TOP 10: Cele mai importante maşini lansate la Salonul Auto de la Frankfurt
Automarket vă prezintă cele mai importante zece premiere din categoria maşini de serie ce vor fi prezente la Salonul Auto de la Frankfurt.
BMW seria 1
A doua generaţie a seriei 1 de la BMW nu renunţă la formele care au consacrat-o. Nu au renunţat însă la tracţiunea spate, astfel că Seria 1 rămâne singurul automobil de clasă compactă cu tracţiune spate. Acest lucru contribuie la caracterul sportiv cu care BMW se mândreşte, dar pentru noua serie 1 bavarezii au ales şi calea economiei şi eficienţei.
Citroen DS5
Al treilea model din gama premium a francezilor de la Citroen vine în premieră europeană la Salonul Auto de la Frankfurt. Citroen DS5 a fost prezentat pentru prima dată la Salonul Auto de la Shanghai, dar europenii îl pot vedea abia acum în realitate. Cel mai nou membru al gamei DS este un amestec interesant de stiluri mai ales în ceea ce priveşte tipul caroseriei. Silueta are linii dinamice, interiorul foloseşte materiale premium iar sistemul de propulsie este deja celebrul Hybrid4. Acest sistem foloseăte un motor diesel de doi litri de 160 CP şi un motor electric de 37 CP. Fiecare motor controlează o punte rezultând astfel un model cu tracţiune integrală. Cel de la volan poate alege modul de rulare dintre cele patru oferite: Auto, ZEV (Zero Emission Vehicle, mod electric), 4WD şi Sport.
Fiat Panda
Fiat aduce la Salonul Auto de la Frankfurt noua generaţie a celui mai bine vândut model din gama sa. Fiat Panda se prezintă acum cu un look proaspăt, dar reuşeşte să păstreze atuurile care au reuşit să atragă 6.5 milioane de clienţi în 31 de ani de existenţa a acestui model. Modelul de clasă mini păstrează o parte din liniile actualei generaţii, dar a crescut uşor în dimensiuni pentru a oferi un portbagaj ceva mai spaţios. Interiorul este acum mai proaspăt şi mai prietenos. Gama de motorizări este alcătuită din motorul de 0.9 litri TwinAir Turbo ce dezvoltă 85 CP ca vârf de gamă dar şi versiunea aspirată a aceluiaşi motor ce dezvoltă 65 CP. Pentru amatorii de motorină, Fiat oferă motorul 1,3 Multijet II de 75 CP.
Honda Civic
Modelul compact din gama japonezilor de la Honda vine la Frankfurt într-o formă total nouă. Honda a preferat să păstreze secretul şi ne-a arătat doar o imagine teaser a noului model. Aceasta ne prezintă doar spatele şi putem observa că noul Civic preia elemente noi dar păstrează cumva linia care a consacrat-o. Noul Civic va fi disponibil în Europa în prima fază exclusiv în versiune hathcback cu cinci uşi, oficialii Honda fiind rezervaţi în a publica alte informaţii despre modelul lor compact.
Hyundai i30
Pentru Hyundai i30 a venit momentul schimbului de generaţii. Actualul model a fost lansat acum şase ani şi şi-a facut bine treaba. A devenit apreciat şi a crescut imaginea mărcii coreene. Acum i30 se prezintă la Salonul Auto de la Frankfurt cu a doua sa generaţie. Dacă până acum i30 era în umbra fratelului său de platformă tehnică, Kia Cee'd, la capitolul design, noul i30 remediază această problemă. Avem acum o compactă cu un look tânăr şi fresh. Elementele de design sunt preluate de la modele ca Veloster sau i40. Blocurile optice cu linia de LED-uri specifică devin deja o semnătură a mărcii după ce au debutat pe i40. Noul i30 foloseşte acelaăi limbaj de design numit sculptură fluidă. Acest design a debutat pe SUV-ul Hyundai ix35 şi s-a extins apoi la aproape toate modelele din gamă. Interiorul a fost şi el modificat radical fiind preluate multe elemente de la dinamicul Veloster. La capitolul motorizări vom putea alege dintre două propulsoare pe benzină (1.4 100 CP, 1.6 GDI 140 CP) şi două turbodiesel (1,4 CRDI 90 CP, 1.6 CRDI 126 CP). Primele unităţi vor fi vândute în prima jumătate a anului viitor iar în toamna lui 2012 va urma versiuna break şi apoi o variantă cu trei uşi, premieră pentru modelul i30.
Mercedes-Benz ML
După un debut forţat de publicarea unei broşuri pe net înainte de vreme, noua generaţie a SUV-ului ML de la Mercedes-Benz vine oficial la Frankfurt. Noul model păstreză liniile care l-au făcut celebru şi parcă a devenit un pic mai cuminte din punct de vedere al designului. Sub capotă avem noutăţi ca noul motor cu patru cilindri turbodiesel ce dezvoltă 204 CP din doar 2.1 litri. Acest motor va echipa varianta ML250 CDI Bluetec. Va urma şi o versiune hibrid a noului model ML ce va fi lansată în 2012. Gama de motorizări cuprinde şi propulsoare V6 şi V8. Versiunea ML350 CDI Bluetec va fi echipată cu motorul diesel V6 de trei litri ce dezvoltă 258 CP şi 619 Nm. Pentru cei care preferă benzina primul motor disponibil este un V6 de 3.5 litri de 306 CP şi 370 Nm. Despre versiunile AMG nu s-a comunicat încă nimic dar le aşteptăm cu interes.
Opel Astra GTC
Noua generaţie a modelului Astra GTC va putea fi admirată la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul model este diferit estetic faţă de versiunea cu cinci portiere. Designerii Opel au modificat atât de mult modelul Astra GTC încât niciunul dintre elementele caroseriei nu este identic cu cel al Astrei cu cinci uşi. Doar carcasele oglinzilor retrovizoare sunt la fel. Va exista şi o versiune supersport OPC, dar aceasta va fi lansat abia anul viitor. Până atunci gama de motorizări este alcătuită din trei propulsoare pe benzină (1.4 Turbo 120 şi 140 CP, 1,6 Turbo 180 CP) şi unul turbodiesel (2.0 CDTI 165 CP).
Opel Zafira Tourer
Opel aduce la Frankfurt noua generaţie a celui mai mare monovolum din gamă. Botezat Zafira Tourer acesta păstreză elementele pe care le-a văzut prima dată pe concept car-ul prezentat la Salonul Auto de la Geneva. În faţă avem elementele optice în formă de bumerang ce înglobează şi blocurile optice. Profilul este acum mai mai musculos. A treia generaţie a monovolumului Zafira foloseşte în denumire şi particula Tourer deoarece actuala generaţie va mai fi păstrată o vreme în fabricaţie. Noul model dispune de şapte locuri şi un sistem Flex7 îmbunătăţit. Cu al treilea rând de scaune pliat, portbagajul Zafirei oferă 710 litri. Gama de motorizări este alcătuită din propulsorul diesel 2.0 CDTI disponibil în trei variante de putere 110, 130 şi 165 CP şi motorul 1.4 Turbo pe benzină oferit în variantele de 120 şi 140 CP.
Porsche 911
Porsche aduce la Frankfurt noua generaţie a modelului 911. Aceast model poartă denumirea de 991 şi păstrează, bineînţeles, elementele care au făcut celebru acest model. Silueta caroseriei este inconfundabilă şi a fost păstrată şi la noul model. Modificările principale au fost aduse ampatamentului care a fost mărit cu 100 mm şi motorizărilor. Gama de propulsoare debutează cu un motor boxer de 3.4 litri ce dezvoltă 350 CP. Carrera S vine cu o versiune de 400 CP a motorului boxer de 3.8 litri. Porsche se laudă şi cu un consum mai scăzut de carburat cu până la 16% faţă de generaţia anterioară. Versiunea Carrera S a noului Porsche 911 Carrera are nevoie de 4.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în compania unei transmisii PDK, ceea ce înseamnă că este cu 0.2 secunde mai rapidă decât predecesoarea sa. Modul Sport Plus scade timpul 0-100 km/h la 4.1 secunde. Mai mult decât atât, emisiile de CO2 au fost reduse semnificativ, versiunea de 3.4 litri a lui Carrera fiind primul model Porsche care emite mai puţin de 200 de grame de CO2 per kilometru.
Volkswagen Up!
Volkswagen Up! a fost prezentat oficial cu doar trei săptămâni înaintea debutului de la Salonul Auto de la Frankfurt. Noul model de oraş produs de VW va avea o lungime de 3.5 metri, 1.6 metri lăţime şi 1.4 metri înalţime. VW Up! este capabil să transporte patru adulţi iar portbagajul oferă o capacitate de 251 litri. Up! va folosi motoare de cilindree mică, pentru început fiind oferite două versiuni ale motorului de un litru cu trei cilindri. Puterile oferite sunt 60 sau, respectiv, 75 CP. În viitor vor exista şi verisiuni pe GPL şi full-electric ale modelului Up! Iniţial VW Up! va fi oferit în versiunea cu trei portiere urmând ca cea cu cinci portiere să fie disponibilă din 2012.
Cred ca nu mai este inspiratie in lumea auto.Mercedes ML arata mai urat decat versiunea anterioara iar Opel astra GTC seamana foarte mult cu Renault Megane Coupe.