Taxe noi pentru șoferii bucureșteni: Primăria va cere bani pentru tranzitarea centrului și pentru cei care dețin două mașini

Publicat vineri, 15.06.2018 12:43 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Primăria Capitalei a aprobat Planul Integrat de Calitate a Aerului, care prevede implementarea unui sistem de taxare pentru tranzitarea centrului și o taxă pentru persoanele sau familiile care dețin două mașini.

În aceeași zi în care a stabilit noile prețuri pentru parcări, Primăria Capitalei a aprobat și Planul Integrat de Calitate a Aerului pentru perioada 2018-2020, care prevede introducerea unor noi taxe pentru șoferii bucureșteni cu scopul de a reduce numărul de mașini din oraș și utilizarea acestora.

Astfel, persoanele singure și familiile vor fi taxate suplimentar în cazul în care dețin două mașini, măsură prin care Primăria vrea să descurajeze achiziționarea mai multor mașini de către aceeași persoană sau în cadrul unei familii.

În plus, traficul în centrul orașului va fi restricționat prin introducerea unui sistem de taxare sau de utilizare a unor vignete. De asemenea, planul prevede și "eliminarea mașinilor vechi", cel mai probabil prin programul Rabla, dar și introducerea de semafoare în anumite intersecții, precum și realizarea de benzi unice pentru transportul în comun pe anumite artere.

Primăria a mai avut un plan pentru introducerea de benzi unice, însă acesta a fost abandonat după ce a generat ambuteiaje majore în zona de nord a Capitalei.

În forma actuală, Planul Integrat de Calitate a Aerului nu prevede care vor fi taxele solicitate pentru cei care dețin două mașini sau pentru tranzitarea centrului. În plus, nu există un termen concret pentru introducerea acestor măsuri, însă acestea ar urma să fie implementate până în 2020.

Cu mai puțin de o lună în urmă, reprezentanții Primăriei Capitalei au anunțat că au delimitat zona din centru și străzile adiacente pe care va fi aplicată în viitor o taxă de mediu pentru accesul mașinilor poluante.

Via Economica

  • Adrian, vineri, 15.06.2018 13:11

    Foarte bine! Toti pansatii, toti coate-goale isi plimba orgoliul in masina. S-o mai lase acasa, sa invete ca masina implica niste costuri mari, si sa mearga frumos cu RATB asa cum fac toti vest-europenii la care aspiram cu atata ardoare. Linii si vehicule RATB sunt destule. Asa reducem poluarea, eliberam locuri de parcare, mai lepadam burgerii de pe solduri.

  • Liviu, vineri, 15.06.2018 14:26

    @Adrian Ce multi ti-au dat degetelul in jos. Multi frustrati cu rable pe aici, se pare :))

  • someone, vineri, 15.06.2018 14:50

    si cu o firma de distributie ce facem? impozit mare pe cilindree, acum taxe si mai si pentru ca au in proprietate mai mult de o masina? dar staaai, doar persoanele fizice si familiile vor fi taxate......deloc discriminatoriu tanti firea. chiar deloc . si fac pariu ca taxa nu se va aplica de acum inainte, ci si retroactiv, adica familiilor care deja au 2 masini. pffff ....adica bleah

  • vianu, vineri, 15.06.2018 14:54

    as zice ca multi BUCURESTENI frustrati cu rable am o indoiala ca ar vota negativ niste provinciali care iubesc asa de mult scumpa noastra capitala si ar prefera sa o vada golita de ...(a se completa dupa preferine)

  • antonio74, vineri, 15.06.2018 15:33

    Adrian , poluarea este intretinuta de fix RATB si alte autocare si autobuze . In ce priveste vest-europenii sunt anumite orase unde infrastructura este foarte bine pusa la punct si atunci se poate circula cu altceva . Ceea ce urmareste Primaria este un abuz si sunt sigur ca va fi trasa la raspundere , mai ales cu noua taxa de parcare incepand de la 1 Iulie cu 10 ron/ ora pentru primele 2 ore , ulterior sare la 20 ron / ora . Cred ca trebuie sa vezi si in acest mod nu numai cel de a face curatenie cu posesorii de autovehicule care detin minim 2 .

  • vianu, vineri, 15.06.2018 15:51

    Din ce imi aduc aminte retroactiviatea e chestiune extrem de sensibila si aproape niciodata abordata si aplicata. Deci nu mi-as face mari probleme, primaria riscand un proces pe care l-ar pierde pana si in faya unei intante comunale Si propos de RATB, mai deunazi am vazut o Raba apartinand primariei orasului mieu ce inota in propriile noxe. Curat murdar mon cher! Si inca un BMW de smecher care ma fortat sa dau pe recirculare pentru ca ...gaze. ITPeu'? Doar pe hartie....gatzii mamicilor lor...

  • Kap, vineri, 15.06.2018 16:13

    Ce legătură cu poluarea rezultă din articol dragi ipocriți? Și unde scrie de rable. eu văd menționate ”mașini” în articol. Dacă v-ar pune cineva o taxă de traversare a sufrageriei până la baie, cum ar fi? Nu e de ajuns că locurile de parcare sunt puține raportat la nr. de locuințe, că nu sunt piste de biciclete, că metrourile gem de lume la orele de mers la/de la serviciu, că nu circulă destule tramvaie și liniile lor sunt insuficiente și NEÎNTREȚINUTE, că polițiile nu-și fac treaba cu nesimțiții care sugrumă traficul parcând pe colț sau de-a latul. Este foarte adevărat că pe-aici prin București comoditatea e cucoană mare și că fițele se-ntrețin cu SUVoiul la scară, dar o taxă din pix nu e soluția, nici la aglomerație, nici la poluare, nici la mormanul de probleme nerezolvate ala capitalei.

  • andrei, vineri, 15.06.2018 16:24

    hai s-o lasam cu poluarea RATB. alea sunt sute,masinile mici sute de mii. ceva trebuie facut cu aerul ca e jale cu poluarea.

  • SS, vineri, 15.06.2018 17:26

    Am doua masini dar oricat am incercat nu reusesc sa poluez si sa aglomerez orasul decat cu cate una

  • Alex, vineri, 15.06.2018 17:45

    Cu totii visam sa avem un oras curat si civilizat, dar imediat ce se anunta o masura ce presupune taxarea aglomeratiei sar cu totii de fund in sus. Trebuie cumva sa descurajezi folosirea autoturismului si sa migrezi oamenii spre mijloace de transport in comun. Daca s-ar intampla asta lumea ar solicita tramvaie, autobuze si metrouri mai bune pentru ca asta folosesc. Iar apoi vor mari costul calatoriei pentru a amortiza investitia. Este un cerc care se aplica tuturor oraselor mari. De curiozitate doar sa verificati cat costa o calatorie cu autobuzul in Viena sau Paris. O sa ziceti ca in Bucuresti e boierie.

  • mircea badea, vineri, 15.06.2018 18:31

    foarte bine. mai putina poluare, mai putine fitze. sa-si cumpere mancare mai buna mai bine, nu plimbat aiurea cu libarcile.

  • dragnea ftw, vineri, 15.06.2018 18:35

    in uk platesti 2 lire doar pt 2-3 statii...daca vrei pana in centru 3,50 lire, iar daca iei dus-intors 4,50. si nu treci de sofer daca nu platesti.

  • @ADRIAN, vineri, 15.06.2018 18:52

    Ai perfecta dreptate, DAR.....trebuie ca primaria sa puna la dispozitia noastra masini noi, tranvaie noi si la metrou sa avem aer conditionat. Primaria trebuie sa incurajeze transportul in comun. Trebuie ca masinile sa fie dotate cu camere video.

  • Victor, vineri, 15.06.2018 20:04

    Si eu sunt un coate goale, pansat sau frustrat cum spun anumiti sustinatori (se pare) ai taxelor fara scop impuse de primarie si as vrea sa adauga totusi cateva lucruri: - nu ii intereseaza absolut deloc de poluare, de oameni, de cine vreti voi; sunt doar niste bani in plus de stors, atat! Daca sunt anumite persoane care mai cred asta, bravo, o sa va simtiti mult mai putin poluati cand veti constata ca in oras sunt tot atatea masini dar platim taxe fix ca niste prosti! - nu poti impune taxe peste taxe cand tu nu ai o retea de transport in comun dezvoltata cum trebuie si infrastructura adecvata (drumuri in oras, parcari centuri etc.). Exemplu concret: Plec in fiecare dimineata din Sos. Straulesti pana la AFI. Cu masina parcurg distanta in 25-30 de minute, cu transportul in comun trebuie sa merg cu un autobuz care vine cand vine apoi de mers cu metroul pe 3 magistrale diferite. Timp? Calculati voi... - toata lumea tot compara capitala noastra bananiera cu orase din afara cand vine vorba de taxe. Nu mai spun de diferentele salariale ca nu inteleg multi dar apropo de noile taxe pentru parcari, in Dusseldorf de exemplu parcarea in oras este intre 1.5 - 3 euro pe ora, poate 5 euro pe ici pe colo. La noi? Citez: "De la 1 iulie, prețul pentru parcarea în aceste locuri sau pe străzile adiacente va fi 10 lei pe oră, iar începând cu a treia oră de staționare prețul se va dubla la 20 de lei pe oră. Tariful urmează să fie aplicat indiferent de zi și oră." Asta inseamna intre 2.1 - 4.3 euro pe euro. Diferenta este ca acolo POTI ajunge in orice loc folosind transportul in comun, ai variante! Vrei cu masina?Ok, platesti, simplu! Cum spunea cineva mai sus de UK. Da, corect, ai variante! Concluzie, DA, sunt de acord cu taxarea suplimentara DOAR daca se ofera alternative. Daca madame primarita vrea doar sa mai faca rost de monetar, avem o problema, asta nu intelege multa lume si probabil taxele ce vor urma nu vor fi mare suma. De ce? Ca sa le plateasca toata lumea, ca sa se simta alte persoane mai putin poluate dar orasul sa fie fix la fel. Dar voi sperati, cand se vor implementa sa fiti primii acolo la ghiseu, sa platiti, apoi sa va urcati in RATB-ul ala bine dezvoltat, cu parcul auto intretinut "beton" si cu aer condtionat functional pe fiecare autobuz. P.S. Astept acum "manutele rosii" de la toti hipiotii.

  • Victor, vineri, 15.06.2018 20:12

    Si inca ceva, deja am vazut primul pas spre civilizatie. Trecem de la autobuze Mercedes neingrijite si fara aer conditionat (nu toate) la autobuze turcesti noi (aer conditionat, nu stiu si nici nu ma intereseaza)! E un prim pas! Bravo!

  • ~, vineri, 15.06.2018 20:40

    Dragi concetateni, nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta postare, dar daca voi credeti ca INCA o taxa pe autoturism va rezolva problema, va inselati amarnic. Ce se intampla in aceste momente este decat inca o masura data din pix pentru a face rost de mai mult bani. Sa va intreb ceva: Nu deja platim impozit pe masina? Nu deja platesti taxa cand iesi din oras (rovinieta)? Nu platesti taxa de inmatriculare? Nu ai acciza pe combustibil care tot la stat se duce si care tot o forma de taxare este? Pai voua vi se pare normal sa platesc 5 tipuri de taxe pentru o masina? Asta credeti voi ca e solutia de a descongestiona cel mai aglomerat oras din Europa (adica Bucuresti)? Ca sunt multi nesimtiti care parcheaza aiurea, ca sunt mult dobitoci care nu stau in coloana ca SUV-ul merge si pe linia de tramvai, DA! Sunt! Daca s-ar putea sa se puna o taxa pe mitocanie, proasta educatie si lipsa de bun simt, as fi primul care ar vota-o, dar pana atunci solutia propusa de primarie nu este viabila absolut deloc. Si aici nu ma refer la a taxa inca o data accesul in centrul orasului ci la a taxa a doua masina. Ce fac daca sunt pasionat de masini si imi place sa le colectionez? Platesc taxe pentru a 2-a, a 3-a, a 7-a masina de ce? Doar pentru ca le am? Sau doar pentru ca imi permit? Adica sa luam banii aluia ca oricum isi permite (daca are 3 masini ce mai conteaza o taxa mica acolo). Aici intervine si mentalitatea proasta a unor romani si socialismul dus la extreme. "Sigur ala fura de are 3 masini. Sa ii ia statu toti banii si sa dea la taxe tot ce are. Ia sa mearga si e cu metroul cu merg si eu." NU asta e solutia catre civilizatie. O seara buna va urez.

  • McChrysT, vineri, 15.06.2018 21:57

    Cred că Firea s-a gândit să mai stoarcă ceva de pe Țiriac, că dumnealui are zeci de mașini...

  • Kotegaeshi, vineri, 15.06.2018 23:43

    Tzatza firea v-o zice de la obraz: bine ati venit in tzara noastra. A mai zis-o. Ca doar este primarul Romaniei. E tzara lor si nu a voastra. Halal!

  • Scrooge, sâmbătă, 16.06.2018 21:10

    Familia mea are 2 masini, ambele in leasing operational, cum fac sa ma autodenunt sa platesc mai multi bani la stat ? Multumesc.

  • Anonim, luni, 18.06.2018 08:53

    Miticii ciocul mic ca voi ati votat cu Firea ! Si apoi in toate capitalele europene nu este parcarea gratis se plateste la greu . Doar romanasul vrea sa ii faca loc de parcare statul gratuit ca vezi doamne el pateste 50 de lei impozit pe masina ! Solutia viitorululi este transportul in comun si mersul cu bicicleta ! Cate masini sunt pe strada care circula doar ciu soferul ? Un autobuz duce 50 de calatori lejer nu polueaza mai mult decat 50 de masini mici ! Adevarul chiar daca ii doare pe unii ca masina este um lux mult prea mare pentru 50 % din posesorii . Nu au bani de combustibil , revizii , intretinere , taxe etc

  • oli, luni, 18.06.2018 11:26

    in sectorul 4 se reabiliteaza multe bulevarde(borduri noi, asfal nou, locuri de parcare pe marginea bulevardului), nu am vazut linie de autobuz speciala, nu pista de biciclete, prbabil se va finaliza asa, si peste 2 ani daca se doreste vreo schimbare se vor sparge iar bulevardele, inca o lucrare, inca niste bani de furat

  • @Anonim, luni, 18.06.2018 11:34

    cand ai mers ultima data cu autobuzul, la 8 dimineata pute in el(Romania e pe ultimul loc la consumul de sapun), autobuzul sta la fel de mult in trafic ca masina personala, vin 3 autobuze unul dupa altul si apoi juma d e ora nimic. Nu avem benzi speciale pentru autobuz, nu avem metrou usor peste tot(macar pe inelul principal), nu avem piste de biciclete, Tariceanu tocmai ce a declarat ca pista de pe Victorieie trebuie desfintata ca nu prea e folosita, dupa cum crede el. Asa ca mergi tu la munca cu autobuzul si tramvaiul si lasa restul lumii sa mearga decent, eu merg cu metroul si daca nu ar fi metroul, care oricum e super aglomerat as merge doar cu masina, nu exista linie de autobuz si tramvai decent in Bucuresti.

  • @Adrian, luni, 18.06.2018 12:07

    Ce uiti tu, e ca aia din vest care merg cu transportul in comun, ai niste CONDITII NET SUPERIOARE. Noi avem niste troleibuze ruginite, niste tramvaie rupte si imputite, niste autobuze cu milioane de km (stai, ca vin alea turcesti :)))) , un metruo deja sufocat si cu multe zone in care nu exista, nu avem o centura ocolitiate ca lumea si care sa fluidizeze traficul, nu avem parcari unde sa fie parcate masinile care ajung in zonele f aglomerate (ziceau cei de la primarie de niste parcari la intrare in orase, aproape de statiile d emetrou -unde sunt?), nu avem nici macar trenuri ocazionale sau sunt curse f putine care sa faca legatura intre Bucuresti si zonele sau orasele de la perfierie (Otopeni, Buftea, Mogosoaia, Crevedia, Cernica etc.). Eu cred ca asa ai putea descongestiona arterele principale, DN-ul sau Prelungirea Ghencea. Cand tu zici sa fim si noi ca ei, habar nu ai ce vorbesti. Pentru ca aia chiar au conditii muuult mai bune. Nu poti tu, primarie, sa taxezi orbeste, cand tu nu oferi alternative viabile. Nu cred ca e cineva sadic sa prefere sa stea ore in sir blocat in trafic si sa consume benzina care se scumpeste continuu, in loc sa ajunga mai repede cu ratb-ul. Dar diferenta e ca ratb-ul e cam depasit. La fel si metroul. Pai cand vor renunta multi la masina, asa cum vrea primaria, ca sa mearga cu transportul in comun, efectiv ratb-ul o sa fie depasit. Inseamna sa bage cate o cursa la fiecare 3-4-5 minute. Si sa si vina la timp autobuzele in statie. Acum intelegi ca nu e vorba de pansati, coate-goale sau ce prostii vorbesti tu acolo? Cu masina se merge si cu Golf 3, dar si cu range Rover Velar. Taxe platesc amandoi. Si nu opresti poluarea renuntand la aia cu G3. ;)

  • GigelPurcel, marţi, 19.06.2018 21:34

    O masura gidita profund, ancorata in realitate, deloc discriminatorie si mai ales f eficienta ... care ma face sa ma gindesc la o tara, vai mama lor, poluare mare, aer imbicsit, unde poti sa ai mai multe masini si un singur numar de inmatriculare, un singur impozit, o singura asigurare ... te pazeasca Sfintul sa folosesti doua odata ... dar vorba glumei "the flag is a plus" ... prapaditi elvetienii astia Acest comentariu se vrea a fi un pamflet, da ?!? Locuiesc in provincie, caut bucuresteni sa le inmatriculez masinile la mine in sat ... sau in Bulgaria ... sau Cehia ... :D

  • Biciclistul, marţi, 19.06.2018 21:36

    ...da frate, ca la Londra sau Viena ... tanti Firea ce-ai fumat ?!? ca vrem si noi