Supercar electric de 700 de cai
Lightning GT este un supercar britanic care poate sprinta de la 0 la 100 km/h in 4 secunde fara un strop de combustibil.
Pentru cei mai carcotasi fani ai modelelor exotice, care nu isi imagineaza un supercar electric, Lightning Car Company va crea un vehicul capabil de performante impresionante.
Anuntat inca de anul trecut, supercarul, botezat Lightning GT, este in faza finala de dezvoltare, lansarea sa oficiala urmand a se face mai devreme de 2009, termenul limita, fixat initial de compania britanica.
Metoda de propulsie gandita de constructorul de nisa a fost un tren de rulare complet electric cu baterii reincarcabile "Nano Safe". Sistemul electric de propulsie a fost botezat Hi-Pa Drive si inglobeaza patru motoare cu actiune permanenta, pozitionate pe fiecare roata, care dezvolta peste 160 de cai fiecare.
Supercarul va dispune si de tractiune integrala si sistem de regenerare a fortei de franare independent pe toate rotile. Lightning GT ar urma sa scape si de eventualele probleme ale cutiei de viteze cu care s-a confruntat celebrul Tesla Roadster, puterea fiind distribuita separat fiecarei roti.
Oficialii britanici au declarat ca bateriile incarcate in doar 10 minute, ofera o autonomie maxima de 402 kilometri. Pentru a imbunatati performantele motorului si implicit ale masinii, inginerii britanici au dezvoltat o caroserie usoara din carbon si kevlar care distribuie ideal masa totala: 48/52.
Multumita acestui ansamblu inovativ, Lightning GT se poate lauda cu un sprint 0-100 de kmh in doar 4 secunde si o viteza maximade 210 km/h, la acest capitol supercarul dezamagind poate amatorii de senzatii tari. Lightning GT compenseaza insa la capitolul lux interior, pasagerii bucurandu-se de tapiserie din piele, aer conditionat, navigatie prin satelit si geamuri electrice.
Lighting Car Company a inceput deja sa primeasca comenzi pentru supercarul electric de 700 de cai, avansul pretins de britanici pentru un loc pe lista privilegiatilor fiind de 19.500 de euro.
-
petre, vineri, 07.03.2008 13:49traducere
poate o supermasina nu (supercar)uta; trebuie sa scriem romaneste
-
andy, vineri, 07.03.2008 14:01??
???supercaruta???!!cred ca nu stii ce vorbesti
-
ioco, vineri, 07.03.2008 14:25fufoasa
varianta in culoare alba arata f.b.
-
Tibi, vineri, 07.03.2008 14:36Culoare
De ce doar cea in alb? Pentru ca se "poarta" albul la masini mai nou? Acum putina vreme masinile albe erau cele mai ieftine si se devalorizau cel mai mult. Ce face marketingul asta.
-
alb, vineri, 07.03.2008 14:49masina alba
Culoarea alba e potrivita pentru AUDI Q7 si pentru mertzane clasa S... A MANELISTILOR..
-
d3u55, vineri, 07.03.2008 14:55supercarUTA
prete nu a spus k masina este o "caruta", ci demunirea de "supercar" este aiuera si ar tebuia si ea trabusa. din kte imi amintesc "car" la noi este o "caruta" trasa de boi sau alte animale...
-
gabi o, vineri, 07.03.2008 15:09super roata de rezerva
160 CP X 4 buc roti = 640 CP! de aici rezulta ca roata de rezerva, e una "reduced size", are 60 CP. Super tare.
-
Bogdan, vineri, 07.03.2008 15:23Super
masina arata bine ca design , iar daca mai pui la socoteala si faptul ca are 160 Cp pe fiecare roata si e si ecologica , acum mai trebuie sa stii doar pretul .
-
a, vineri, 07.03.2008 15:26a
ca de obicei numai comenturi de cacat...toti retardatzi se gasesc sa zica cate ceva...
-
leonard, vineri, 07.03.2008 15:39este super car
daca strugurii nu sunt acrii nu sunt buni, daca sunt dulci atunci de ce sunt asa de dulci. asta e conceptia celor de mai sus.daca avem curent gratis (eolian, de la soare) asta inseamna ca mergi gratis cu o masina care arata foarte bine. ar fii putut arata mai rau daca ii puneau baterii solare.in rest este aproape ecologica.
-
interesanta faza..., vineri, 07.03.2008 15:46
cum draq nu depaseste 210 km/h cu 700 de cai putere ?? ce fel de cai sunt astia..? in miniatura ? un kkt de dacie daca o forjezi iti atinge 210... si nu are 700 cp
-
URAGANU, vineri, 07.03.2008 15:56asteptam la Dacie
Asteptam cu drag echiparea mdelului Dacia LOGAN Supreme "Lightning" cu motoare de 70 de cai electrice de la Renault. :))))))))
-
Ingineru", vineri, 07.03.2008 16:01Nescolarizati
Mai baieti, de unde a-ti mai scos-o pe asta cu incarcarea in 10 minute????????Mai verificati inca o data. Poate in 10 ore!!Ca daca se inventa bateria care se incarca in 10 minute, toate masinile ar fi trecut pe motor electric si omenirea era salvata!!!!!Tare mi-e ca nu le prea aveti cu anumite chestii.
-
bogdanm, vineri, 07.03.2008 16:18pt Ingineru'
Precizare: O incarcare de 10 minute este suficienta pentru a propulsa supercarul pe o distanta de 400 de km. Autonomia celor 10 minute este de 400 de km....pentru incarcare totala este nevoie de mai mult timp.
-
yoo, vineri, 07.03.2008 16:57pt a
zici de altii k is retardati da u ai dat un comm de kkt nu ei acuma ar trebui sa zic si de tine k esti ratat???
-
dd, vineri, 07.03.2008 17:32
ce dreaqu ..asta e troleu
-
Bon_Scott, vineri, 07.03.2008 18:01dragut...
Dar cum are sa sune cand tre urci in el si pornesti in tromba? sssssssssssssssshhhhhhhhhhhhhhh......
-
bgd, vineri, 07.03.2008 18:45
1: Pentru cei care nu stiu - exista baterii (acumulatori) care se incarca si in 20 de SECUNDE 100%2: Si tractorul romanesc are 500 de cai putere si nu atinge nici macar 100 km/h plus ca la demaraj si viteza il intrece si o bicicleta, dar o bicicleta sau un autoturism nu ar reusi nici trasa de boi sa are o tarla intreaga3: Lumea automobilelor este condusa de cei care detin petrol si nu curent electric4: Demarajul acestei masini are tot respectul, iar la viteza mai ganditi-va, poate ca e limitata din fabrica pentru mai multa fiabilitate
-
AndreiRN, vineri, 07.03.2008 18:53Se poate
Aceasta masina este inca o dovada clara ca se poate face technologic asa ceva. Din ce in ce mai mult vom vedea vehicule electrice sau hibride de tot felul. Interesant este ca apar in categoriile scumpe si nicidecum la camioanele care consuma cel mai mult combustibil.
-
Claudiu, vineri, 07.03.2008 19:23Cost intretinere
Masina este ieftina dar ganditiva cand trebuie sa schimbati acumulatorii aia cred ca costa de 3 ori pretul masinii:) Cu incarcarea in 10 min a acumulatorilor si sa parcurga 400 de km nu prea cred.....probabil are si niste pedale prin masina :)in caz ca ramai fara curent ;)
-
Montinescu, vineri, 07.03.2008 21:22Pretul
Daca doar avansul este 19.500 euro... care ar fi pretul???
-
Sorin, vineri, 07.03.2008 21:26comment
Domnilor, pt unii e greu de inteles anumite kestii si altii ie prea prosti sa-si dea seama. Deci, in concluzie ...da.Si magarul ? aAAa ..magarul ..daaaaa
-
Corneliu, vineri, 07.03.2008 21:37Bateria
waa... cei cu voi.... daca mp3-play-erele au acumulatori stamina care le incarci 3 min si tin 3 ore de redare.... voi sunteti in epoca preistorica???... tehnologia avanseaza
-
Kostynson, vineri, 07.03.2008 23:08Fara suparare
Voi nu puteti sa va contraziceti fara sa va jigniti? E doar un fier cu niste fire electrice... comentate de de oameni cu capul pe umeri (zic eu)!
-
Bobby, sâmbătă, 08.03.2008 02:30
Masina este destul de interasanta si arata foarte bine. Insa care este pretul ei ?Viteza maxima de 210 km/h cred ca este o limitare a motoarelor electrice care la aceasta viteza, ele au turatia maxima in care pot functiona in conditii de siguranta, sau pentru a nu creste exagerat consumul.
-
Unul, sâmbătă, 08.03.2008 08:03de fapt....
Nu motoarele in sine au 160 de cai, ci de fapt intreg sistemul de propulsie aferent fiecarei roti. Daca un motor cu combustie are undeva pana in 4-5000rpm, un motor electric poate trece de 30000rpm (dar cine stie ce performante au mai reusit astia). Asadar, prin reductoarele aferente, factorul de multiplicare al puterii la motoarele electrice este mult mai mare datorita turatiei proprii mai mari. Baterii care se incarca in 10 minute exista, caroserii usoare se pot construi, deci nu vad care e problema. Limitarea de viteza la 210 km/h vine exact de la sistemele de propulsie descrise mai sus. Putere mai mare = reductoare mai generoase = turatie la roata mai mica. Totodata, 4 sisteme de propulsie independente inseamna si nevoia de sincronizare a lor. Probabil ca peste o anumita viteza, e mai greu sa-i ceri un computer sa le controleze in timp real, viteza de rapuns (reactie) necesara, fiind foarte mare. Si cate nu se mai pot spune...
-
Alex, sâmbătă, 08.03.2008 09:35O noua lume
Cear fi daca toate masinile pe combustibil sar schimba cu acestea electrice nu ar mai fii benzinarii ci ar fi statii de incarcare a bateriilor stai 10 min sa o incarci si pe urma pleci la drum si tot asa.
-
Adriann, sâmbătă, 08.03.2008 11:18pt gabi cu super roata de rezerva
Mai gabi citeste si tu mai bine nu pune direct pe foaie "4 x 160 " ei au declarata ca pe fiecare roata citez "dezvolta peste 160 de cai fiecare"...in concluzie is mai multi de 160 de cai.Parerea mea este ca e foarte ingenioasa ideea de a crea un "supercar" cu motor electric.
-
alex, sâmbătă, 08.03.2008 12:53pretzul...
cred ca pretzul ar fi undeva la 100.000 euro...deoarece avansul minim la o masina este de 20% si cred ca ei au dat avansul minim...
-
babaie, duminică, 09.03.2008 01:02ata ete
Nu prea ai unde sa mergi cu peste 210 km/h. Mult mai util mi se pare demarajul decat viteza maxima. Iar 4 sec fara nici un pic de combustibil mi se pare tare frate. Problema e cat costa echivalentul in energie, cat de mult mai rentabil e.
-
Doru, duminică, 09.03.2008 18:00este super car
... pentru cei care nu stiu lumea va fi condusa de cei care trec la alte surse de energie. Cei care aveti masini "tari" pe combustibili clasici sa va tineti cand se va incepe rationalizarea consumului de combustibili fosili si hidrocarburi adica incepand din 2011 cum sa anuntat la Bruxelle. Anul trecut la noi pentru o masina intre 3000-4000 taxa era de vreo 7mil, anul asta este de 28mil, la anul... asa ca este super car LIGHTNING-ul... si mai cititi pe http://www.lightningcarcompany.com/
-
vl, luni, 10.03.2008 13:04300 000 €
Pretul estimat este de 300 000 €. Enorm!
-
Dan de la CJ, luni, 10.03.2008 13:19Mici corecturi..
Este necesara corectarea in principal a celui care a postat articolul si anume: 1)Asa cum au spus si observat ceilalti posteri 4x 160 = 640 deci o "rotiunjire" cam generoasa pana la 700 cp.2)Citez "Pentru a imbunatati performantele motorului si implicit ale masinii, inginerii britanici au dezvoltat o caroserie usoara din carbon si kevlar care distribuie ideal masa totala: 48/52". Intrebarea este: Care MOTOR cand de fapt este unul la fiecare roata? Pai adica pe de o parte ne arata articolul noutatea si apoi se uita de ea si trece iarasi la banalul motor central sau unic, ca si cum ar merge masina numai intr-o roata?Acum pentru "Unu": trebuie sa stii ca masinile ca sa obtina viteze mari au nevoie atata de PUTERE mare la motor cat si de CUPLU mare.AICI este vorba de O MASINA PUR ELECTRICA si spre deosebire de motorul termic cu combustie interna PUTEREA SPECIFICA LA AXUL MOTORULUI e cu totul alta. Si anume e chiar puterea electrica absorbita in kW si transformata ca si unitate de masura in CP. Cuplul este dat ca si la motoarele termice de Forta x Bratul fortei. Adica daca are un rotor cu diametru mare si cuplu magnetic aferent, atunci produce cuplu fantastic.Asta deoarece are mult mai putine piese in frecare fata de un motor termic si plus ca are un randament intre 90 si 98% spre deosebire de cele MAXIM 36% ale motorului termic. Aceasta putere la motaoarele eletrice este avantajoasa deoarece se poate obtine de la turatia ZERO, pentru multe masini nemaifiind necesara cutia de viteze sau abreaj(ex:troleibuse). Citez din nou: "Putere mai mare = reductoare mai generoase = turatie la roata mai mica", nu stiu de unde se poate obtine o viteza de 210 km /h la o turatie la roata mica in acest caz. Pai ori are turatie foarte mare (lungimea periferica a rotii in contact cu asfaltul x viteza [m/s]), ori merge incet si atunci nu se mai cheama ca obtine nu stiu ce viteza.Cum am spus mai sus, la motoare electrice nu e necesar un reductor pentru CUPLU DECAT DACA CHIAR SE CERE(ex: macarale, trolii, teleferic sau alte locuri in care se cere efort mare si turatie relativ mica). Cel care spunea ca motoarele electrice pot atinge turatii de 30 000 tur/min e adevarat, NUMAI CA ISI PIERD MULT DIN CUPLU, la turatii mai mari(exista motoare capabile de turatii pana la 200 000 tur/min) sunt utilizatre pentru sarcini sau eforturi mici. De aceea aici se impune utilizarea reductoarelor, dar din asa turatii la arborele motor se poate obtine suficient de mult cuplu si turatie la roata.Reglarea puterii si turatiei rotilor in fc de necesitati(mai ales in viraje cand rotile din interiorul curbei se rotesc mai incet decat cele de la exterior) nu este deloc dificila, sunt calculatoare de proces instalate pe masini care fac 500-800 de citiri si ajustari pe sec. (ca exemplu sistemele ABS, EBD, si altele de control al stabilitatii si directiei sau de asistare a franarii independente).
-
k, marţi, 11.03.2008 00:12bravo
in sfarsit vom trece la masini electrice...
-
mkt, marţi, 11.03.2008 20:10tot bateria
Puterea unei baterii 35KWh sau 70KWh70 Kwh * 6 (10 minute)=420kw/380 (220 nu se pune la aceasta putere)==~1000AmpsUnele puncte de transformare nu au mai mult de 100KVA~100KW
-
Dan de la CJ, miercuri, 12.03.2008 16:20Pentru mkt
Puterea daca e Putere se masoara in W, kW etc nu in W*ora(Wh) sau (kWh) caci aceea este ENERGIA CONSUMATA adica PUTEREA * TIMPUL, si este ceea ce se inregistreaza cu contorul electric ce il avem fiecare in case. De asemenea la masini nu e vorba de aceeasi tensiune ca si ceea ce o avem l;a priza pe mono sau trifazat(0,4 kVolti sau 220kVOLTI). Asa cum ai intuit e marita intensitatea curentului pentru a face fata scaderii tensiunii(Puterea electrica este Tensiunea[in Volti]* Intensitatea [in Amperi].
-
danboss, duminică, 16.03.2008 21:45
Incerc si eu o apreciere a modului de incarcare a bateriilor. In primul rand cele 10 min asigura o autonomie MAXIMA de 400km. Mare atentie la cuvantul maxima! Acea autonomie se refera la modul de rulare cel mai economic, in nici un caz la putere maxima. Ar trebui cunoscut modul in care s-a facut testarea: viteza de deplasare a masinii (probabil constanta) nu cred ca a fost mai mare de 90km/h, probabil mult mai mica, fara accelerari bruste. In acest caz puterea necesara probabil ca este foarte mica. In cazul in care se foloseste toata puterea motoarelor, cele 10 min de incarcare s-ar putea sa asigure o autonomie de de cateva sute de metri. Pana nu stim toate conditiile de testare, inclusiv curentul si tensiunea de incarcare, tot ceea ce putem face este sa speculam.
-
moi, joi, 20.03.2008 15:16
super tare frate
-
sonia, joi, 20.03.2008 16:09
masina costa exact 65000, si avansul este de fix 30% adica 19500. simplu nu?
Citeste si
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieAston Martin DB9 1M, modelul desenat pe Facebook de fanii mărciiEnglezii de la Aston Martin şi-au invitat fanii să aleagă cel mai potrivit design pentru un model nou. În urma votării, cei de la Aston Martin au decorat un DB9 conform preferinţei publicului şi l-au prezentat pe pagina lor. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieToyota GT86 TRD va fi disponibilă pe piaţa englezeascăClienţii britanici ce doresc o Toyota GT86 mai agresivă vor putea alege varianta TRD. Varianta hot va fi lansată în Regat cu ocazia Festivalului de la Goodwood. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieViitorul Toyota Prius va fi mai uşor şi mai economicToyota pregăteşte deja noua generaţie a lui Prius, model care va fi mai uşor, mai aerodinamic şi mai economic. A patra generaţie a lui Prius va fi echipată cu anvelope speciale, menite să reducă semnificativ rezistenţa la rulare. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 27 iunieInfiniti nu va folosi platforma lui GT-R pentru vârful gameiOficialii Infiniti au infirmat posibilitatea utilizării platformei lui GT-R pentru cel mai sportiv model din gama Infiniti. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 26 iunieSkoda Rapid, imagini şi informaţii noiSkoda a prezentat imagini noi cu ultima adăugire a gamei sale - Rapid. De data aceasta, imaginile au fost însoţite de informaţii tehnice. Citeste tot
Nu prea cred ca bateria acea se incarca in 10 minute.Motorul(160CP)are nevoie de 123KWh.