Suzuki: "Vom implementa tehnologie hibridă accesibilă în gamă"
Suzuki a anunţat intenţia de a introduce tehnologie hibridă în gama sa. Japonezii nu vor oferi hibrizi capabili să ruleze doar cu motorul electric, fiind promisă o soluţie accesibilă, care să folosească sistemul hibrid pentru asistenţă la demaraj.
Suzuki va introduce hibrizi în gamă pentru a-şi păstra competitivitatea modelelor, anunţă reprezentanţii companiei. Spre deosebire de rivalii de la Toyota, cei de la Suzuki nu vor oferi nici hibrizi plug-in, nici modele full-hybrid, capabile să ruleze doar cu forţele motorului electric din dotare.
Suzuki dezvoltă un Swift hibrid cu autonomie extinsă
În prezent, Suzuki foloseşte un sistem de recuperare a energiei cinetice pentru anumite modele din gamă. Acesta recuperează energia cinetică pierdută în mod normal la frânare şi o transformă în energie electrică, pe care o stochează în vederea alimentării accesoriilor de la bord, cum ar fi compresorul sistemului de climatizare şi unitatea audio. Configuraţia respectivă are denumirea de micro-hibrid în industrie, iar cei de la Suzuki vor aborda o soluţie denumită ”mild-hybrid” de inginerii din domeniu. Aceasta vizează implementarea unui motor electric şi a unui acumulator dedicat pentru a asista unitatea cu ardere internă la accelerare, fără ca motorul electric să propulseze maşina de unul singur. Modul 100% electric este rezervat viitorului pentru hibrizii de la Suzuki, japonezii considerând că acumulatorii suplimentari necesari pentru acest mod de rulare aduc un preţ de achiziţie ridicat pentru vehiculele respective, pe lângă complexitatea sistemului hibrid.
Toyota a depăşit pragul de cinci milioane de maşini hibride vândute
În primă fază, Suzuki va implementa sistemul său hibrid, care încă nu a primit o denumire comercială, pe un model compact vândut în Japonia. Ulterior, modelul va fi comercializat şi pe piaţa din Europa, dar data de lansare şi numele modelului nu au fost specificate. Cei de la Suzuki nu sunt la primul lor hibrid, având în spate mai multe concepte care urmau această soluţie tehnică, precum şi un model de serie, comercializat exclusiv în Japonia între 2003 şi 2005, lăsat fără succesor pe fondul vânzărilor slabe.
Toyota: Un vehicul hibrid plug-in este cu 46% mai eficient decât un vehicul convenţional
Via JustAuto (înreg.) | Reuters