Tehnologia KERS va fi lansata pe modelele de strada

Publicat joi, 12.06.2008 11:50 de Mircea Meșter

Sistemul KERS de captare si reutilizare a energiei generate la franare va face parte in scurt timp din dotarile modelelor de serie.

Specialistii in sisteme de transmisie de la Xtrac sustin ca sistemele care reutilizeaza energia cinetica rezultata in urma franarii (KERS), utilizate deocamdata in Formula 1, vor putea fi aplicate in cativa ani si in cazul masinilor de strada.

"Tehnologia din Formula 1 este foarte relevanta pentru trendul urmat de industria auto. Micsorarea motoarelor introduse in modelele de strada este rezultatul urmaririi unei scaderi a emisiilor si a consumului. Provocarea tehnica a scaderii cilindreei implica insa pierdere de cuplu si de putere, lucru care ar putea fi compensat prin aplicarea noii tehnologii. Este foarte posibil, de asemenea, ca o versiune mecanica a sistemului KERS sa fie utilizat pe modelele hibride pentru a extinde energia continuta de bateriile electrice sau chiar pentru a alimenta elementele auxiliare ale vehiculului"

, sustine directorul tehnic al Xtrac, Adrian Moore.

Primele modele care vor beneficia de aportul tehnologiei de regenerare a puterii de franare vor fi din clasa premium. Cea mai avansata marca din punctul de vedere al cercetarii noii tehnologii este Jaguar. primele modele

  • RPO07, joi, 12.06.2008 12:59
    HMM

    captarea si reutilizarea energiei generate la franare este prezenta deja pe modelele BMW. ba mai mult este standard pe toate motorizarile seriei 1. mai cititi ce inseamna Efficient Dynamics: http://www.bmw.com/com/en/insights/technology/efficient_dynamics/phase_2/technologies/brake_energy_regeneration.html

  • cozappz, joi, 12.06.2008 13:17
    BMW

    Astia mai au si alte tehnologii destinate reducerii consumului si eficientei in rulare. Di pacate vor trece 7-10 ani pana ajung si pe modelele de serie ale fabricantilor de serie, cu toate ca unele dintre ele KERS, anvelope c frecare redusa, air vent, etc...sunt folositoare in momentul vorbirii.