Suzuki Alto va primi sigla Volkswagen în India

Publicat marţi, 19.10.2010 10:53 de Sebastian Toma

Piaţa auto din India va primi o versiune Volkswagen a lui Suzuki Alto. Modelul va fi produs într-o fabrică Volkswagen dar nu va beneficia de niciun element tehnic al concernului german.

Potrivit celor de la Autocar, primele modele Suzuki care vor primi sigla Volkswagen sunt Alto şi Wagon R. Cele două modele vor fi comercializate în această configuraţie pe piaţa din India, nu în Europa. Aşadar, cei de la VW nu vor avea un model low-cost în gamă bazat pe Alto sau pe Wagon R. Modelul Wagon R va purta sigla Skoda, spre deosebire de Alto, care este aşteptat să primească "blazonul" Volkswagen. Modificările exterioare se vor rezuma la integrarea siglei VW, modificarea barelor de protecţie, aplicarea blocurilor optice în stilul lui Polo.

La nivelul interiorului, modificările sunt minore şi implică doar câteva ornamente schimbate. Cei de la Volkswagen vor merge chiar mai departe, urmând să aplice sigla lor pe un model Suzuki fabricat în India dar echipat cu un motor Fiat Multijet de 1.3 litri. Producţia modelelor Suzuki din India care vor purta sigla Volkswagen va fi redirecţionată la fabrica Chakan. În mod normal, modelele respective ar fi fost fabricate la uzina Suzuki Maruti, dar aceasta este deja la capacitate maximă.

În primii ani ai acestui parteneriat, cei de la Volkswagen nu vor aduce în Europa niciun model Suzuki cu sigla vreunei mărci din Grupul VAG. Există şanse ca unele modele să fie aduse pe pieţele emergente din Europa de Est, unde cererea pentru modele low-cost este ridicată, dar cei de la Volkswagen nu vor să îşi denigreze imaginea de marcă comercializând modele prea ieftine.

Via | Autocar 

  • Cosmin, marţi, 19.10.2010 12:36
    O miscare logica a aliantei VW-Suzuki

    Suzuki, liderul pietei auto din India ( detine 50 % din piata ) nu face fata cererii foarte ridicate, listele de asteptari fiind foarte lungi . In acest sens, constructorul japonez a inceput constructia a trei noi uzine in India ce vor fi finalizate in 2012 . Pana atunci, pentru a nu pierde din potentialii clienti ce nu sunt dispusi sa astepte pana la 6 luni pentru a cumpara un automobil, Suzuki a apelat la partenerul VW Group care are trei uzine in India, uzine care pe langa modelele VW Group vandute in India vor produce si modele Suzuki .

  • razvanis, marţi, 19.10.2010 12:40
    Skoda

    Daca VW nu vor sa denigreze imaginea proprie vanzand modele ieftine , au Skoda la dispozitie care va fi nevoita sa faca asta .

  • vxf, marţi, 19.10.2010 12:41
    Skoda

    Pai asta e exact noua strategie de repozitionare a marcii Skoda in cadrul grupului VAG

  • cozappz, marţi, 19.10.2010 14:31
    "echipat cu un motor Fiat Multijet de 1.3 litri."

    A innebunit lupu'. Swift Fabia, asteptam restul.

  • BaditzaEx, marţi, 19.10.2010 16:54
    VAG SUCKS

    sigla VW sau Skoda pe un automobil Suzuki 100% dar fara nimic in plus de la VAG, + motor FIAT ??????!!!!!!!!!!!!!!! strategiile lor de k...sfideaza bunul simt , originalitatea ... n-as mai cumpara nici un produs VAG indiferent ca e Audi sau ...

  • @ cozappz, marţi, 19.10.2010 17:34
    FIAT detine doar 50 % din tehnologia diesel Multijet

    In urma separarii din 2005 dintre FIAT si GM ( GM a platit 2 miliarde $ pentru ca a refuzat sa cumpere restul de 80 % din FIAT Auto : FIAT, Alfa Romeo si Lancia ), GM s-a ales cu o mica consolare si anume a devenit in proportie de 50 % detinatorul proprietatii intelectuale asupra tehnologiei diesel Multijet si proprietarul a 50 % din uzina din Polonia ce produce in exclusivitate motorul 1.3 Multijet ( On February 13, 2005 GM and Fiat reached a settlement agreement whereby GM will pay Fiat approximately $2.0 billion and will return its 10% equity interest in FAH to terminate the Master Agreement (including the Put Option) entered into in March 2000, settle various disputes related thereto, and acquire an interest in key strategic diesel engine assets and other important rights with respect to diesel engine technology and know-how. The settlement agreement results in a pre-tax charge to earnings of approximately $1.4 billion ($886 million after tax or $1.56 per fully diluted share). Since the underlying events and disputes giving rise to GM's and Fiat's agreement to settle these disputes and terminate the Master Agreement (including the Put Option) existed at December 31, 2004, GM recognized this charge in the fourth quarter of 2004. This charge was recorded in cost of sales and other expenses in Other Operations. II-9 GENERAL MOTORS CORPORATION AND SUBSIDIARIES Other Operations (concluded) In addition, the settlement agreement includes, among other things, the following actions or provisions: o The Fiat-GM Powertrain (FGP) joint venture company will be dissolved and GM will regain complete ownership of all GM assets originally contributed. During a transition period, FGP will continue to supply both companies so that their respective operations will not be disrupted. o GM will retain co-ownership with Fiat of the key powertrain intellectual property, including SDE and JTD diesel engines and the M20-32 six-speed manual transmission; o GM will hold a 50% interest in a joint venture limited to operating the powertrain manufacturing plant in Bielsko-Biala, Poland, that currently produces the 1.3 liter SDE diesel engine; o The companies will continue to supply each other with powertrains under long term contracts which provide considerable ongoing savings; o GM and Fiat will also continue to work together to develop certain car programs; . ) . Suzuki a primit dreptul de a folosi acest motor de la GM ( pe vremea cand GM detinea 20 % din Suzuki ) si nu FIAT, in schimb GM primind de la Suzuki platforme de clasa mini ( ex. Opel Agila care este un Suzuki Splash cu emblema Opel ) cat si motoare de cilindree mica pe benzina . Desi au in prezent un proiect comun ( Suzuki SX4/FIAT Sedici ), eu sunt convins ca FIAT nu le-ar fi acordat niciodata celor de la Suzuki dreptul de a folosi motorul diesel multijet de 1.3 L, fiind puternic concurati de modelele Suzuki echipate cu acest motor in clasele vitale pentru FIAT ( mini si mica ) . Mai mult chiar, intrarea FIAT in India este un esec datorita in principal acestui motor diesel care este extrem de apreciat in India pe masinile Suzuki . Revenind la GM, acestia au cumparat producatorul italian de motoare VM Motori ( detin in prezent 50 % dar vor cumpara si restul de 50 % detinut de Roger Penske ) si intentioneaza sa faca din acesta centrul principal GM de dezvoltarea al motoarelor diesel ( pornind de la tehnologia Multijet ), in urma succesului foarte mare de care se bucura motoarele VW Group TDI in SUA, GM anaizeaza foarte serios introducerea pe scara larga motoarelor diesel pe piata din SUA .

  • Victor, marţi, 19.10.2010 17:42
    @ BaditzaEx

    Fiat Sedici este un Suzuki SX4 cu emblema FIAT, italienii venind doar cu motorul diesel de 2.0 L . In rest, totul este SUZUKI ( cu exceptia motoarelor diesel PSA si FIAT ), ambele modele fiind realizate in uzina Suzuki din Ungaria .

  • BaditzaEx, marţi, 02.11.2010 13:32
    @Victor

    asa si?, stiam asta, am vrut sa zic ca si europenii au preluat multe lucuruiri de la japonezi ( nu asiatici cum unii tembeli ii baga pe toti in aceeasi oala : sudkoreeni, chinezi, japonezi ) . Si Citroen / Peugeot au preluat platforma / modelul : Outlander, I-Miev, urmeaza Asx de la Mitsubishi... vroiam sa zic, ca atunci cand te consideri deja un brand in lumea auto ( gen VAG care are destule resurse ) ar tre sa te gandesti si la originalitate, sa fi venit cu ceva nou, in plus pt Suzuki , nu doar un alt breloc de chei

  • BaditzaEx, marţi, 02.11.2010 13:42
    @...

    iar anonimul asta de-i raspunde lu cozapz parca ar fi de pe Discovery...=)) mai lasa-ma frate cu romanele si istoria tranzactiilor din lumea automobilistica ( e bine de stiut ) dar mai lasa frate raspunsurile astea , de parca ai fi avocatul... Eu vreau sa vad o marca, un brand care sa-mi prezinte / argumenteze decizia mea de a-i cumpara produsul prin , munca, tehnologia, inovatia, originalitatea care a depuso construind acel lucru... probabil ca in ziua de azi , dk doresti asa ceva trebuie sa te uiti la ceva premium sau un brand exclusivist : Mercedes, Ferrari...