Surprize mari la Euro NCAP: au fost retestate modele mai vechi aflate în vânzare. Fiat Punto, primul model din istorie cu zero stele

Publicat miercuri, 13.12.2017 13:09 de Daniel Popescu

Euro NCAP a evaluat mai multe modele vechi aflate încă în vânzare, iar Fiat Punto nu a obținut nici măcar o stea. Alfa Romeo Giulietta și DS 3 au fost retrogradate la 3 stele, în timp ce modele noi precum Hyundai Kona sau Kia Stinger au primit 5 stele.

Euro NCAP a anunțat miercuri rezultatele celei mai ample sesiuni de teste de siguranță din acest an. Organizația europeană a efectuat teste pentru nu mai puțin de 15 modele, printre care se numără și noua generație Dacia Duster, care a primit un calificativ de 3 stele.

Dintre modelele noi care au fost evaluate, 4 au obținut punctajul maxim de 5 stele. Pe listă se află Hyundai Kona, care se remarcă prin punctajele bune obținute pentru protecția adulților (87%) și a copiilor (85%), dar și prin rezultatele obținute în cazul pietonilor (62%) și a sistemelor de siguranță (60%).

De asemenea, au mai obținut calificativul maxim și Kia Stinger, noua generație BMW Seria 6 sau noul Jaguar F-Pace. În schimb, la fel ca și Dacia Duster, au mai obținut 3 stele noul Kia Stonic (5 stele cu echipamentul opțional de siguranță) și modelul britanic MG ZS.

Hyundai Kona - 5 stele

Kia Stinger- 5 stele

BMW Seria 6 - 5 stele

Jaguar F-Pace - 5 stele

Kia Stonic - 3 stele

MG ZS - 3 stele

Pe lângă noile modele, Euro NCAP a testat în această sesiune și o serie de modele mai vechi aflate încă la vânzare. Organizația își justifică decizia prin faptul că numeroși constructori apelează la actualizări minore ale modelelor pentru a prelungi durata de viață a acestora și, în același timp, pentru a ține pasul cu schimbările de preferințe din partea clienților.

În acest fel, clienții pot compara mai bine siguranța noilor modele cu cele ale unor modele mai vechi, mai ales că testele Euro NCAP sunt în prezent mai dure decât în prezent. De altfel, dintre modelele mai vechi, Toyota Yaris este singurul care a reușit să-și păstreze calificativul de 5 stele. În schimb, cele mai multe modele mai vechi au fost retrogradate la 3 stele, iar printre ele figurează Toyota Aygo, Alfa Romeo Giulietta, Ford C-Max, Grand C-Max, Opel Karl și DS 3.

Toyota Yaris - 5 stele

Toyota Aygo - 3 stele

Alfa Romeo Giulietta - 3 stele

Ford C-Max - 3 stele

Ford Grand C-Max - 3 stele

Opel Karl - 3 stele

DS 3 - 3 stele

Marea surpriză este însă Fiat Punto, un model aflat la vânzare din 2005, dar care este încă popular în Italia. Acesta a devenit primul model din istorie care a primit zero stele în cadrul testelor organizate de Euro NCAP.

Totuși, oficialii menționează că, în cazul testelor dedicate pentru protecția adulților și copiilor, modelul italian a obținut performanțe suficient de bune pentru un calificativ de două stele. Ca urmare a faptului că, în echiparea standard, are un singur semnal de avertizare pentru purtarea centurii de siguranță, modelul nu a primit nicio stea pentru această parte a testului, care include sisteme de asistență și cele care contribuie la evitarea accidentelor.

Fiat Punto - zero stele

Via Euro NCAP

  • someone, miercuri, 13.12.2017 14:32

    deci, ce ziceti acum de duster?

  • ignis, miercuri, 13.12.2017 14:55

    Alfa Romeo, Ford, Opel cu modele de 3 stele? A înnebunit lupul.. :) Citroen DS 3 știam că e un model mai premium, așa. Cât era prețul de pornire? 15.500EUR? E brand dom'le a u băgat banu' în siguranță, nu cum sunt cazanele alea de Dacia... Poate cârcotașii își vor crea și ei o circumvoluțiune și vor înțelege ce înseamnă mașină corectă la un preț corect.

  • Sam93, miercuri, 13.12.2017 14:58

    Euroncap e o organizatie care sufera de retard mintal sever. Fiat Punto este o masina cu o structura de siguranta extraordinara si care ofera un nivel ridicat de protectie ocupantilor. I-au dat zero stele ca nu are avertizare pentru centuri si electronice inutile. Ce gluma proasta! La fel si cu Duster. Duster are o noua structura de siguranta. O masina cu o rigiditate structurala extraordinara care ofera un nivel bun de siguranta pasagerilor. Merita cel putin 4 stele.

  • Coco, miercuri, 13.12.2017 15:35

    Ora adevărului. Mărci care nu își respectă blazonul și mărci care fac compromisuri. Îmi pare rău doar de Toyota, singura marcă cu prestigiu care culege rezultatul că urmare a colaborării cu PSA, restul.... modele de tip cazane auto...deci valoarea produsului, tehnică și tehnologică și mai ales siguranța costă.

  • @Coco, miercuri, 13.12.2017 16:13

    Da, mai Coco, asa e: Ford, MG, Opel, Kia, Toyota... cam nasol!

  • Green_Alex, miercuri, 13.12.2017 16:23

    Asta inseamna modele vechi. Asta ar trebui pusa pe tapet celor care tot compara Dacia versus SH si prefera sh-ul ca vezi doamne "aia SH desi e la mana a doua e totusi masina serioasa nu coaja"

  • Arogantul, miercuri, 13.12.2017 16:23

    @coco toyota e mare si tare doar la euroncap uitate la testele americanilor sa vezi cum li se rupe pilieru A si cum striveste piciorul stang al conducatorului, la fel si lexus ca doar folosesc aceeasi structura de rezistenta, toyotei /lexua leau luat 3, TREI, ani ca sa remedieze neregulile gasite de IIHS in 2012 si 2013

  • Coco, miercuri, 13.12.2017 19:38

    @ Arogantul Așa este. Au fost probleme la Toyota dpdv al structurii de rezistență, au mai fost și cele legate de frânare, dar totuși Toyota le-a remediat la modelele mai vechi iar modelele noi nu s-au confruntat cu astfel de situații. Restul mărcilor testate și care au rezultate mediocre....vorba unui coleg de postare....cam nasol....chiar dacă pe unii îi deranjează sau dețin astfel de produse auto.

  • Calingura, miercuri, 13.12.2017 19:44

    Traim intr-o lume comerciala. Toti isi fac masinile cat sa iasa bine la teste. Daca maine schimba testele, vor lua multi 1 stea la prima evaluare. Cumva e si normal. Ce imi ramane mie din aceasta poveste, este ca Duster-ul nu sta chiar atat de rau.

  • Arogantul, miercuri, 13.12.2017 21:01

    @coco, faza e ca daca nu erau aratati cu degetu de IIHS probabil ca toyota nu ar fi facut modificarile necesare, ceea ce ma deranjeaza la majoritatea producatorilor este ca de unii singuri nu fac nimic in plus fata de cerintele testelor, iar cand apare un test nou se observa slabiciunile, deci tragand linie putem vedea ca doar cativa producatori fac mai mult decat cer testele cunoscute, din japonia Honda si Subaru sunt peste medie, si observ ca mai nou si koreeni fac eforturi, bravo lor, in toyota nu am incredere sa faca ceva in plus daca u sunt aratati cu degetu. in europa doar volvo tine stacheta sus, mercedes care pe vremuri ii credeam egalii volvo la siguranta au avut o reactie foarte puerila cand clasa C din 2012 a picat testul. cat despre modelele americane nu ma pronunt pt ca nu le cunosc, aici poate ne ajuta Inexorabil,

  • inexorabil, miercuri, 13.12.2017 23:02

    Din păcate, dragul meu Arogant, exceptând Lincoln, nivelul general de siguranță la care au ajuns “americanele” nu poate fi calificat ca ȋnalt. Adică stau drept și mă ȋntreb și mai drept oare când se va putea vorbi ȋn RenCen despre excelența care, indubitabil, reiese de aici: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/mercedes-benz/e-class-4-door-sedan Linie perfectă…Ȋncă nu sunt disponibile clipuri sau imagini despre testarea modelului ȋn cauză, dar vor apărea, mai mult ca sigur. Cadillac CTS nici nu poate visa să se apropie măcar de celelalte două “executive” ale Triadei germane, Buick LaCrosse ȋnsă da, numai că, chiar luxos fiind, nu este lăsat să joace ȋn aceeași ligă “premium”; culmea, CTS pare mai…sărăcăcios pe lângă el (mai ales la interior). Apropo, pe bune dacă n-am ȋnceput să-mi doresc nici mai mult, nici mai puțin decât…ieșirea lui Buick din conglomeratul “GM”, chiar dacă această marcă a pus piatra de temelie a vestitei corporații, ȋn urmă cu 110 ani. Totuși, nu mă pierd ȋn reverie, așa că prefer să rămân realist: cât timp depinzi, chiar ȋn mod fundamental, de “corporate engines” și de “global architecture”, sigur nu se ȋntrevăd niciun fel de șanse de a te angaja pe un drum independent… La cumpăna dintre milenii, când GM neglijase destul de mult siguranța ȋn ansamblu, limuzinele lui Buick (Park Avenue și LeSabre) au ținut să nu se supună politicii centrale, uimindu-i chiar și pe cei de la IIHS cu rigiditatea lor structurală și, totodată, cu zonele lor de deformare controlată, dar o asemenea atitudine ȋnverșunat pro-calitate a fost curmată (nota bene: ȋn bucătăria internă) după doar câțiva ani, fiindcă, nu-i așa?, pe lumea asta nimic bun nu poate rămâne nedistrus…

  • Arogantul, miercuri, 13.12.2017 23:52

    am vazut recent un review cu linocoln navigator, interior de calitate dar nu pe gustul meu, e prea masiv, adica e ok sa fie masiv la exterior, ca doar e suv dar si itneriorul parca e taiat cu toporu desi gasesti piele peste tot, e prea blink blink Mercedes a vrut sa demostreze ceva dupa palma primita in 2012. hehe, uneori palma e rupta din rai. P.S. uite cu ce ma delectez eu http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s60-4-door-sedan/2016 model aparut in 2010

  • mishazaitev, joi, 14.12.2017 15:05

    Da! Si cand am spus ca este o performanta pentru Duster faptul ca si-a pastrat cele 3 stele obtinute de primul Logan, in ciuda nivelului mult mai drastic de testare si ca acesta reprezinta un progres in ceea ce priveste siguranta oferita de masinile romanesti, hatterii m-au umplut de manute rosii!

  • rzwa, vineri, 15.12.2017 10:52

    Despre ce vorbim? Urmăriţi imaginile şi decideţi singuri : cât de mult se deformează la impactul parţial faţă montantul stânga la Toyota Yaris cu 5 stele şi la Fiat Punto cu zero stele ramâne intact !!! La viteză mai mare ce credeţi că se va intâmpla? Vă simţiţi mai bine că mai aveţi 2 leduri aprinse în bord, face piu piu şi a mai primit steluţe în plus? Nu v-aţi săturat de minciunile lor, ca si la testele de consum?