Suzuki Cappuccino va renaște ca un rival pentru Mazda MX-5

Publicat luni, 17.02.2025 14:15 de Tiberiu Safta

Suzuki va readuce la viață modelul Cappuccino la aproape 30 de ani de la sfârșitul producției. Noul model va fi o decapotabilă menită să rivalizeze cu Mazda MX-5.

Constructorul japonez este pe cale să readucă la viață un model mai puțin cunoscut de publicul larg în Europa, dar celebru în rândul pasionaților de mașini. Mai exact, este vorba despre o nouă generație pentru Suzuki Cappuccino, care urmează să fie lansată în 2026, potrivit informațiilor apărute recent în presa japoneză.

Noul model ar urma să fie un viitor rival pentru Mazda MX-5 pe piața internațională și un concurent pentru modele destinate pieței japoneze, cum ar fi Daihatsu Copen și Toyota S-FR. Față de modelul original, produs între 1991 și 1998, viitorul Cappuccino va crește semnificativ în dimensiuni. Acesta ar putea avea o lungime de 3895 milimetri și un ampatament care măsoară 2410 milimetri, potrivit presei din Japonia.

Cu alte cuvinte, viitorul Suzuki Cappuccino va fi mai scurt cu 20 milimetri față de Mazda MX-5, însă ampatamentul va fi cu 100 milimetri mai lung.

Presa japoneză speculează că noul model ar urma să primească un motor în 3 cilindri, turbo, de 1.3 litri și care va dezvolta undeva între 120 și 150 de cai putere. Ar putea exista și un motor mai mare, de 1.6 litri în 4 cilindri, aspirat natural. Indiferent de motorizare, noul model va avea tracțiune spate și două opțiuni în ceea ce privește cutia de viteze: manuală și automată.

Modelul original Suzuki Cappuccino a fost o decapotabilă de dimensiuni foarte mici, fiind încadrat în segmentul kei-car, un segment popular în Japonia pentru mașini mici și cu puțină putere. Primul Suzuki Cappuccino era disponibil cu două motoare de 700 cm3, care dezvoltau 64 de cai putere. În Europa, cea mai mare piață pentru Suzuki Cappuccino a fost cea din Marea Britanie, acolo unde au fost vândute peste 1100 de exemplare.

via Carscoops

  • Catalin, luni, 17.02.2025 19:04

    Dificil de inteles politica celor de la Suzuki pentru Europa. Vom (mai) vedea daca Suzuki Cappuccino va apare si pentru pietele europene. Cum nu sunt importate nici Suzuki S-Presso, Vitara Brezza sau interesantul Fronx, ultimele doua se vand pe alte piete cu motorizarea de 1.5 litri. Nici Grand Vitara si exemplele ar putea continua. In urma cu vreo 4 ani de zile anuntau un viitor Swift Cross, dar nu s-a concretizat. Cei de la Toyota au in schimb Yaris Cross, Hyundai au Kona, Kia au Stonic, etc. Cum cei de la Suzuki au preluat caroserii de la Toyota, speram si la aparitia unui Swift Cross, eventual nu identic cu modelul similar Toyota. O vreme o sa se vanda Ignis, iar apoi nu se va mai importa in Europa. Cei de la Suzuki ar face bine sa aduca si sa aiba in oferta modele care sa umple golul dintre Swift si Vitara. Macar sa aduca Suzuki Fronx. Cat despre Vitara, dupa un facelift aplicat anul trecut, nu mai dispune de airbag protectie genunchi sofer si nici de scaun pasager dreapta fata reglabil pe inaltime... Ca si proprietar de Suzuki fabricat in Japonia si dupa 60000 kilometri si zero probleme (nu am schimbat nici macar un bec insa am schimbat placute de frana pe la 30000 kilometri, ce-i drept cam devreme insa nu ma deranjeaza acest aspect, avand in vedere fiabilitatea generala a masinii), spun ca este pacat ca Suzuki sa nu-si diversifice gama de modele. Nu sunt masini perfecte, insa pentru pretul cerut, stiu destui proprietari multumiti de Suzuki.

  • George Simion, luni, 17.02.2025 21:17

    super!! astea sunt masini si de oras(deci 95% din timp) si o placere pentru condus. pentru..fasole, cumperi suv etc.. in uk vad doar unul de vanzare, 32 de ani vechime "dacat" 12500. :)