Supercar spaniol: 0-100 km/h in 2.8 secunde
Spaniolii de la IFR Automotive au prezentat Aspid in premiera la Londra, supercarul ultra-usor de 400 CP.
Compania auto spaniola IFR Automotive a dezvaluit noul supercar Aspid la Salonul Auto de la Londra. Asa cum v-am anuntat in urma cu aproximativ o luna, bipostul ultra-usor va dispune de 400 CP dezvoltati de un propulsor supraalimentat de 2.0 litri. Datorita masei totale de doar 700 de kilograme, Aspid are un timp de acceleratie de la 0 la 100 km/h anuntat de producatori de doar 2.8 secunde, iar in cazul continuarii accelerarii pana la 160 km/h sunt necesare inca 3 secunde in plus
"Avantajul principal al lui Aspid este faptul ca are masa si dimensiunile mici, precum si o rapiditate fulgeratoare, precum sarpele de la care isi imprumuta numele. De asemenea, se pare ca suntem primii care incearca sa produca un asemenea sportcar compact de lux si neobisnuit in acelasi timp. Aspid nu beneficiaza doar de tinuta de drum si manevrabilitate impecabila, ci si de posibil cea mai inalta calitate pentru un automobil de dimensiunea sa", a declarat Ignacio Fernandez Rodriguez, fondator companiei auto spaniole.
IFR a construit sasiul lui Aspid din aluminiu extrudat, iar panourile caroseriei din materiale composite, reusind sa obtina, astfel, o masa totata a automobilului ultra-usoara. Interiorul supercarului spaniol este din piele cu insertii din fibra de carbon si nu este foarte sofisticat, renuntandu-se la clasicele ceasuri de redare a parametrilor de mers ai motorului.
Toate informatiile necesare soferului sunt redate prin intermediul unui display cu touchscreen pozitionat pe volanul inspirat din masinile de competitie prin intermediul caruia se pot preseta limita electronic turatia maxima a motorului, timpul de deschidere a supapelor, puterea dezvoltata, directia asistata, ABS-ul, distributia fortei de dranare, tractiunea, precum si ajustarea amortizoarelor in functie de conditiile de drum. Pe volanul se regasesc, de asemenea, si restul comenzilor necesare pentru controlul stergatoarelor parbrizului si al luminilor de drum. Consola centrala include levierul schimbatorului de viteze, precum si un display de dimeniuni mai mari utilizat de navigatia prin satelit incorporata, aducand aminte ca este un model de lux.
Aspid a necesitat 5 ani pentru a fi dezvoltat, inginerii celor de la IFR alegand cele mai bune solutii si materiale pentru partea mecanica supercarului inedit. Astfel, la partea tehnica intalnim suspensii din aluminiu care permit o usoara manevrabilitate in cele mai grele conditii de drum. De asemenea, IFR a pregatit un sistem de franare super eficient pentru Aspid pentru a-i oferi un timp scurt de decelerare de la viteze mari.
Via | Autoblog
de bine ... numa ca daca intra o bicicleta in tine s-ar putea sa mori :))