 de kilometri este doar un mit rezultat din campanile agresive de marketing ale companiilor care comercializează ulei și ale companiilor care oferă acest serviciu.

Recomandarea specialiștilor este de a urmări îndeaproape indicațiile din ghidul utilizatorului pentru fiecare vehicul în parte, deoarece alte practici ar putea risipi ulei fără motiv. În ciuda informațiilor care le sunt puse la dispoziție, mulți proprietari preferă să schimbe uleiul la un interval de 5.000 de kilometri sau chiar mai devreme, în funcție de cine îi sfătuiește.

În prezent, un automobil modern poate să folosească un ulei până la 20.000 de kilometri, dacă nu chiar mai mult, având în vedere specificațiile tehnice pe care le respectă noile uleiuri sintetice și motoarele de generație nouă. Recomandarea de a schimbă uleiul la 5.000 de kilometri era valabilă pentru propulsoarele de generație veche, cu blocuri motor și pistoane din fier, care aveau toleranțe mai mari și se comportau diferit când se încălzeau. Agenția din California estimează că respectarea indicațiilor constructorilor ar duce la scăderea consumului de ulei la nivel de stat cu peste 378 de milioane de litri în fiecare an. Un studiu al celor de la NPD a relevat faptul că 51% dintre proprietarii de automobile din SUA își schimbă uleiul la 5.000 de kilometri sau chiar mai devreme, deci risipa de ulei este un fenomen național.

Promotorii acestei campanii, intitulate Check Your Number, vor să le transmită șoferilor că fiabilitatea și performanțele automobilului nu vor fi afectate de schimbarea uleiului la intervalul recomandat de constructor și că mediul va fi mai protejat dacă vor respecta indicațiile constructorului. Unele automobile sunt echipate cu un sistem de monitorizare a comportamentului motorului care îi indică șoferului în timp real câți kilometri mai poate parcurge până la următorul schimb de ulei și ce grad de uzură are uleiul, totul bazat pe stilul de condus abordat.

Via | DetroitNews

  • rares, sâmbătă, 31.12.2011 16:57

    nui bai ca recupereaza romani care schimba la 50.000

  • mobil, sâmbătă, 31.12.2011 19:12

    cati km se pot merge cu mobil 1 0w40

  • BMW, duminică, 01.01.2012 15:25
    @automarket

    Draga automarket sunt in SUA si știu situația de aici. Uleiul in SUA se schimba la 5000 de mile nu km Cum ați scris voi. Sunt deacord ca nu e sens nici la 5000 de mile sa-l schimbi dar ulei-urile in SUA imi pare ca nu sunt la fel de calitative ca in Europa chiar si prețurile sunt de doua chiar trei ori mai ieftine decât in Europa . Spre exemplu o canistra de Mobil 5w/50 de vreo 5 litre in SUA costa 18$ -25$, pe când in Europa e vreo 40-50 de EURO. Diferența de preț enorma probabil si calitatea e mult mai slaba .

  • alin, duminică, 01.01.2012 20:03

    cu tdi-ul e mai simplu... pui numai in completare, in 5000 de km a halit 2l de ulei(daca nu mai bine) in 10000 mii ai automat schimbul de ulei facut :)))))))

  • cry, duminică, 01.01.2012 20:59

    Si cum ramane cu combustibilul in SUA ! este mai ieftin deci este mai proasta calitativ?

  • kumite, luni, 02.01.2012 01:49
    @bmw

    In primul rand:La multi ani!Eu nu sunt in state,dar se pare ca inca nu ai observat.In state totul este mult mai ieftin.Si nu tine de calitate.Ei sunt mai idioti,de aia platesc mai putin.In europa sunt mai inteligenti,de aia platesc mai mult pt.acelasi produs!

  • serd, luni, 02.01.2012 16:50
    @cry

    Chiar e mult mai prost combustibilul in SUA fata de UE! Ei inca mai au benzina cu CO 90,de motorina nu mai spun!

  • BMW, luni, 02.01.2012 17:07
    @ kumite

    Mersi . Uite macar aici suntem într-o părere . Da sunt de acord ca aici in SUA totul e produs ieftin si necalitativ pe ei nu-i interesează calitatea ca pe nemti. Asta e treaba Neamtul e neamt .

  • BMW, luni, 02.01.2012 17:57
    @kumite

    La mulți ani si tie !!!

  • Urechila, miercuri, 04.01.2012 16:27
    Pentru @BMW

    Si eu sunt tot in USA ... dar tu te-ai impiedecat de diferenta de pret ... si zici ca e diferenta si de calitate. Pai la mine la ML320 din 2010 imi indica schimbul la 15000 mile. Si diferenta de pret USA-Europa nu este din cauza calitatii , ci din cauza consumului. De exemplu: -intr-o ora in USA se vand 10000 canistre de 5 litri de Mobil 1, pe cand in Europa intr-o ora poate vreo 1000. Ia vezi de ce BMW-u tau costa mai putin in America ... pentru ca e mai slab calitativ ? NU. Pentru ca in America se vand mai multe decat in EU.

  • cry, miercuri, 04.01.2012 18:10
    serd

    SERD daca citeai mai atent observai ca sa mentionat ,,calitatea in SUA vs EUROPA'' tu va ca vorbesti de UE

  • djt, sâmbătă, 13.04.2013 12:05

    salutare, acum 10 min am facut schimbul de ulei, am pus liqui moly 10W-40 MSO2(disulfura de molibden), dupa ce am pornit motorul si am lasat -o 5 min sa mearga, vreau sa zic ca s-a schimbats\semnificativ mersul motorului la relantiu fara nici un fel de minciuna. Am un vw lupo 1.4 fsi si 240 mii km, merge ceas motorul. Multam