Suedezii știu să țină un secret: Volvo S60 Polestar a deținut timp de câteva luni recordul pe Nurburgring pentru mașini de serie cu patru uși

Publicat vineri, 26.05.2017 13:08 de Mircea Meşter

Volvo a bătut anul trecut recordul all-time pentru mașini de serie cu patru uși pe Nurburgring, însă a ținut performanța sub secret. Astăzi, când Alfa Romeo Giulia deține recordul, Volvo ne oferă clipul încercării reușite de anul trecut.

De cele mai multe ori, atingerea unui nou record pe circuitul de 21 de kilometri de la Nurburgring este anunțată cu surle și trâmbițe de constructorul care reușește acest lucru. Și e cumva normal: Nordschleife a devenit reperul sportivității atunci când vine vorba despre mașinile de serie și nu numai, astfel că fiecare tur-record este considerat una dintre "dovezile" faptului că fanii mașinilor sport se pot baza pe nou-lansatul model.

Există însă și excepții de la regulă. Volvo a reușit anul trecut să bată recordul absolut pe Nurburgring pentru un sedan cu patru uși în cadrul unui test pe care suedezii l-au ținut însă strict secret până acum. 

Testul a avut loc imediat după cursa de WTCC de la Nurburgring, inginerii și piloții echipei Cyan Racing, cei care reprezintă Volvo în competiție, utilizând un S60 Polestar de de serie pentru a stabili un timp care la acea oră nu mai fusese atins de nicio mașină de serie cu patru uși: 7 minute 51 de secunde și 11 sutimi.

Între timp, timpul realizat în testul bifat "cu scopul de a îmbunătăți performanțele mașinii de stradă și a celei de competiție deopotrivă" a fost depășit de noua generație Honda Civic Type-R și de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, modelul italian bifând un timp de 7 minute și 32 de secunde.

  • zau, vineri, 26.05.2017 13:41

    Urmeaza categoriile: Cea mai rapida masina cu: -faruri de ceata -eleron -jante pe 18/19 samd. Hilar. Sa vina minusurile de la fanii infocati Volvo, fiindca doar ei citesc articolele despre volvo

  • Sorin, vineri, 26.05.2017 14:09

    Au ales un model cu faruri halogen...fiecare kg conteaza ;)

  • zau, vineri, 26.05.2017 14:22

    Cei care dau minus imi arata cat de caraghiosi sunt. Cum naiba sa faci categorii de-astea stupide? Noroc ca volvo-ul asta e albastru. Albastru e mai rapid decat rosu. LOL

  • zau, vineri, 26.05.2017 14:27

    Alfa Romeo 156 si Seat Leon 1p la care usile din spate au clanta mutata langa geam, in ce categorie sunt? cu 3 usi jumatate sau 4 jumatate? sau 2 usi si 3 sferturi??? LOL Inseamna ca Alfa 156 e cea mai rapida masina pe NUR cu 3 ui 1/2

  • @zau, vineri, 26.05.2017 14:57

    Nu te mai oftica atat ,,patru usi'' e mai mult o forma de exprimare care de fapt face aluzie la sedanuri in cazul de fata si ar mai putea intra ca reper categoria in care se incadreaza caroseria ca dimensiune....ma rog clasa sau ...stiu eu ce?

  • zau, vineri, 26.05.2017 16:25

    @zau Nu ma oftic. De ce m-as oftica? :-DDD Ideea e ca acest titlu e o ineptie. Oricum stiu ca ti-ai dat 4 plusuri si ca intotdeauna la articolele despre volvo se uita doar fanii, asa ca intotdeauna iei minusuri daca nu ridici in slavi marca. Oricum esti simpatic. NICI TU NU STI DESPRE CE E VORBA (citez"...stiu eu ce?"). Important e ca a luat si volvo un titlu :-DDD

  • scrambl3r, vineri, 26.05.2017 17:11

    Ce bine arata pe culoarea aia......e o masina frumoasa, nu inteleg ce e cu atata dusmanie prin comentarii.

  • zau, vineri, 26.05.2017 17:47

    @scranbl3r Nu e dusmanie. E vorba de TITULATURA STUPIDA acordata. Smart ForTwo = cea mai rapida masina de pe Nurburgring Nordschleife... CUM SUNA? AAAH... Am uitat sa mentionez, e la Categoria "Masini in 2 USI si sub 3metri lungime" P.S. Legat de "albastru" sunt de acord cu tine. Albastru e culoarea mea favorita.

  • Arogantul, vineri, 26.05.2017 18:44

    Zau ca esti imbecil pt ca exista si supercaruri, care de obicei au doar doua usi, 4 usi este in general categoria sedanurilor, asa cum a mai precizat cineva mai devreme in comentarii, pt ca nu poti sa compari sedanurile, gen S60, sau Giulia, sau Seria 3, cu un mclaren sau un bugati, alea au categoria lor. Sunt curios Zau , ai avut acelasi tip de comentarii imbecile si cand a fost publicat rezulatul Giuliei? pot sa pun pariu ca nu, tu comentezi imbecilitati doar pt ca este vorba de volvo .

  • zau, vineri, 26.05.2017 19:27

    @arogantul Pe tine te asteptam omule. Cel mai mare admirator subiectiv volvo. Neinteligibil esti tu, daca din 5 comentarii n-ai inteles o logica simpla de clasa intai :-DDD N-are legatura cu Volvo. Are legatura cu orice mi se pare stupid. Chiar nu m-am excitat cand a fost vorba despre Alfa. Alfa din exemplu era doar pentru a face misto de faza cu 4 usi. Alfa avand 4 usi dar doar 2 clante pe fata usii. Am incercat sa evit injuriile si sa folosesc cuvinte blande. P.S. Ca sa nu zici ca sunt anti-volvo, desi 850t a fost una din masinile favorite ale adolescentei mele si S60 R (prima generatie) una dintre preferate, recunosc ca Volvourile actuale nu ma incanta deloc. P.P.S. Polestar - Steaua Nordului mi se pare un nume care are o incarcatura e sine statatoare mult mai puternica ddecat un M, S, sau AMG, care au devenit puternice prin rezultatele tehnice. Pacat ca in realitate un S60 Polestar are performante mai slabe decat un Merc C43 AMG de 367 CP

  • Arogantul, vineri, 26.05.2017 19:32

    Eu nu am nimic impotriva unei critici sanatoase, dar ce faceai tu era bascalie IEFTINA. Eu insami am criticat volvo pt multe decizii, dar, repet, critici sanatoase nu aiureli.

  • Arogantul, vineri, 26.05.2017 19:35

    P.S. Daca as fi asa cum zici tu, admirator subiectiv , atunci nu as fi criticat niciodata volvo. Ori cred ca cativa ani de cand sunt pe AM am criticat in mai mult de jumate din situatii.

  • zau, vineri, 26.05.2017 20:14

    ZAU??? Asa multi incuiati la cap???? Incredibil cati nu inteleg o problema simpla de logica. Si mai zic de alte firme ca timpul pe Nur e "doar marketing" :-DDD

  • Catalin, sâmbătă, 27.05.2017 18:27

    Zau ca nu sunt fan Volvo. Sunt fan masini bune si recunosc atunci cand un automobil este ok, indiferent de sigla pe care acesta o poarta. Cum este si acest Volvo din articol. Progresul ramane progres, iar realizarile notabile raman realizari. Volvo realizeaza masini din ce in ce mai sigure, asa ca este de apreciat ca nu s-au laudat atata vreme cu performanta sedanului de serie pe Nurburgring. Iar asta chiar conteaza, adica performanta reusita inaintea altora. Poate au avut o strategie in acest sens, au tinut secret testul ceva vreme pentru a-l prezenta atunci cand altii reuseau performante apropiate, poate au asteptat momentul potrivit... cine stie? De aceea am si scris poate, nu reprezinta o certitudine. Poate da, sau poate nu este asa. Performanta insa ramane de notat. Daca au avut o strategie in acest sens, au reusit efectul scontat. Iar strategia conteaza, a contat si va conta mereu, asa cum conteaza in cadrul unei curse, in cadrul lansarii unui nou model, lupta dintre constructorii de automobile este asa de cand lumea si s-a accentuat in prezent, cand fiecare cauta sa prinda o cota de piata cat mai buna. Iar asta este in folosul cumparatorilor de masini noi, exista anumite avantaje in progres, atata vreme cat rezulta masini mai sigure, mai stabile, cu sisteme de franare mai bune, etc. Parerea mea. Si tot zau, cand iti iei multe minusuri, inseamna ca pe undeva ai scrantit-o si ai dat-o in bara... daca mai multi iti spun ca esti beat, mergi la culcare.

  • dany, duminică, 28.05.2017 09:22

    dincolo de discutiile de mai sus (care au fiecare plusuri si minusuri in parte), subiectiv vorbin as zice: - ca aceste recorduri sa fie credibile ar trebui facute de altcineva decat producatorii, care sa supuna testului o masina oarecare, asa cum o cumperi de la un dealer - nici daca s-ar intampla asta nu ar fi relevant 100%... anvelope diferite, teperaturi diferite etc. - dincolo de marketing conteaza cum te simti in acea masina... iar cum ma simt eu s-ar putea sa nu se simta altul, fiecare avem asteptari diferite... ce conteaza ca e cea mai rapida pe circuit daca in gropile de pe soselele noastrea imi accentueaza problemele lombare?! - ca sa vezi daca ti se potriveste trebuie sa faci test cu acea masina... ideal ar fi sa le testezi si pe celelalte - s-ar putea ca testul sa te incante si sa o cumperi insa dupa cateva mii de km incepi sa ii descoperi hibele... iti dai seama ca nu e perfecta si te cam saturi de acea masina (cum spunea cineva: ”nu mai puteam cu ea, parca o caram in spinare... eu pe ea, pe masina”) - probabil o masina reusita e aceea care iti pune zambetul pe fata de fiecare data cand o conduci... chiar si dupa zece ani sau sute de mii de km - ce mie imi pune zambetul pe fata s-ar putea ca altuia sa ii provoace nemultumirea... deci nicio masina nu e perfecta

  • @Catalin, duminică, 28.05.2017 15:45

    Sau poate iei 50 de minusuri fiindca au citit articolul doar fanii Volvo, ceilalti cititori nefiind interesati de Volvo. Si e normal ca fanii sa-ti dea minusuri fara numar. Si asta e tot o chestie de logica, la fel ca aceea de mai sus :-DD

  • @arogantul, duminică, 28.05.2017 15:52

    Nu e la misto si ti-am spus ca au fost Volvouri care ma-u incitat la vremea lor, dar titulatura de "Cea mai rapida masina in 4 usi" e o stupizenie. Evident ca nu te astepti sa faca un timp ca Lambo SV si nici macar ca Alfa de 510 cp- asta e tot o chestie de logica- dar sa vii cu titluri de astea hilare. Asa poti sa zici si despre Trabant ca e cea mai rapida masina facuta din "carton" Hai ca inca ma uit la Cursa de 24H de la Nur. Nu am timp de comentarii mai lungi. Apropo, ieri a fost si cursa de WTCC de la Nur, unde a participat si Volvo S60 P.S. Poate ca ai avut si comentarii impotriva Volvo, dar eu le-am vazut doar pe cele in care pupai in c...laxon Volvo