Tesla anunță concedieri masive din cauza scăderii livrărilor de mașini

Publicat marţi, 16.04.2024 13:14 de Tiberiu Safta

Tesla va concedia aproximativ 10% din forța sa de muncă din cauza scăderii livrărilor de mașini în ultima perioadă. Concedierile vor fi echivalente cu pierderea a circa 14.000 de locuri de muncă.

Pentru prima dată în ultimii 4 ani, Tesla a avut parte de o scădere simțitoare a livrărilor de mașini în primul trimestru din 2024. Chiar dacă marca americană deținută de Elon Musk a redevenit cel mai mare producător de mașini electrice din lume, Tesla a vândut mai puține mașini decât era așteptat.

Din cauza performanțelor sub așteptări, urmează o consecință drastică. Mai exact, Tesla ar urma să concedieze aproximativ 10% din forța sa de muncă, potrivit publicației Electrek. Conform raportului de la finalul lui 2023, Tesla are 140.473 de angajați la nivel mondial.

Practic, ca urmare a acestei decizii, vor fi pierdute aproximativ 14.000 de locuri de muncă. Decizia de a concedia 10% din forța de muncă a fost anunțată printr-un memoriu trimis către angajații companiei.

„De-a lungul anilor, am crescut rapid, cu mai multe fabrici ridicate pe tot globul”, a spus Elon Musk în memoriul adresat angajaților Tesla. „Odată cu această creștere rapidă, a avut loc o dublare a rolurilor și locurilor de muncă în anumite domenii. Pe măsură ce pregătim compania pentru următoarea noastră fază de creștere, este extrem de important să privim fiecare aspect al companiei pentru reducerea costurilor și creșterea productivității”, mai adaugă Musk în memoriu.

În primul trimestru al acestui an, Tesla a vândut 386.100 de mașini la nivel mondial și a reușit, astfel, să-i depășească pe rivalii chinezi de la BYD. În schimb, analiștii mărcii se așteptau ca Tesla să vândă aproximativ 455.000 de mașini în această perioadă. Față de ultimul trimestru din 2023, livrările Tesla au scăzut cu 20% la nivel mondial.

Odată cu acest anunț, unul dintre cei mai importanți angajați Tesla a părăsit compania. Mai exact, este vorba despre Drew Baglino, vice-președintele senior al departamentului de propulsoare și energie, care părăsește Tesla după 18 ani.

via Electrek

  • adrian, marţi, 16.04.2024 13:39

    deci au scazut pretul si vanzarile tot au scazut. si acum trebuie sa scada numarul de angajati. bun venit in lumea reala. a trecut flow-ul? s-a ajuns la limita fara subventii?

  • George Simion, marţi, 16.04.2024 13:54

    vrajeli! defapt tesla zboara, doar ca baga AI si roboti in locul sclavilor.

  • unu, marţi, 16.04.2024 14:12

    cand lucram la Tesla am angajat luni un membru nou in echipa. Si dupa e-mail-ul clovnului miercuri a trebuit sa-l dau afara...cum era aia cu "accelerating the world's transition to sustainable energy"

  • dan_grc, marţi, 16.04.2024 14:38

    Hâtz John-ule, adică Elon-ule, ce făcuși ? Eu chiar îmi puneam speranțe că Tesla va îngropa constructorii vechi, ăia rai care vor doar profit, acum ultima speranță este invazia chinezească, dacă nici așa...

  • fANdUTZ, marţi, 16.04.2024 15:00

    Dutz! Ai cuvantul! Opreste-te din tzopait putin si zine parerea ta! Stiu ca lucrezi la discurs de ieri de cand a aparut stirea pe Biziday

  • Dutz mâncați cicluri de găină, marţi, 16.04.2024 15:12

    Acum ma trag de dutză cu delfinul.

  • Andrashi_RO, marţi, 16.04.2024 15:28

    Poate dacă ar scade prețul și ar lăsa de o parte “aburii” de mașină premium (cu goluri la îmbinarea panourilor de caroserie de bagi degetul în ele, cu trăncănit ăla rticulatiilor după 10.000km, cu niște benzi led de iluminat interior de le pui în ROU cu 1000 lei, etc și cu fantezii de trebuie să dai cu degetul pe ecran ca să mergi înainte sau înapoi, cu semnalizare pe butoane pe volan, etc) nu ar fi nevoiți să dea afară oameni… dar, ce nu face papitoiul de Elon pentru o “găleată” de profit! Wilcommen Xiaomi, Seres, Danza… !

  • @aNDRASHI_rO, marţi, 16.04.2024 16:29

    Se vede ca nu te-ai urcat niciodata intr-o tesla, daramite sa o si conduci. Asa e cand te uiti la poze pe google si crezi ce scriu alti frustratei ca tine, care tot ca tine au intrat in contact cu masina. Faceti parte dintr-un cerc vicios. Cercul prostilor

    Andrashi_RO, marţi, 16.04.2024 16:51

    Prima oară când am condus Tesla a fost în US, o perioadă de aproximativ 9 zile, închiriată, un X. Lunar conduc Y închiriat de la Autonom când mă deplasez prin țară și sunt nevoit să iau avionul. Prin urmare, nu mai trage concluzii prostești, de retardat frustrat care a stat și el în dreapta de vreo două ori, când șoferul de la Blue sau prietenul a apăsat mai tare pe accelerație, provocându-ți erecție. Ai urcat vreodată în viața ta într-un EQS sau I7, ca să vezi și să și îți tactil ce înseamnă cu adevărat premium? Eu spun ceea ce am observat eu la Tesla, ce consider ca NU este OK și ca ar fi unul dintre motivele scăderii de vânzări. Ai altă părere? Este binevenită ca oricare părere, dar fără să jignești!

  • Matei, marţi, 16.04.2024 16:29

    Concedierea unui procent mic din forța de muncă e o practica uzuala pentru a creste prețul acțiunilor. Piața e foarte sensibila la astfel de anunțuri. Toate corporațiile fac asta. Ulterior chiar re-angajeaza. Interpretați prea mult o știre relativ minora.

  • Dutz, marţi, 16.04.2024 17:03

    Trist… sunt mulți oameni afectați! Bănuiesc că este doar începutul dezastrului pentru Tesla, Musk “a visat” prea mult cu soluții neancorate în ceea ce piața poate și știe să folosească.

  • Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 16.04.2024 19:12

    Hop și vizionarul :))))) Nu putea rata ocazia.

  • @Dutz, miercuri, 17.04.2024 08:45

    Cum? Doar atat? Ma asteptam la mai mult de la tine. Nu tine in tine sa nu explodezi

  • @aNDRASHI_rO, miercuri, 17.04.2024 08:51

    Compari masini de 150000 cu masini de 50000. De i7 nu am ce sa comentez. BMW ramane in continuare cel mai bine construit interior dar daca te-ai urcat in EQS si ai gasit un element de pe plansa de bord sau de pe fetele usilor care sa nu scartaie cand apesi pe el, vreau si eu sa vad. Ca sa nu mai zic cat plastic negru lucios folosesc. Premium, nu gluma...