
Tesla, parțial vinovată pentru un accident mortal produs de sistemul Autopilot
Un juriu din Florida a decis că Tesla este parțial responsabilă pentru un accident petrecut în 2019, în urma căruia o tânără de 22 de ani a murit, iar iubitul ei a fost grav rănit.
Concret, juriul a acordat daune compensatorii în valoare de 59 de milioane de dolari familiei tinerei și 70 de milioane de dolari iubitului acesteia. De asemenea, juriul a acordat daune punitive în valoare de 200 de milioane de dolari.
Tesla a fost găsită vinovată în proporție de 33% pentru accident, iar compania va fi obligată să plătească o treime din daunele compensatorii. În plus, va fi obligată să achite întreaga sumă stabilită ca daune punitive.
Potrivit raportului, restul vinei a fost atribuit șoferului, George Brian McGee, care anterior a ajuns la o înțelegere extrajudiciară cu familiile victimelor pentru o sumă nedezvăluită. Naibel Benavides, în vârstă de 19 ani la acel moment și studentă la colegiu, a murit pe 25 aprilie 2019, după ce a fost lovită de o Tesla Model S condusă de McGee.
Acesta își scăpase telefonul în timp ce se apropia de o intersecție, având sistemul Autopilot activat. Se pare că el a trecut prin intersecție cu o viteză de peste 80 km/h, izbindu-se de SUV-ul parcat legal în care se aflau Benavides și iubitul ei, Dillon Angulo.
S-a mai raportat că McGee avea piciorul pe pedala de accelerație în momentul în care se apropia de intersecție, ceea ce a dezactivat funcția Autopilot care ar fi putut opri vehiculul în fața unui obstacol.
Avocatul familiei Benavides a declarat că datele și imaginile video ale accidentului au arătat că sistemul Autopilot a recunoscut SUV-ul parcat și cel puțin un pieton înainte de coliziune.
Deși acesta a fost primul caz de accident fatal care a implicat un Autopilot și care a ajuns în fața unui juriu, Tesla a soluționat mai multe astfel de procese în afara instanței. Un studiu realizat în 2023 a arătat că, între 2019 și 2023, sistemul Autopilot al Tesla a fost implicat în 736 de accidente, dintre care 17 au fost fatale.
Conducerea autonoma 100% sigura e o problema de nerezolvat. Poaate 99.99% din situatii sunt manageriabile dar restul de 0.01% sunt pline de necunoscut si haos imposibil macar de imaginat daramite de rezolvat. Si incapatanarea de a insista ca toate situatiile pot fi rezolvate doar cu camere si procesare locala e sora cu nebunia. Nebunie profitabila dar in esenta tot nebunie.