Suzuki SX4: mai mare, mai bun, mai evoluat
Suzuki a hotărât să urce în segmentul compact cu noul SX4, crossover lansat astăzi la Geneva şi bazat pe conceptul S-Cross. Noul SX4 este se bate direct cu Nissan Qashqai şi Mitsubishi ASX.
Lumea crossoverelor este din ce în ce mai populată. După ce constructorii auto au inventat segmente şi au construit SUV-uri şi crossovere de segment C şi apoi B, Suzuki a avut nevoie de timp pentru a regândi strategia de lansare a unei noi generaţii SX4. După ce totul a fost calculat şi gândit, japonezii au hotărât: noul SX4 nu va mai face parte din segmentul B, ci va urca în dimensiuni, ajungând să se lupte cu "greii" Qashqai, ASX, Tiguan sau RAV4.
Noul model Suzuki, care va fi construit la uzina pe care marca o deţine în Ungaria, îşi bazează designul pe liniile prezentate anterior de prototipul S-Cross (Paris 2012), presa de specialitate anunţând înainte de la Geneva chiar că noul model va prelua numele acestui concept. SX4 a moştenit însă onomastic SUV-ul mic existent astăzi în gama Suzuki, dar îşi schimbă complet abordare şi dimensiunile. Efectul imediat este spaţiul dedicat pasagerilor şi bagajelor, care creşte sensibil faţă de vechiul model.
Faţă originală, spate mai puţin
Poate cea mai mare diferenţă dintre cele două generaţii ale lui SX4 este observabilă la nivel estetic, acolo unde liniile bătrâne ale modelului anterior dispar complet în favoarea unei "feţe" redesenate, dominate de blocurile optice masive asezonate cu o bandă LED în partea inferioară. Spatele aduce în schimb linii familiare, fanii acestui tip de modele recunoscând uşor asemănările dintre stopurile lui SX4 şi cele ale lui Qashqai.
La interior, SX4 îşi va răsfăţa pasagerii cu materiale de calitate evident crescută în comparaţie cu ceea ce cunoşteam de pe vechiul model cu acelaşi nume. Liniile sunt, spun cei de la Suzuki, unele care inspiră emoţie şi calitate, iar instrumentarul de bord este aerisit şi conferă dinamism.
Diesel şi benzină
Noul Suzuki SX4 va fi disponibil în Europa în compania a două motoare, unul diesel şi unul pe benzină. Cel pe benzină este cunoscut fanilor mărcii japoneze, fiind o evoluţie a actualei unităţi de aceeaşi cilindree, în timp ce motorul diesel de 1.6 litri este nou intrat în gama Suzuki. Clienţii pot opta pentru o cutie manuală cu şase trepte sau, în cazul unităţii pe benzină, pentru o transmisie variabilă continuă CVT. Evident, modelul nipon poate fi comandat atât în versiune 4x2, cât şi 4x4.
NOUL SUZUKI SX4 | VECHIUL SUZUKI SX4 | |
Lungime (mm) | 4300 | 4135 |
Lăţime (mm) | 1765 | 1755 |
Înălţime (mm) | 1575 | 1565 |
Ampatament (mm) | 2600 | 2500 |
Capacitate portbagaj (l) | 430 | 270 |
Dimensiuni anvelope | 205/60/R16 205/50/R17 |
205/60/R16 |
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
si mai urat, dar gusturile nu se discuta.