Târziu, dar bine: Volkswagen vrea să fie primul constructor care vinde un milion de electrice
Chiar dacă gama dedicată de modele Volkswagen 100% electrice nu va apărea mai devreme de 2020, germanii și-au făcut gânduri mari legate de vânzările acestor mașini.
Gama full-electrică a celor de la Volkswagen se limitează în acest moment la două versiuni ale lui Up și Golf, însă constructorul german a anunțat în această toamnă, la Salonul Auto de la Paris, că va dezvolta o gamă dedicată de modele 100% electrice care va debuta în 2020 printr-un model compact și se va îmbogăți ulterior cu modele de segmente diferite.
Evident, primul model de serie din noua gamă va fi inspirat de ID Concept, mașină pe care germanii nu au ezitat s-o anunțe ca fiind una "revoluționară" și s-o compare ca impact asupra mărcii și industriei în general cu Beetle, modelul care a deschis drumul multor germani spre o mașină accesibilă și populară.
Ei bine, chiar dacă alți constructori rivali, cu sunt Renault și Opel, vând deja modele electrice cu autonomii de 400-500 de kilometri, cei de la Volkswagen nu-și fac griji legate de faptul că viitoarea gamă ar putea ajunge în fața clienților cu întârziere. Ba mai mult, germanii susțin că ținta lor este de a deveni primul constructor care vinde un milion de mașini electrice.
"Costul bateriilor suferă îmbunătățiri semnificative. Rețeaua de încărcare se va îmbunătăți și ea și va oferi densitate energetică, ceea ce va scădea timpul de încărcare. Autonomia este deja rezolvată, deja nu mai există probleme la acest capitol. Iar costurile totale de producere a mașinilor electrice scad continuu. Ne îndreptăm spre o perioadă în care mașinile electrice se vor transforma din produse cerute de regulile de emisii în mașini cerute de clienți", a declarat Christian Senger, directorul diviziei de mașini electrice în cadrul Volkswagen, într-un interviu acordat publicației Motor Trend.
Conform oficialului german, platforma MEB, pe care Volkswagen o va dedica mașinilor cu propulsie electrică, este una extrem de flexibilă și permite construcția fără modificări majore a unor modele de dimensiuni total diferite. "Vorbim de un concept modular. Platforma ne dă voie să construim mașini de dimensiunea conceptului ID, poate chiar și mai mici, dar în mod sigur și de dimensiunile unor modele precum Passat, Tiguan și chiar deasupra acestora. Mașinile electrice sunt mai simple. Cu această platformă, putem rezolva toate segmentele între A și D", încheie Senger.
via Motor Trend
e extra simplu dar nu acum, mai tarziu. :/