SUA: Nissan a introdus în producţie Taxiul Viitorului

Publicat marţi, 03.04.2012 17:40 de Sebastian Toma

Nissan NV200, câştigătorul proiectului "Taxiul Viitorului", a intrat în producţie. În primă fază, modelul va fi utilizat de taximetriştii din New York.

Nissan a anunţat că a introdus în producţie versiunea taxi a lui NV200. Modelul este câştigătorul unui concurs intitulat Taxiul viitorului şi a fost realizat în cinci ani. Portbagajul este plat şi are suficient spaţiu pentru patru trollere, plafonul este transparent, iar pasagerii au la dispoziţie mai multe porturi USB pentru a-şi încărca gadget-urile. Mai mult decât atât, taxiul are patru locuri pentru pasageri, iar tapiţeria este rezistentă la mirosurile neplăcute. În plus, noile taxiuri Nissan NV200 sunt mai scurte şi mai înguste decât modelele pe care le înlocuiesc.

Proiectul solicita un model mai spaţios, mai luminos şi cu un acoperiş panoramic. Acesta trebuia să aibă airbag-uri atât în faţă, cât şi în spate, climatizare separată pentru locurile din spate, porturi de încărcare a gadget-urilor şi un plafon special cu carbon activ pentru a absorbi mirosurile neplăcute. De asemenea, portierele din spate se deschid prin glisare, reducând riscul de lovire a bicicliştilor şi a altor vehicule. Primele taxiuri Nissan vor putea fi văzute pe străzile New York-ului în 2013.

Nissan NV200 est echipat cu un motor de 2.0 litri care angrenează roţile din faţă. Modelul are în standard ABS, sistem de control al stabilităţii, geamuri electrice, interfon pentru discuţii cu şoferul, sistem de navigaţie, claxon cu volum redus, priză de 12 volţi pentru locurile din spate şi trei rânduri de scaune.

Via | Autoblog

  • un oarecare, marţi, 03.04.2012 18:18

    Foarte misto!

  • t, marţi, 03.04.2012 18:49

    sa tre sa fie de fapt un taxi. si london cab-ul este o masina bloncoasa cu spatiu pentru pasageri, numai mintile "luminate" au tot promovat sedanul ca pe o optiune viabila pt transportul in comun. cand peste tot, trnasportul in comun e axat pe volum mare. vad si la noi in tara destul de timid, kangoo, partner & stuff, binenteles luate pe criterii de pret de achizitie nu ca ar fi fost respectivii vizionari. astept cu interes disparitia torpilelor de loganuri din parcurile de taximetrie

  • Mi5, marţi, 03.04.2012 20:34

    Frumos, a mai urcat o treapta Nissanul! ... @t O sa dispara Logan-urile si o sa apara Lodgy-urile! Nu ca ar fi rau, dar cam tot aia e... spatiu suficient pentru cocalarii bauti si pitipoancele care se intorc de la mall :P

  • antonny, marţi, 03.04.2012 23:27
    ****

    domnule "t" nu se urca nici d***u in kango sau partener .......doi legea de la noi nu da voie masina pentru transport in regim taxi sa aive mai mult de 5 locuri ....

  • BaditzaEx, miercuri, 04.04.2012 01:01
    aratos,spatios si inteligent

    hai sa vedem si la noi, numai taxiuri Dacia Lodgy - alegerea ideala si cum ii place americanului sa zica :( mai putin cu taxiul asta caci degeaba este acum GM pe primul loc mondial daca n-a reusit sa castige licitatia asta ) Made by US, 4 US

  • Patrol, miercuri, 04.04.2012 08:48

    Nissan face masini destepte.

  • Marian, miercuri, 04.04.2012 09:04

    Mie unu mi se pare o prostie de masina. Daca am chef sa ma dau cu taxiul de unu singur o sa umble ditai autobuzul cu o persoana in ea. Astea sunt bune pt familii sa le duci la aeroport cu bagaje de vacanta, nu sa umble toata ziua prin oras. Dar stai ca ii vad utilitatea, iei taxiul pt a incarca un cadavru de acumulator de la telefoanele noi super inteligente, oricum la cat de mari sunt masinile astea o sa blocheze traficul si o sa fie timp sa se incarce si super divaisu' PS: Ce rau sunt de dimineata.... :)))))

  • io, miercuri, 04.04.2012 09:24
    @Marian

    Mariane esti un ingnorant ce probabil a chiulit prea mult la orele de engleza. Daca deschizi poza vei vedea scris MARE: "We expanded head room and a flat, hump-free floor, the Nissan NV200 Taxi's SMALLER FOOTPRINT = 5 sqare acres (cumulatively) back to the city" Ce inseamna asta? Inseamna ca Nissan-ul e mai scurt, dar mai spatios decat Ford Crown Victoria ce au avut ei pana acum. Actualul taxi din New York e o barca de peste 5 metri. New Yorkezii si-au dat seama ca trebuie sa dispara. Vor un Nissan.

  • lungime, miercuri, 04.04.2012 09:49

    Nissan NV200 - 4.6 m Ford Crown Victoria - 5.3 m

  • Marian, miercuri, 04.04.2012 12:45

    Nu am chiulit la ora de engleza, din contra am chiulit la limba rusa si ma duceam la engleza cu cealalta jumatate de clasa. Ideea era ca era bine de tradus in stire si acest "amanunt". Totusi mi se pare o masina prea mare pt nevoile uzuale de taxi, dar nu sunt in NY sa vad care sunt nevoile lor.

  • Ray, miercuri, 04.04.2012 14:13
    @Marian

    "În plus, noile taxiuri Nissan NV200 sunt mai scurte şi mai înguste decât modelele pe care le înlocuiesc." Tradus mai clar decat atata nu cred ca se putea. Ca n-ai citit articolul si numai te-ai holbat la film ca si copilul care se uite numai la pozele din carti, aia-i alta treaba.

  • gtrazvan, miercuri, 04.04.2012 15:41
    @marian

    Faci o mare confuzie sa compari New York-ul cu orice oras de la romanica. Daca traversezi New-York-ul o sa-ti ia ore - de-asta au nevoie de confort si spatiu.

  • dubfire, miercuri, 04.04.2012 16:34
    @BaditzaEx

    taxiurile in NYC sunt 90% Ford, poate chiar mai mult...nu stiu de ce GM-ul ar fi trebuit sa castige licitatia....e lovitura importanta de imagine pt Nissan in detrimentul celor de la Ford, avand in vedere ca la o intersectie in Manhattan sunt de obicei de doua ori mai multe taxiuri decat toate celelalte masini din trafic

  • nissan pt america, miercuri, 04.04.2012 16:37
    nissan pt america

    Ce nu pricepe Marian, e ca fiecare masina se adapteaza pietei pe care este oferita. Sunt romani ca Marian care nu gandesc mai departe de propria lor burta.

  • Cristi, miercuri, 04.04.2012 17:07
    Viitor... dar de scurt timp

    Bun nu o faceau electrica ca sa nu fie majoritatea timpului indisponibila ca nu are bateria incarcata....dar o hibrida se cerea pt ceva care statea marea majoritatea e timpului in oras. 5 ani mi se pare mult pt un proiect care a venit in principiu cu schimbari de caroserie...Nu zic ca e rea (din contra) dar se putea mai mult ca sa o putem numi "a viitorului".

  • dubfire, miercuri, 04.04.2012 18:21
    @Cristi

    ar trebui sa vezi ce masini circula in NY ca sa-ti dai seama cat le pasa de masini electrice sau hibride

  • Marian, miercuri, 04.04.2012 18:40
    @Ray

    E si un film in stirea asta? ca eu nu l-am vazut. Oricum cam multe comentarii pentru un cotet galben

  • Vasi, miercuri, 04.04.2012 20:04
    @Cristi

    Hibrizii sunt doar o solutie tranzitorie catre un viitor electric. Hibrizii nu sunt o solutie a viitorului mai mult decat masinile cu ardere interna. Totul depinde de disponibiliatea resurselor de petrol. Pana la un viitor in care electricele vor predomina, probabil dupa 2050 (atentie, am spus "vor predomina"; alternative vor fi masinile pe hidrogen) , electricele vor coexista foarte bine cu masinile cu motoare cu ardere interna si cu hibrizii. Dar Nissan nu a fost ales intamplator pentru ca modelul lor poate fi convertit usor intr-unul electric, mai ales ca au cea mai avansata tehnologie in domeniu. Deocamdata insa motoarele pe benzina sunt la putere, mai ales in SUA. De notat progresul: americanii au ales pentru taxiul lor motor de 2 litri, ceea ce era de neauzit cu ani in urma. @Marian Simt o urma de fustrare. Ce se intampla?

  • Liviu, vineri, 06.04.2012 21:33

    Imi place mult Nissan :)