Tesla Model Y: SUV-ul compact a fost amânat pentru 2020 și va fi construit pe o platformă nouă

Publicat joi, 04.05.2017 11:42 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Elon Musk s-a răzgândit: SUV-ul compact Tesla Model Y a fost amânat cu doi ani pentru 2020 și va fi construit pe o nouă platformă, deși inițial ar fi trebuit dezvoltat pe aceeași platformă ca viitorul Model 3.

Elon Musk ne-a obișnuit de mult timp cu amânarea lansărilor pentru proiectele sale, indiferent că vorbim despre Tesla sau despre compania aerospațială Space X. Este și cazul SUV-ului compact Tesla Model Y, despre care Musk afirma anterior că va fi lansat undeva în cursul anului 2018 și că va utiliza aceeași platformă ca și Model 3

.

Iată însă că miliardarul american și-a actualizat planurile și a anunțat că Model Y va fi lansat în 2020 sau, în cel mai bun caz, la sfârșitul anului 2019.

În plus, Model Y va fi dezvoltat pe o platformă nouă, ceea ce ar putea justifica și noua amânare, iar decizia a fost luată pentru că Tesla va renunța la arhitectura cu baterie de 12 volți în favoarea uneia care va presupune utilizarea unei cantități mai mici de cabluri. În schimb, Model Y va avea uși cu deschidere în formă de fluture, la fel ca Model X, așa cum anunțase Musk anterior.

Tesla Model Y este considerat un model esențial pentru ca producătorul să-și atingă obiectivul de a vinde un milion de mașini pe an în 2020. Obiectivul pare însă greu de realizat în contextul în care Tesla are o singură fabrică, iar în primul trimestru a produs 25.000 de unități Model S și Model X, ceea ce echivalează cu circa 100.000 de unități anual.

În primele trei luni ale anului, Tesla și-a dublat veniturile de la 1.15 la 2.7 miliarde de dolari, însă pierderile au crescut și ele de la 282 la 330 de milioane de dolari.

Via Tesla (PDF), Automotive News, Electrek

  • dan_grc, joi, 04.05.2017 18:36

    Pierderile au crescut de la 282 la 330 de milioane dolari, dar ce conteaza, cat timp Tesla creste pe bursa intr-un an, cat altii in cinci.

  • Seth, vineri, 05.05.2017 13:17

    De ce ii roade pe unii de situatia financiara a Tesla, nu se stie. E plin netul de persoane care aproape se roaga sa dea faliment... de vreo 10 ani. Din cate am citit eu, Tesla are pierderi mult mai mari, vreo 660 milioane in 2016 si 450 mil in 2015. Unii care au mentalitate de manager romanas de 2 lei au pretentia sa mulga firma de bani imediat ce poate, sa sacrifice tot de dragul profitului imediat. Strainii si mai ales Americanii au alta mentalitate, nu se gandesc la profitul pe termen scurt ci la cel pe termen lung. Tesla a avut venituri de 7 miliarde (nu milioane!) in 2016, 4 miliarde in 2015 si 3 in 2014. 2 in 2013 In ultimii 3 ani si-au TRIPLAT veniturile. Cu siguranta ca daca ar fi vrut sa faca profit, ar fi putut. Daca nu ar investi in continuare in cercetare si fabrici noi etc ar avea un profit frumusel dar prefera sa sacrifice profitul de acum pentru profitul de maine. Acesta logica este total straina la noi.

  • dan_grc, vineri, 05.05.2017 15:03

    @Seth Veniturile sunt mari, dar n-au legătură cu profitul. O companie nu poate să fie evaluată la peste 50 miliarde dolari, în condițiile în care pierde bani din 2003, despre asta este vorba, este supraevaluata, nu mă refer la produsele sale.

  • Seth, vineri, 05.05.2017 16:41

    Valoarea unei companii este data de valoarea tuturor asseturilor sale inclusiv profitul. Valoarea unei companii nu este dictata exclusiv de profitul ei anual cum probabil presupui. Ex: Daca tu castigi 10.000 eur/luna, strangi bani si iti cumperi o vila pe care urmeaza sa o inchiriezi dar la sfarsitul lunii ai datorii de 5000 eur. Conform logicii tale, ai probleme financiare pentru ca ai datorii. In realitate nu este asa pentru ca ai un venit mare stabil sau in crestere la care se va mai adauga alt venit din chiria pe noua vila. Cam asta a facut Tesla, a strans si si-a facut cea mai mare fabrica din lume pentru noile sale produse. Indata ce noile produse vor fi disponibile, vor avea o noua sursa de venit si tot asa...