Suzuki Vitara S: 140 de cai dintr-un motor 1.4 Turbo

Publicat marţi, 15.09.2015 16:52 de Mircea Meșter

Noutate interesantă în gama Suzuki Vitara. SUV-ul compact al japonezilor primește o versiune de 140 de cai putere care beneficiază de aportul unuia dintre cele mai moderne motoare din gama Suzuki: 1.4 Turbo Boosterjet.

Suzuki Vitara își completează gama de motorizări disponibile cu o unitate 1.4 turbo botezată Boosterjet care dezvoltă 140 de cai putere și care va putea fi regăsită în oferta mărcii japoneze sub denumirea oficială Vitara S. Noul Suzuki Vitara S a fost prezentat astăzi la Salonul Auto de la Frankfurt și le va oferi pasionaților Suzuki o primă versiune care se ridică la un nivel de putere care-l va tranforma pe Vitara într-o variantă demnă de luat în seamă de cei care vor un comportament ceva mai dinamic al mașinii lor în segmentul SUV-urilor de oraș.

Conform primelor date oficiale oferite de Suzuki, motorul noului Vitara S vine cu 140 de cai și 220 Nm, deci cu 20 de cai mai mult decât oferă singurele unități disponibile în acest moment pe modelul japonez (1.6 diesel de 120 CP și 1.6 benzină de 120 CP). Foarte interesant este însă faptul că noul motor anunță un consum și emisii mai bune decât cele oferite de actualul 1.6, deci este foarte posibil ca motorul aspirat din ofertă să dispară în perioada următoare, urmând să fie înlocuit de o versiune mai "cuminte" a noului 1.4 Turbo.

Noul Vitara S nu se modifică doar la nivelul ofertei de motoare, ci și în ceea ce privește designul. Astfel, grila frontală primește bare verticale cromate pentru a fi diferențiată mai ușor de versiunile clasice, în timp ce interiorul iese acum în evidență prin câteva inserții roșii la nivelul scaunelor și nu numai. De altfel, Suzuki susține că "S" va deveni cea mai echipată versiune a lui Vitara, urmând să beneficieze standard de elemente precum frânare automată, cruise control adaptiv sau de lumini de zi LED integrate în spoilerul frontal.

Boosterjet este viitorul motoarelor Suzuki pe benzină

Pe lângă noul 1.4 Boosterjet pe care îl vom vedea sub capotă lui Vitara S, Suzuki lanează și o versiune de 1.0 litri Turbo denumită de asemenea Boosterjet a nou-prezentatului Baleno, hatchback-ul de segment B care se așează în gama Suzuki deasupra actualului Swift. Motorul de 1.0 litri cu trei cilindri dezvoltă 110 CP.

Ambele motorizări beneficiază de aportul unui sistem de recuperare și reutilizare a energiei generate la frânare. Numele său oficial este SHVS și ajută motorul la accelerare, nivelând astfel consumul instantaneu din momentele de sarcină.

Altă noutate prezentată de Suzuki la Frankfurt este integrarea pachetului Apple Play în ecosistemul tehnologic oferit de Vitara prin display-ul de 7 inch prezent pe Vitara. Până acum, Vitara oferea exclusiv integrare pentru utilizatorii telefoanelor cu sistemul de operare Android.

via Suzuki

  • Andy, marţi, 15.09.2015 17:41

    Foarte interesante vestile. Daca mai umbla si la calitatea materialelor (aici e mai greu cu japonezii de volum care ofera in general materiale tari - Mazda e cam singura exceptie) si a ergonomiei atunci chiar se pot astepta la vanzari bunicele pe batranul continent.

  • S, marţi, 15.09.2015 18:00

    Nici vorba sa dispara din oferta aspiratul de 1.6, deoarece este printre cele mai economice si performante din clasa sa, iar daca luam in considerare ca este pus pe un suv mai mic, este chiar cel mai econom benzinar aspirat pus vreodata pe o masina 4x4. 1.4t , nu pot decat sa ma bucur, deoarece sunt foarte interesat de aceasta masina.

  • Alex Radoi, marţi, 15.09.2015 22:02

    Si uite asa am aflat si ce motorizare se va regasi pe viitorul Swift Sport. Bine-nteles, ca si in prezent, mai mult ca sigur va fi oferit intr-o varianta de putere cu ceva calutzi in plus. Astept cu nerabdare.

  • rov, marţi, 15.09.2015 23:50

    Ce bucurie, sa pui pe un catar o inima mai vioaie cand poti sa-ti iei un pur sange.

  • Dram, miercuri, 16.09.2015 01:40

    Acest Suzuki este peste Qashqai . Bv Suzuki.

  • bm, miercuri, 16.09.2015 09:05

    Una din cele mai corecte masini din segment, fara figuri de stil aiurea, cu echipare bogata si performante decente, genul de masina pe care-o cumperi pentru ceea ce este nu pentru ceea ce zice lumea.

  • scamel, miercuri, 16.09.2015 09:36

    da o masina reusita pe care s-o cumperi cu incredere pentru oricine altcineva, dar nu pentru tine

  • Emil, miercuri, 16.09.2015 09:38

    Suzuki nu ar trebui sa renunte la motorul aspirat. Dar ca sa faci cand toata lumea vrea motor turbo.

  • @scamel, miercuri, 16.09.2015 11:57

    Genial

  • razvanis, miercuri, 16.09.2015 14:32

    Nu trebuia sa se renunte la atelajele trase de cai, dar ce sa-i faci cand toata lumea vrea atelaj cu motor cu ardere interna?

  • Adrian, miercuri, 16.09.2015 15:26

    E posibil sa fie prima generatie de 1.4 Turbo din sacosa celor de la Opel?

  • mircea1380, miercuri, 16.09.2015 17:45

    @Adrian: nope e noua generatie de motoare Boosterjet lansata de Suzuki - 3-in-linie 1.0L si 4-in-linie 1.4L. Suzuki are experienta suficienta cu benzinarele turbo de cilindree mica de pe piata domestica (JP - kei-cars) si de pe cea asiatica a.i. sa poata sa scoata niste motoare turbo si pentru piata europeana...

  • mog, joi, 17.09.2015 12:29

    daca m ar intreba cineva ce masian noua sa si cumpere, din gama asta de pret, as recomanda cu toata inima acest Vitara. Chiar si in loc de hatchbak merita. l am vazut in showroom, n am apucat sa l si conduc, precum si pe strada de mai multe ori. Arata f bine, modern, interiorul e iarasi, fff ok pt pretul de vanzare pe care l are. si din ce stiu, Suzuki mereu au fost buni si pe partea de fiabilitate. fabrica din Ungaria e noua, nu mi as face griji.

  • mm, joi, 17.09.2015 23:09

    swift 4x4, 150 cp, 990 kg, ar fi o chestie pe care as vrea s-o vad.

  • nicky, duminică, 27.09.2015 12:22

    E super ! o am de la 14 august, si o descoperi in fiecare zi, credeti-ma, si sunt la a5a masina. Te surprinde mereu, dar poate in 6-12 luni o s-o cunosc(si mergem zilnic impreuna)!!

  • Emil, vineri, 02.10.2015 14:55

    razvanis : "Nu trebuia sa se renunte la atelajele trase de cai, dar ce sa-i faci cand toata lumea vrea atelaj cu motor cu ardere interna?". Sigur ca nu trebuie sa ne opunem tehnologiei noi, insa asta nu inseamna ca trebuie sa renuntam la tehnologia mai veche care a demonstrat fiabilitate (ma refer aici la comparatia intre motorul aspirant si motorul turbo). Tot sub forma de "gluma" am putea spune : Hai sa renuntam la muzica buna veche si sa ascultam cu toti manele ca sunt noi. P.S. : nu toata lumea vrea atelaj cu motor cu ardere interna, deja vrea atelaj cu motor electric.

  • Daniel, vineri, 04.03.2016 23:39

    Am noul model de Vitara cu 1.6 cu motor aspirat si sunt foarte multumit. Cu privire la motorizarea 1.4 turbo , sa ne gandim ca fiind cu turbina poate sa se strice turbina asa ca tot trainic e motorul aspirat.