STUDIU: Sistemele de navigaţie integrate oferite în 2012 sunt cu 25% mai greu de folosit decât cele din 2011

Publicat marţi, 29.01.2013 19:18 de Sebastian Toma

Potrivit unui studiu realizat de JD Power în Statele Unite ale Americii, aproape jumătate dintre clienţii de automobile noi ar renunţa la sistemul de navigaţie integrat dacă ecranul multimedia al automobilului ar putea afişa indicaţiile furnizate de un smartphone.

Un studiu JD Power a relevat faptul că proprietarii de automobile noi din 2012 sunt mai puţin mulţumiţi de sistemele de navigaţie integrate în bord decât erau clienţii de automobile noi în 2011. Mai mult decât atât, industria tinde spre aplicaţii de smartphone care să ofere servicii de navigaţie independente, iar utilizatorii acestora par să le prefere în defavoarea sistemelor cu care maşina pleacă din fabrică. Producătorii de automobile au început să răspundă la această tendinţă, oferind soluţii de integrare a smartphone-ului alături de sistemul multimedia al automobilului.

Dintre toţi subiecţii care au făcut parte la acest studiu, 47% au declarat că folosesc o aplicaţie de smartphone pentru navigaţie, iar respectiva aplicaţie este descărcată, nu preinstalată în telefonul lor. Însă, o concluzie importantă a studiului arată că 46% dintre respondenţi nu ar achiziţiona un sistem de navigaţie integrat dacă afişajul central al vehiculului ar putea să prezinte indicaţiile de navigare furnizate de o aplicaţie de smartphone. Aplicaţiile de smartphone pentru navigaţie au avantajul uşurinţei în utilizare, în timp ce şase din zece nemulţumiri ale clienţilor de automobile noi referitoare la sistemul de navigaţie sunt concentrate pe comenzile de introducere a adresei şi de selecţie a opţiunilor de navigare.

În medie, sistemele de navigaţie ale anului 2012 oferite în SUA au obţinut 681 puncte din 1.000, o scădere de 13 puncte faţă de rezultatul din 2011. Studiul a avut peste 20.000 de respondenţi, care şi-au cumpărat un automobil de generaţie 2012 cu un sistem de navigaţie instalat din fabrică. Cei de la JD Power au derulat studiul între octombrie şi noiembrie 2012, adică în aceeaşi perioadă ca în anul comparativ - 2011 în cazul de faţă, pentru a afla nivelul de satisfacţie al clienţilor privind sistemele de navigaţie cu care sunt dotate automobilele noi.

Satisfacţia la nivel general a scăzut în toate punctele de control, în ordinea importanţei: uşurinţa în utilizare, rutele alese, ecranul sistemului de afişaj, viteza de răspuns, indicaţiile vocale şi activarea vocală. Studiul măsoară şi problemele la 100 de vehicule, unde un scor mic reprezintă un nivel superior de calitate. În cazul studiului din 2012, toate punctele de control au scăzut la satisfacţie faţă de 2011, dar cel mai mult a scăzut satisfacţia la capitolul "uşurinţă în utilizare", unde remarcăm o scădere de 25% faţă de anul precedent.

Via JDPower

  • 2012, marţi, 29.01.2013 20:11

    Sunt mai greu de folosit decat cele din 2011,fiindca sunt mai moderne si au functii mai complexe tehnologic.

  • mog, marţi, 29.01.2013 20:34

    e studiu facut in state. ce va asteptati? vi se par americanii (cu mici exceptii) mari genii?

  • nemo, marţi, 29.01.2013 21:25

    @mog Tu ai impresia ca europenii sunt mai ''genii'' decat americanii?? Te inseli....

  • SaabCuantic, marţi, 29.01.2013 22:53

    Două lucruri nu voi suporta niciodată la o maşină: transmisia automată şi electronica! Niciodată...

  • dan, miercuri, 30.01.2013 10:07

    Eu am alta teorie: lumea s-a tampit intr-un mod accelerat. Miscarile mainii stil smartphone sunt usor de invatat si pt o maimuta (exista si dovezi video pe tema asta pe youtube), insa, daca sa ajuns ca simpla actiune de 'butonare' sa devina dificila, e grav rau de tot. Maine poimaine, vor aparea tv-uri si telefoane actionate cu ochiul si n-o sa mai stim sa ne folosim nici mainile. O sa devenim niste legume.

  • yok, miercuri, 30.01.2013 10:13

    Pai au dreptate ca sunt mai greu de folosit,exact ca si cuptoare cu microunde,masini de spalat,telefoane,etc. sunt mai greu de folosit si foarte complicate,zece butoane,nu mai stiu cate programe si fac acelasi lucru ca si cele de acum 15 ani,si la electronica la masina la fel,setarea suspensiei,raspunsul motorului etc(2 butoane sport si comfort ar fi suficient)

  • gog, miercuri, 30.01.2013 10:57

    Sistemul de navigatie din poze e de la Camaro :)

  • ala, miercuri, 30.01.2013 13:03

    @SaabCuantic sper atunci cand te referi la cutia de viteze automata nu pui in discutie cele moderne care schimba mai bine ca un pilot de WRC,Formula1,2,3...1000 si oricine fiinta vie care atinge acel schimbator, te referi la acele cutii de viteza de la GM cu 3 trepte (fiabile de altfel).La electronica tinand cont ca masinile sunt facute sa le dai repede cred ca este binevenita daca nu o ti prea mult.

  • SaabCuantic, miercuri, 30.01.2013 20:09

    @ala, pe limuzine şi chiar pe maşini de familie, în general pe maşinile mai lente, care nu sunt făcute pentru pilotaj sportiv, OK, se pretează cutiile automate, dar, cum eu prefer sedanele sport şi roadsterele, îmi place să deţin controlul total asupra cineticii maşinii! Şi să-mi obosesc membrele punându-le la treabă. Evident, există şi maşini hidramate rapide, dar mie mi se pare că scopul lor principal este să te familiarizeze cu un mod vulgar şi boieresc de a privi viteza.