Taxa britanica de mediu creste emisiile poluante
Calculul prost al palierelor de taxare pentru mediu din Anglia face ca masinile care emit mult sa fie preferate de britanici.
Britanicii cu bani si-au cumparat in prima jumatate a anului 2007 masini de lux care emite mai mult CO2 decat acelasi tip de autovehicule cumparate de aceeasi clasa sociala in perioada similara a anului trecut. Motivul este reprezentat de noile taxe de drum britanice, care permit achizitionarea unui Range Rover Turbo (376 g CO2/km) in aceleasi conditii de taxare cu ale unui Land Rover Discovery TDV6 (244 g CO2/km).
Acest lucru se explica prin faptul ca plafonul maxim de taxa (individualizat prin codul G) este, in Anglia, cel aplicat maisnilor care emit "peste 225 g CO2/km", desi 99.8% dintre masinile care circula pe sosele emit intre 100 si 450 g. Aceasta situatie face ca in Marea Britanie sa se intalneasca situatii ridicole, o familie care isi cumpara un Renault Espace 2.0 T Automatic, de exemplu, fiind nevoita sa plateasca aceleasi taxe ca un posesor de Ferrari F430.
In aceste conditii, solutia ar fi, spun organizatiile britanice de protectie a mediului, un nou palier superior de taxa, de cod H, care sa ridice taxa pentru masinile care emit intre 225 si 275 g CO2/km.