Tehnologie revoluționară de încărcare: o baterie poate ajunge la 98% în doar 10 minute
Un startup american, numit Enovix, a dezvoltat o baterie pentru vehicule electrice, care se poate încărca aproape complet în doar 10 minute. Arhitectura bateriei este realizată din catozi și anozi din siliciu, organizate într-o arhitectură cu celule 3D.
Unul dintre principalele motive pentru care mulți clienți sunt descurajați să-și cumpere mașini electrice este timpul de încărcare al bateriei. În cele mai multe cazuri, chiar și la o priză de încărcare rapidă, bateriile se încarcă de la 0 la 80% în 30 de minute, iar timpul va fi unul mai mare dacă luăm în calcul încărcarea completă.
Din fericire, mai multe companii au început să dezvolte tehnologii create special pentru a micșora timpii de încărcare. O astfel de companie este Enovix, o firmă din Statele Unite care a dezvoltat o baterie revoluționară. Asta pentru că, afirmă ei, bateria se va putea încărca aproape complet, de la 0 la 98% în doar 10 minute. Mai mult, Enovix susține că timpul de încărcare de la 0 la 80% durează doar 5 minute.
Secretul din spatele acestei baterii noi stă în catozii și anozii realizați din siliciu. Prin utilizarea acestui material, arhitectura bateriei este creată în așa fel încât elementele amintite să fie organizate într-o arhitectură cu celule 3D. Siliciul este un material folosit la producția de baterii pentru vehicule electrice și este o alternativă la grafit, material folosit des la astfel de baterii.
Enovix spune despre noua baterie că poate suporta peste 1000 de cicluri și își păstrează, în același timp, 93% din capacitatea totală. „Capacitatea de încărcare rapidă poate accelera adoptarea în masă a vehiculelor electrice și am putut demonstra un nivel de performanță care îndeplinește și depășește multe foi de parcurs OEM”, a declarat Harrold Rust, CEO-ul companiei.
„Producătorii de vehicule electrice sunt în căutarea unor baterii care suportă o autonomie mai mare, în timp ce sectoarele publice și private lucrează pentru a crește accesul șoferilor de vehicule electrice la stații de încărcare rapide. Suntem mândri să sprijinim aceste obiective pentru a ajuta la electrificarea industriei auto și să demonstrăm că bateriile noastre sunt o opțiune captivantă pentru a alimenta vehicule electrice cu autonomie mare și cu încărcare rapidă”, a mai adăugat acesta.
via New Atlas
Dacă este adevărat si se poate implementa, la gunoi cu tot ce este acum si tot ce se va produce între timp, foarte ECO ce sa spun. Experimente in producția de masa. In loc sa arunce miliarde pe vaccinuri inutile, mai bine ar investii in dezvoltarea bateriilor electricelor si a infrastructurii rețelelor electrice… dacă tot se vrea așa ceva.