Suzuki și Volkswagen au dizolvat în instanță alianța semnată în 2009

Publicat luni, 31.08.2015 16:54 de Sebastian Toma

La șase ani de la semnarea parteneriatului dintre Suzuki și Volkswagen, cele două companii și-au separat drumurile în instanță.

Suzuki și Volkswagen au finalizat în instanță disputa privind parteneriatul semnat în 2009. În instanța de arbitrare, japonezilor de la Suzuki li s-a aprobat cererea dizolvării parteneriatului semnat cu nemții de la Volkswagen pe fondul nerealizării niciunui punct listat în planurile comune ale celor două companii.

Mai mult decât atât, cei de la Volkswagen vor fi obligați să-și vândă participația de 19.9 procente la Suzuki, eliberând compania niponă de conglomeratul german care are resurse financiare mult mai generoase. În urma acestei experiențe, japonezii de la Suzuki și-au propus să-și păstreze independența cu orice preț și să își aleagă partenerii mai bine pentru următoarele colaborări.

”Ultimii șase ani au fost o experiență valoroasă pentru noi. Am realizat că există companii diferite de noi, care văd altfel lucrurile. În viitor, independența companiei va fi o precondiție obligatorie a oricărui parteneriat”, a declarat Osamu Suzuki, șeful companiei nipone. La vremea respectivă, Suzuki și Volkswagen plănuiau să coopereze în domeniul modelelor de clasă mică dezvoltate pentru piețele emergente, dar întregul acord s-a dus de râpă după ce japonezii au semnat un contract cu italienii de la Fiat privind achiziția de motoare diesel. Pe măsură ce disensiunile dintre cei doi parteneri au luat amploare, fiecare dintre cele două companii a acuzat-o pe cealaltă de încălcarea condițiilor contractuale.

Daniel Loeb, analist la Third Point LLC, estimează că Suzuki are suficiente lichidități pentru a achiziționa înapoi părțile deținute de Volkswagen și pentru a evita orice acțiuni care să afecteze apoi siguranța companiei. Însă, analistul Ashvin Cotai de la Intelligence Automotive Asia atrage atenția că viitorii potențiali parteneri ai celor de la Suzuki ar putea să fie destul de îngrijorați în privința colaborării cu niponii, având în vedere faptul că Suzuki "nu are o cultură concentrată spre colaborările de tip joint venture".

Via Automotive News (înreg.) | Sursă foto

  • M, marţi, 01.09.2015 08:07

    ar fi fost binevenite mai multe dtalii privind divortul, oricum se pare ca samuraii n-au prea suportat aroganta teutonilor

  • mishazaitev, marţi, 01.09.2015 09:25

    Veste este cum nu se poate mai buna. Cu cat pe piata exista mai multa independenta cu atat peisajul auto va fi unul mai bogat si mai original/

  • rotila, marţi, 01.09.2015 11:28

    motivul sciziunii sa fie oare motorul fiat 1.9 d ale carui prestatii pe vitara nu s-au bucurat de aprecieri? doua esecuri?

  • Claudiu, marţi, 01.09.2015 11:36

    Problemele au aparut in momentul in care Suzuki a cumparat motoare de la Fiat, in loc sa le cumpere de la Vw. Nu se cunosc prea multe detalii legate de decizia tribunalui in afara de cele 2 decizii mai importante: 1. Vw e obligat sa vanda actiunile, dar e liber sa le vanda oricui si la orice pret vor. 2. Suzuki e obligata la plata unor despagubiri catre Vw pentru incalcarea parteneriatului si valoarea lor va fi stabilita ulterior de catre tribunalul de arbitraj.

  • bogdan, marţi, 01.09.2015 12:25

    @Claudiu : ' VW e obligat sa vanda actiunile catre Suzuki sau catre un tert indicat tot de Suzuki ' . @rotila , motorul 1.9 de provenienta Fiat nu s-a montat niciodata pe Vitara ( poate pe SX4 ) .

  • ingerulol, marţi, 01.09.2015 13:10

    Motorul discordiei e de 1.6 DDis ma . E de fapt 1.6 MJet . Ce-i drept nu foarte performant . 1.6 TDi era mai rafinat , dar cu siguranta la fel de nefiabil .

  • @M, marţi, 01.09.2015 16:04

    Cica samuraii nu prea au suportat aroganta teutonilor. Pe cuvantul tau! Sau poate nu stii ca tocmai Suzuki sunt cei care au incalcat conditiile impuse de aceasta alianta cand si-au pus motoare facute de Fiat sub capota, in conditiile in care a stabilit cu VW ca vor pune motoare 1.6 TDI. Deci eu cred ca aroganti au fost aia de la Suzuki cand nu s-au tinut de cuvant. Cand au stabilit acest parteneriat, Suzuki nu a verificat CONCRET ce inseamna el. Sau daca au verificat, probabil nu au verificat cum trebuie si aici din nou nu e vina lui VW. Pe de alta parte, daca aceste diesel-uri de la Fiat ramaneau pe SX4 si Sedici, nu era nici un fel de problema pentru VW. Defapt ar fi fost chiar culmea ca VW sa faca figuri. Oricum cu imaginea patata au iesit cei de la Suzuki. Si de-asta nu mai poate VW, ca vezi doamne 1.6 TDI sunt motoare proaste. Ca o paranteza, cum ar fi fost ca atunci cand Mitsubishi a batut palma cu VW pentru 2.0 TDI, sa se razgandeasca si sa puna 2.0 HDI 136 CP de la PSA, ca oricum aveau un parteneriat ceva mai vechi. Nu credeti ca ar fi fost cam de porc? Nu asa se fac afaceri. Asta se numeste tradare in acest domeniu. Cu motoarele astea proaste de 1.6 TDI despre care Suzuki spune ca nu e impresionat (chiar, cate motoare pe motorina si-a conceput Suzuki singur in ultimii 10 ani?) VW va ajunge nr. 1 in lume, in timp ce Suzuki se va vinde foarte bine doar pe cateva piete din Asia.

  • @@M, marţi, 01.09.2015 21:43

    Va ajunge VW numarul 1 in lume, cand Ponta va ajunge presedinte.

  • Mitica Blajinul, marţi, 01.09.2015 21:51

    Au facut alianta cu VW si au folosit motoare de la Fiat.Tare de tot ,domnul Suzuki! Asta o fi onoarea de samurai?

  • M, miercuri, 02.09.2015 09:36

    cand suzuki a decis sa foloseasca motoare fiat pe noile modele erau deja in divort (din 2011, sentinta a fost data acum), primul model nou cu motoare fiat s-a lansat in 2013 (s cross), ce a generat divortul dupa mai putin de 2 ani de mariaj nu se spune.

  • s, miercuri, 02.09.2015 09:42

    But spokesman Ei Mochizuki said his company moved to end the partnership after being denied access to VW technology the company claims it was promised in the initial framework. "We entered into the framework agreement in December 2009, recognizing each other as independent, equal partners and in so doing, agreed to facilitate, among other things, access to Volkswagen's core technology," he said. "But we couldn't access Volks-wagen's core technology, so we couldn't have continued our alliance. So we terminated the framework agreement."

  • articol, miercuri, 02.09.2015 09:54

    http://www.autonews.com/article/20150803/OEM/308039944/how-the-vw-suzuki-alliance-went-wrong

  • dan, miercuri, 02.09.2015 11:10

    @ @M In primul rand, VW au fost cei de porc cand se intelesesera cu Suzuki sa le dea ultimele evolutii ale motoarelor diesel in schimbul platformei nou-noute de Swift, pe care pana si VW o considera cea mai buna din clasa, si fritzii au intors portofelul ca in Gara de Nord oferindu-le niste tractoare vechi de 1.4 si 1.6 la specificatiile lor cele mai joase. Drept urmare, Suzuki fiind presati sa lanseze noile modele au mers pe mana unor constructori de motoare diesel corecte, fiabile si performante, adica singurul lucru pe care-l fac bine italienii in clasa masinilor de larga utilizare. Ca masinaria de propaganda nemteasca merge ca si unsa, nici nu mai e de mirare, si asta o vedem si in cazul politicii duse in UE de Germania, care te transforma in sclav cat ai clipi mintindu-te in fata cu tupeu ca-ti vrea binele. Drept urmare, toata lumea e rea, numai ei sunt ingerasi. Ceea ce este, fara doar si poate, fix contrariul, avand in vedere numeroasele cazuri de coruptie grava la cel mai inalt nivel care au inceput sa iasa la iveala in propria ograda. Nu mai vorbim de "lucrul bine facut" in cazul proaspatului sef de stat cu origini teutone. In cazul de fata, lucrul bine facut pentru el si numai pentru el.

  • @dan, miercuri, 02.09.2015 15:44

    Hai, nu zau! Motorul de 1.6 TDI pentru care VW si Suzuki s-au hotarat sa bata palma este acelasi care echipa foarte multe modele ale celor de la VW. Te pomenesti ca pentru Suzuki au facut "oferta speciala" cu piese de tractor de acum 20 de ani. Daca facea gura pentru acest motor grupul Fiat, PSA, Mazda sau Honda, mai ziceam. Pentru ca astia stiu mult mai bine decat Suzuki ce inseamna un motor diesel de asemenea cilindree. Si repet: mai marii de la Suzuki in frunte cu inginerii companiei trebuiau sa ia la disecat motorul de 1.6 TDI, INAINTE sa bata palma cu VW. Nu sa faci gura dupa. Ce a facut Suzuki este o lipsa in primul rand de transparenta fata de colaboratori. Pur si simplu Suzuki a sabotat aceasta alianta. Si tu spui de propaganda si coruptie... lasa tu chestiile politice din prezent. Aici se vorbeste de masini, nu de ce face Angelica. Oricum cu sau fara Suzuki, VW nu va plange din moment de uneori vinde cel putin dublu fata de concurenta directa, castiga premii peste premii si este inca pentru multi un exemplu. Bine, nu si pentru multi de pe acest site. Iti reamintesc cazul lui Mitsubishi. Au luat motoare 2.0 TDI de la VW pentru ca au fost nevoiti, nu le-a convenit, si-au facut apoi unul singuri de 1.8. Nimeni nu a facut gura, nu a facut scandal, colaborarea s-a incheiat, fiecare si-a vazut de treaba lui. La fel a procedat si GM cu Fiat. In conditiile in care motoarele diesel GM au la baza motoarele Multijet de acum 10 ani, din timpul cand au fost cumparate de GM. Cum ar fi fost brusc sa ia motoare... de la PSA. Ca asa au ei chef. Ca Fiat nu are ce sa le ofere. Hai sa fim seriosi!