Surprize din China: un hypercar electric chinez de 1380 CP a doborât recordul de timp pe Nurburgring pentru mașinile de serie

Publicat luni, 15.05.2017 12:08 de Mircea Meşter

Constructorul chinez NextEV a atacat "templul" vitezei de la Nurburgring și a doborât unul dintre cele mai importante recorduri stabilite acolo: cel pentru cea mai rapidă mașină de serie din istorie.

În general, cei 21 de kilometri ai bucle nordice de la Nurburgring, cunoscută mai ales sub denumirea "oficială" Nordschleife, sunt folsiți de constructorii auto cu pedigree pentru a-și încorda mușchii în fața rivalilor. Iar numele modelelor care reușeșsc să bată recorduri de timp pe Nordschleife sunt în principiu cele pe care toți copiii pasionați de mașini le-au colecționat în surprize Turbo sau prin postere.

Și totuși, există excepții notabile de la această regulă. Iar una dintre cele mai mari surprize la acest capitol vine dinspre un constructor chinez de mașini electrice virtual necunoscut în Europa până acum. Și spunem "până acum" pentru că NextEV a reușit să bată unul dintre cele mai dorite recorduri de pe Nurburgring: cel mai rapid tur realizat de o mașină de serie. 

Nio EP9: 6:45.9

Cu 6 minute, 45 de secunde și 9 zecimi, hypercar-ul electric Nio EP9 a depășit cu mai mult de două secunde anteriorul record absolut, deținut de Radical SR8LM (6:48). Anterior, la finalul anului 2016, modelul produs de NextEV reușea să bată în prima fază recordul pe Nordschleife pentru mașini electrice, oprind cronometrul la 7 minute și 5 secunde.

Dacă Nio EP9 nu vă spune nimic, vă anunțăm că hypercar-ul electric al chinezilor oferă 4 motoare conectate la 4 cutii de viteze distincte. În total, cele 4 motoare electrice generează echivalentul a 1380 de cai putere, iar maşina este capabilă să accelereze până la 100 km/h în numai 2.7 secunde.

NextEV nu a oferit informaţii despre baterie, însă menţionează o autonomie de până la 424 de kilometri. Nio EP9 are un cost de fabricaţie de 1.13 milioane de euro şi este produs în numai 6 exemplare care au fost cumpărate de oficialii NextEV, iar banii obţinuţi vor fi investiţi în dezvoltarea unor modele de serie ceva mai accesibile. Primul pe listă este Nio ES8, care va fi prezentat în China spre finalul anului 2017, însă lansarea pe piaţa europeană este incertă.

via CarThrottle

  • vianu, luni, 15.05.2017 12:53

    masina de serie, asa se lauda ei? 6 bucati sunt o "serie"? Pana si pre-seria are mai mult de 10. In fine...pe romaneste..i-a facut muci!

  • Ionut, luni, 15.05.2017 13:10

    Nu e o surpriza. NextEV nu sunt chiar niste nimeni. Au o echipa buna in FormulaE, deci destula experienta. In plus cand ai cuplu instant, centru de greutate foarte jos si o thourque-vectoring pe toate 4 rotile incepi sa intelegi de ce electricele vor domina de acum in colo timpii pe tur. Sunt curios daca si cei de la Rimac cu al lor Concept S vor incerca un tur.

  • inexorabil, luni, 15.05.2017 21:36

    Hypercar electric…Ditamai pleonasmul! De fapt, este un supercar (sau HPSC) electric. Presa cultă așa se exprimă! Urechiștii pornesc – ȋn mod previzibil – de la ideea că “hiper” indică ȋnsușiri și calități peste “super”, dar lui “hypercar” i s-au atribuit alte semnificații/meniri decât puterea brută și viteza amețitoare. Mircea, NextEV nu este constructor propriu-zis, ci echipa de Formula E a constructorului chinez NIO. Ce viitor “mirobolant” al lumii auto se conturează datorită unor mărci apărute de câțiva anișori , cu tradiție zero dublu barat… Oricum, sper ca evenimentul ȋn cauză să nu constituie prilej de prosternare ȋn masă față de producătorii de “electrice”. “Automobilul” electric și/sau autonom este, prin definiție și prin excelență, anti-automobil. Mai degrabă decât non-automobil.

  • vianu, luni, 15.05.2017 21:52

    concluzie....nimic nu trebuie sa se schimbe, nimic nu trebuie sa apara nou, nimic nu e mai bun decat pishat de dinozaur (sau e a lu' dumnezeu?) totul trebuie sa ramana asa cum stim "noi". amin!

  • inexofutabil, luni, 15.05.2017 22:47

    inexorabilule tu intelegi ce scrii acolo? cred ca aplauda familia cand esti plecat de acasa,nebunu satului :0

  • Alpine77, marţi, 16.05.2017 15:09

    @vianu iti bati capul cu cine nu trebuie. In virtutea dreptului la opinie sunt cativa pe aici care te fac sa iei o pastila de dureri de cap de cate ori le citesti postarile. Tu esti unul din cei care vorbesc cu cap si iti citesc postarile cu interes.

  • vianu, marţi, 16.05.2017 15:58

    @Alpine77...thx man. :)) dar unii ti-ar sugera sa "dont feed the monkey!" nu imi bat capul...imi place sa-l zgandar. Nimic personal... doar placerea de a-i provoca umflarea venei din frunte.

  • inexorabil, marţi, 16.05.2017 16:30

    Hulitorii, trivialii, închipuiţii şi romglezii cică mă “zgândăre” pe mine. Cel mult mă amuză…Sunt atât de liniştit. Am început să adopt o altă atitudine, aşa cum tot promisesem. Dar cert este că nu mă pot ignora gagiii…Nu, fiindcă scrisul meu are efect caustic. Ei mă socotesc imbecil plus infatuat, nu-i bai, dar, de regulă, imbecilii sunt evitaţi. Realmente mă onorează atenţia (chit că ostilă) pe care mi-o acordă unii “ultra-evoluaţi” de pe aici (până şi Mafia “emite” mai multă umanitate), chiar dacă dânşii mai calcă, ici-colo, pe minele limbii române. “Şi apoi în sfatul ţării se adun să se admire…”. Hienele la hiene trag. Bai! (bye)

  • vianu, marţi, 16.05.2017 16:59

    "ei" poate te considera imbecil + infatuat. Eu, personal, nici una nici alta. Iar scrisul tau in nici un caz nu e caustic...e RETROGRAD. cat despre caracterizarea aia lunga...hulitori, triviali, romglezi. Ma lesi? Suntem in 2017, ce ai vrea, sa o dau pe franceza? Asta era prin anii '80....Lumea s-a schimbat, obisnuieste-te fara gatleagau sau, opusul, furculision. Da' parca te prosternai unei companii americane.... si inca o chestie...hulitor? dar ce te inchipui fratili meu...mesia auto? sorry pt off-topic, ma opresc aici. PS atitudinea aia nu trebuia sa fie....ofensiva? PS2 ciao! :))

  • Alpine77, marţi, 16.05.2017 19:26

    @ vianu- calculatoru' asta a creat monstri si mascarici. Te lovesti de ei peste tot. Si vreo doi "Mafalda" care indiferent de miezul conversatiei deraiaza pe acelasi sina de tren. Lumea a inceput sau se termina cu parerea lor. Cand imi vine si mie sa mai intru pe aici, imi ajunge sa le citesc ineptiile si imi trece. Si pe cat urasc genul asta de conversatii care nu au legatura cu nimic auto, cred ca ar trebui doar ignorati si lasati cu venele lor cu tot in pace.