Test extrem: noul Porsche 911 GT3 a rulat încontinuu cu 300 de km/h pe o distanță de 5.000 de kilometri
Constructorul german de automobile a oferit mai multe detalii din timpul testelor noului 911 GT3. Motorul de 4.0 litri a fost calibrat, în mare parte, pe celebrul circuit Nardo din Italia.
Porsche a lansat noul 911 GT3 în luna februarie cu un motor de 4.0 litri, aspirat natural, care dezvoltă 510 cai putere. Din punct de vedere dinamic, modelul german este mai apropiat ca niciodată de versiunea de competiție 911 RSR.
Desigur, înainte de lansare, noul 911 GT3 a fost testat îndelung, atât în laboratoare speciale, inclusiv tunel aerodinamic, cât și pe circuitele din întreaga lume.
Unul dintre cele mai solicitante teste a avut loc pe celebrul circuit Nardo din Italia. Aici, inginerii Porsche au împins dincolo de limite propulsorul de 4.0 litri. Mai exact, prototipul a parcurs 5.000 de kilometri rulând constant cu 300 de km/h. Singurele opriri au fost pentru alimentarea cu combustibil.
Unitatea are la bază aceeași tehnologie ca și varianta de competiție 911 GT3 R Cup. Înainte de a fi testat pe circuitul Nardo, propulsorul a funcționat mai bine de 22.000 de ore pe standul de încercări.
În ceea ce privește elementele aerodinamice, care produc cu 50% mai multă apăsare la sol comparativ cu vechiul model, acestea au fost testate peste 160 de ore în tunelul aerodinamic.
via Porsche
-
Vali, joi, 08.04.2021 11:41
Deci in afara de ars gazul si poluat, ce mare chestie a facut aceasta masina? Adica, ce plus planetei a adus? A plantat copaci pe aia 5000 km, a ajutat copii care mor de foame, se circula cu 300km/h mod continuu cand faci naveta sau pleci in concediu? O alta dovada ca unii insista sa imputa in timp ce altii incerca sa faca ceva pozitiv. Astia ar trebui amendati ca VAG.
-
alex_cu_a_mic, joi, 08.04.2021 12:48
E un eveniment de marketing mult mai destept si eficient decat deplasarea cu avionul si cazarea 2-3 zile a zeci sau sute de jurnalisti undeva pe un circuit si plimbarea lor cu 10 masini 2-3 zile ca la sfarsit sa scrie fiecare ce-l taie capul si ce-a inteles el din masina aia. Si mesajul evenimentului e simplu si la obiect: masinile noastre pot rula cu 300 km/h zi si noapte ceea ce e foarte important pentru masinile de genul..
-
@Valium, joi, 08.04.2021 12:58
de ce ar trebui sa aduca cineva un "plus planetei"? Suntem sclavii planetei sau ce? Avem vreo datorie? Sau cine hotaraste ce si cum trebuie sa facem sa nu se simta planeta ofensata? De ce ar trebui sa ne pese de copii altora? Sa se ocupe parintii lor de ei. Ca de aia i-au facut. Nu-mi aduc aminte sa ii fi ajutat pe parintii mei cineva cand eram copii. Si saracii pentru noi dadeau in branci de munca. Dumnezeu sa-i odihneasca. Fiecare sa-si rezolve problemele. Personal cred ca planeta nu are nevoie de ajutorul nostru, ci doar cohortele de escroci guristi si alti paraziti militanti care traiesc pe spinarea altora exploatandu-le fricile. La ecoparazitii astia eu le arat un mare semn digital si ii trimit la munca cinstita nu la cheltuit banii contribuabililor.
-
Vali, joi, 08.04.2021 13:24
Chiar ma asteptam la asemenea comentarii din partea unora:)) Dovedeste limitele unora. Atunci bine baieti, de ce sa va pese cand sunteti loviti cu 300 km/h frontal de un bizon? Pentru prostii ca voi sunt si niste video, ca sa intelegeti: https://youtu.be/Qigzft7K3-0 https://www.carscoops.com/2019/10/1800-hp-porsche-911-turbo-destroyed-after-leaving-runway-at-88-mph/
-
Impresionant,dar..., joi, 08.04.2021 13:36
Cu dedicatie pentrul domnul Zarnesteanu https://www.classicdriver.com/en/article/autos/records-1983-mercedes-benz-190-e-23-16-nard
-
Fanel_, joi, 08.04.2021 14:05
O cascadorie de PR inutila. Inutila pentru ca numai era nevoie de confirmarea unui lucru bine stiut: Porsche e o masina adevarata si ramane o referinta in domeniu.
-
Calingura, joi, 08.04.2021 14:44
Imi aduc aminte ca acum vreo 10 ani ploua cu Ferrari distruse la viteze de autostrada. La acel moment Ferrari dadea vina pe sofer. Ca ce? Cau au condus sport? Ca au vrut sa testeze specificatiile masinii? Cum a spus si Alex, este un eveniment de marketing foarte destept si care ne confirma ca poti face ce vrei cu masina si ea se va comporta exemplar pana te saturi. Este nevoie de confirmari si de reimprospatarea memoriei. Altfel nu ar mai exista reclame la Cola.
-
@Valium, joi, 08.04.2021 15:25
prostul care n-a inteles nimic aici esti tu. Astept redactia sa ne cenzureze pe amandoi. Sper ca nu numai tu ai dreptul sa-i faci prosti pe altii. Jos a mai ajuns AM si asta datorita unor spalati pe creier ca tine. Asta e cea mai mare grija a mea. Sa nu fiu lovit frontal de unu cu 300 la ora!
-
someone23, joi, 08.04.2021 17:40
ma intreb daca un motor modern cu putere similara, dar turbo, ar fi rezistat unui astfel de maraton. porsche a aratat fiabilitatea extrema a produsului lor aspirat din gama 911, mai ales intr-o lume din ce in ce mai turbo.
-
kimi, vineri, 09.04.2021 08:08
ce ulei a folosit? 0w-30?
-
inexorabil, vineri, 09.04.2021 23:19
Personal, mi-au trebuit ani buni din viaţă ca să ajung la concluzia…inexorabilă (şi imposibil de retractat) că Porsche concepe (şi, desigur, produce) cele mai dezirabile motoare din istoria automobilului… Iar @mip vă poate confirma că tânjesc după un 911 (iconic prin definiţie) din urmă cu 20 de ani (nomenclatura 996), tributar însă motorului aspirat 3.6 flat-6 de 316 BHP, adică fiind vorba despre versiunea Carrera 4S. Totodată, urmăresc să devin un “pericol belicos la adresa Mamei Natură” graţie lui VW Touareg 5.0 V10 TDI, ale cărui noxe duşmănoase l-ar găsi pe eco-asupritul Mafănel inclusiv în gaură de şarpe (unde s-ar refugia din cauza lipsei de măsuri eficiente a guvernării dă Driapta, dar M.A.I.-zaurii tot l-ar depista şi i-ar da fum din toate părţile, cu milă însă şi cu nedozat bun simţ). Singura necunoscută care se întinde (rânjitor) în faţa mea sunt…banii. Din păcate, eu nu pot proba abilitatea emolară înnăscută de a-i tipări fără acoperire, însă blagoslovindu-i cu puterea fulminantă de a cumpăra orice/oricând/oricât.
Citeste si
-
GENERAL | vineri, 22 noiembrieNorthvolt, producătorul suedez de baterii pentru mașini electrice, a cerut intrarea în falimentProducătorul suedez de baterii pentru mașini electrice Northvolt, cel mai mare astfel de producător din Europa, a depus oficial actele pentru intrarea în faliment. Compania va fi restructurată până în primul trimestru al anului viitor. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 20 noiembrieAston Martin Valkyrie, record la Silverstone pentru cea mai rapidă mașină de serieAston Martin Valkyrie a stabilit un nou record pe circuitul de la Silverstone. Hypercar-ul britanic este oficial cel mai rapid model de serie pe acest circuit. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 19 noiembrieHyundai va avea un CEO nou: Jose Munoz este șeful filialei Hyundai din America de NordHyundai a anunțat oficial că va avea un nou CEO începând din 2025. Noul CEO al constructorului sud-coreean va fi Jose Munoz, actualul șef al filialelor nord-americane ale mărcilor Hyundai și Genesis. Citeste tot
-
GENERAL | luni, 18 noiembrieUE și China, aproape de un acord asupra taxelor pentru mașinile electrice, potrivit presei chinezeUniunea Europeană și China ar fi ajuns mai aproape de finalizarea unui acord cu privire la situația taxelor vamale pentru mașinile electrice chineze, potrivit unei surse chineze. Negocierile între cele două părți vor fi reluate în această săptămână. Citeste tot
-
GENERAL | joi, 14 noiembrieRecord mondial: Bugatti W16 Mistral, cea mai rapidă decapotabilă din lumeBugatti a stabilit un nou record mondial cu modelul său decapotabil W16 Mistral. Noul model este oficial cea mai rapidă decapotabilă de serie din lume, după ce a atins o viteză maximă de 453 km/h. Citeste tot
Neimpresionant .. orice electrica poate sa faca asta doar ca opririle dureaza 60 minute si rularea 30 de minute in timp ce la GT3-ul ala oprirea dureaza 5 minute si rularea 60. Sau pe acolo.