Subaru pregateste Legacy STI S402

Publicat vineri, 16.05.2008 20:39 de Catalin Dinu

Varianta STI a lui Legacy va completa in curand gama sportiva a japonezilor de la Subaru.

Desi nu au trecut decat cateva luni de la lansarea versiunii STI a noului Impreza, Subaru a fixat deja data de 27 iunie 2008 pentru prezentarea fratelui mai mare: Legacy STI S402. Din pacate, noul model de performanta va fi disponibil doar in Japonia si va fi produs in editie limitata, ultima versiune - Legacy STI din 2006 - fiind fabricat in mai putin de 1.000 de exemplare pentru fiecare tip de caroserie: Sedan si Wagon.

Subaru Legacy STI S402 va beneficia de acelasi tratament ca si Impreza, impartasind aceeasi motorizare boxer cu patru cilindri de 2.5 litri twin-turbo. Transmisia va fi asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte ajutata de sistemul SI-Drive care permite diferentialului sa distribuie puterea necesara catre rotile din fata si spate in functie de conditiile de drum. Subaru va avea grija sa ofere si o manevrabilitate imbuntatita versiunii STI fata de varianta de serie a lui Legacy pentru a controla mai usor cei 282 CP dezvoltati la 5600 rpm si a cuplului maxim de 392 Nm disponibili in plaja de turatie 2.000-4.800 rpm. Pentru acest scop, Legacy STI va fi prevazut cu o directie mai precisa, suspensii performante Bilstein si sistem de franare Brembo care include etriere cu sase pistoane pe fata si cu patru pistoane pe spate. Japonezii au aplicat un bosaj mai pronuntat aripilor pentru a face loc jantelor BBS din aliaj de 18 inch echipate cu pneuri Bridgestone Potenza RE050A.

Interiorul lui Legacy STI a fost si el modificat pentru a inspira sportivitatea data de performantele tehnice, in primul rand prin inscriptionarea in mai multe locuri a logo-ului STI sau S402. Astfel, Subaru a pregatit o combinatie negru-gri pentru accesoriile din interior, precum volanul Momo, scaunele ergonomice imbracate in piele si covorasele speciale, completate de ceasurile de bord iluminate placut.

Noul Subaru Legacy STI S402 va avea un pret de pornire in Japonia de aproximativ 33.000 euro pentru varianta Sedan si in jur de 33.800 euro pentru versiunea Wagon.

Via | Motor Authority

  • cucu bau, sâmbătă, 17.05.2008 18:24
    bleah

    cum naiba sa faci o mashina sport cu,caroserie break?!este la fel de aiurea ca shi bmw sria 5 break...dai o galagie de bani pt un break sport...daca vrei mashina utila sau de familie itzi iei altceva nu asha ceva...trist trist

  • jijinho, sâmbătă, 17.05.2008 18:26
    corect

    eu as vrea un maserati break cum era conceptul ala superb ;) sau un ferrari dubita ar fi meserias :))

  • ~!~TEXAN~!~, joi, 10.07.2008 15:41
    Radem glumim ...

    da exista si segmentu' asta de piata ... al taticilor grabiti rau de tot .. si eu ma incadrez cam tot aici ... iubesc breku' ... dar vreau motor mare ... asa ca ... M5 TOURING , E55 T-modell , LEGACY TOURING STI , IMPREZA TOURING STI si de ce nu ... C32 AMG T-modell care nenoroceste orice chiar daca e o masina veke de ceva timp ... va salut