TOP 10: Concepte spectaculoase la Salonul Auto de la Frankfurt

Publicat luni, 05.09.2011 18:24 de Dragoș Băltățeanu

Ediţia cu numărul 64 a Salonului Auto de la Frankfurt debutează în 13 septembrie cu zilele de presă. Iată cele mai spectaculoase zece concepte prezente la salonul german.

Audi A2

Audi aduce la Frankfurt un concept cu un nume cunoscut. Pentru mulţi dintre noi, Audi A2 este un model cu forme ciudate, avangardist pentru vremea sa, dar suficient de rar astăzi. Audi vrea să reînvie acest model de clasă mică. Din schiţele prezentate, pentru că nu există încă fotografii cu acest concept, putem intui că modelul de serie va fi mult mai atrăgător decât vechiul A2. Conceptul A2 are o lungime de 3.8 metri, o lăţime de 1.69 metri şi o înălţime de 1.49 metri. Sub capotă va exista un motor full electric dar despre care Audi a refuzat deocamdată să prezinte date tehnice.

Conceptul A2 va mai prezenta şi o serie de soluţii tehnologice. Audi a introdus un plafon de sticlă care îşi schimbă nivelul de opacitate la apăsarea unui buton iar stopurile vor lumina în intensităţi diferite în funcţie de condiţiile atmosferice de afară. Farurile vor folosi tehnologie LED de ultimă generaţie numită "Matrix Beam". Interiorul anunţă şi el soluţii interesante. Consola centrală nu va mai fi aşezată pe podea, ci este ataşată de scaunul şoferului. Interiorul volanului are set de comenzi de tip touch prin care şoferul are la dispoziţie majoritatea funcţiilor automobilului. Cel mai probabil acest concept anunţă un viitor model electric ce va fi inserat în gamă între modelele A1 şi A3 ca un monovolum de clasă mică.

BMW i3 şi i8

Gama i de la BMW este viitorul mărci din Bavaria. Sunt automobile cu propulsie electrică sau hibridă, primele dintr-o gamă completă de modele de acest tip care vor fi propuse de constructorul bavarez. Ambele au fost dezvoltate în urma testelor extensive cu modele electrice, în special programul MINI E. Aceste modele vor intra în producţia de serie, dar la Frankfurt vor fi prezentate în stadiu de concept. BMW i3 va fi primul model de serie cu propulsie electrică propus de marca de la Munchen. Va fi echipat cu un motor electric de 170 CP şi 250 Nm. Va avea tracţiune spate iar viteza maximă va fi limitată electronic la 150 km/h. Autonomia va fi de aproximativ 160 km, în funcîie de modul de rulare. BMw i3 are patru locuri iar interiorul va fi câptuşit cu fibre naturale. Portierele de pe concept au deschidere inversă dar rămâne de văzut dacă acestea vor ajunge şi pe versiunea de serie. BMW i8 este nava admiral a gamei i. Este un fel de M3 hibrid, un performant automobil al viitorului. Va folosi un motor pe benzină de 220 CP plus motorul electric de 170 CP. va avea nevoie de doar cinci secunde pentru a atinge 100 km/h iar consumul de carburant se va situa în jur de 2.7 l/100 km, spune BMW. Acumulatorii pot fi încărcaţi la o priză normală, autonomia în mod electric fiind de 35 km. Interiorul este orientat în jurul celui de la volan. Ambele modele aduc un concept nou în ceea ce priveşte caroresia. Acesta se numeăte LifeDrive şi este o structură din fibră de carbon ce va proteja ocupanţii în caz de impact fiind în acelaşi timp şi foarte uşoară.

Ford Evos

Evos este unul dintre cele mai spectaculoase concepte ce vor fi prezente la Frankfurt. Prefigurează în primul rând noul limbaj de design al mărcii Ford. Este vorba de noul stil Kinetic, un stil ce se va regăsi şi pe alte modele ale mărcii. Mulţi au spus că prefigurează un viitor model sportiv al mărcii inspirat de legendarul Capri. Ford nu a confirmat acest lucru. Ford Evos are lungimea unui actual Ford Focus şi lăţimea unui Mondeo. Este un coupe 2+2 al cărui nume este inspirat din cuvântul "evoluţie" Partea frontală va fi folosită de viitoarele modele Ford dar farurile vor avea proporţii diferite. Interiorul este futurist dar este posibil ca indicatoarele de bord digitale şi display-ul cu touch screen să ajungă în viitor şi în producţia de serie. Numărul de butoane a fost redus iar interiorul a fost simplificat. Sistemul de propulsie este hibrid plug-in şi este preluat de la viitorul Ford C-Max Energi. 

Land Rover DC100

Era timpul ca Land Rover să anunţe un urmaş al celebrului model Defender. Conceptul DC100 previzionează viitoarea generaţie a modelului Defender. A fost una dintre cele mai grele misiuni pentru designerii mărcii britanice: cum să înlocuieşti un model ce atins statusul de legendă. Acest prim studiu va măsura reacţia publicului, iar designerii vor avea timp să facă modificări deoarece versiunea de serie a noului Defender nu va apărea mai devreme de anul 2015. Cert este că puriştii mărcii abia aşteaptă un nou Defender dar dacă acesta nu va respecta elementele care l-au făcut faimos va fi probabil un mare eşec.

Peugeot HX1

 

Peugeot uimeşte din nou un concept incredibil de arătos. La Frankfurt, francezii de la Peugeot aduc conceptul HX1: un hibrid de cinci metri lungime. Este un crossover cu aspect de monovolum ce continuă linia de concepte începută cu SR1 şi continuată cu EX1. Greu de spus dacă este doar un studiu de design sau chiar este un viitor înlocuitor al modelului 807. Limbajul de design se numeşte Metamorphosis. Este un automobil impozant prin cei cinci metri lungime şi aproape doi lăţime. Conceptul foloseşte o structură cu şase locuri aşezate pe trei rânduri. Propulsia va fi asigurată de un sistemul hibrid plug-in botezat de Peugeot Hybrid4. Acesta constă într-un motor diesel de 204 CP plus un motor electric de 95 CP. Peugeot anunţă un consum mediu de doar 3.2 litri/100 km.

Alfa Romeo 4C

Acest concept nu este nou, dar italienii de la Alfa Romeo au considerat că nu a fost admirat destul la Geneva şi îl aduc şi la Frankfurt. Spectaculosul coupe 4C ne indică cum va arăta modelul de serie ce urmează a fi vândut din 2012. Are patru metri lungime, motor central şi doar 850 kg. Motorul va dezvolta 200 CP suficienţi pentru o viteză maximă de 250 km/h şi cinci secunde pentru 0-100 km/h. Nu există imagini noi cu interiorul conceptului 4C şi este posibil ca la Frankfurt să vedem un interior foarte apropiat de cel ce va intra în producţia de seria. 

Skoda Mission L

Un concept surpriză, anunţat târziu şi cu imagini abia schiţate este Skoda Mission L. Pare să fie un înlocuitor pentru celebra Octavia, dar comunicatul oficial o anunţă ca pe un model total nou ce urmează a se insera în gamă ca a şasea linie de modele. Probabil avem în faţa noul Felicia. Liniile de design sunt cumva comune şi par să continue în acelaăi mod simplist identitatea modelului Octavia. Nu există încă informaţii oficiale despre tehnologii sau gama de propulsoare însă Skoda a anunţat că acest nou model va fi vândut doar în Europa, Rusia şi China. Piaţa indiană va primi o variantă modificată, cu caroserie sedan.

Eterniti Hemera

Eterniti este o marcă nouă ce va fi lansată la Salonul Auto de la Frankfurt. Este made in Britain şi vrea să surprindă cu un nou SUV de lux botezat Hemera. Primul super-SUV al lumii, aşa cum îl prezintă compania britanică are linii demne de un supercar, aşa cum reiese din singura fotografie publicată până acum. La Frankfurt vom vedea un concept de pre-producţie al modelului Hemera. Versiunea de serie va apărea cel mai probabil la Salonul Auto de la Geneva din 2012. Echipa de ingineri care lucrează la dezvoltarea acestui model este condusă de Alistair MacQueen, acelaăi om care a dezvoltat supercarul Jaguar XJ220. Din echipă face parte şi celebrul pilot britanic Johnny Herbert.

Ssangyong XIV-1

 

XIV-1 este conceptul unui crossover compact pe care producătorul corean îl prezintă la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an. Acest concept XIV-1 previzualizează noul limbaj de design pe care producătorul corean vrea să îl adopte la viitoarele modele de serie. Conform coreenilor de la Ssangyong, XIV-1 va folosi suprafețe vitrate generoase și linii fluide pentru un look nu foarte agresiv. Dintre elementele caracteristice enumerăm parbrizul curbat, montanți C de dimensiuni mari și plafon panoramic din sticlă. Ssangyong XIV-1 este un SUV compact de clasă B. Din fotografii se pare că portierele spate se vor deschide invers, în stil suicide doors.

Volkswagen Nils

Vokswagen vrea să surprindă la Frankfurt cu un concept dedicat mobilităţii urbane. Nils este un automobil electric cu un singur loc. Are un motor de 20 CP şi o autonomie de 64 km. O încărcare completă a bateriilor durează două ore. Greutatea acestui model va fi în jur de 500 kg iar viteza maximă va fi de 130 km/h. Modelul a fost dezvoltat împreună cu Ministerul Transporturilor din Germania. Dacă Nils va ajunge în producţia de serie va fi un vehicul urban gândit să asigure mobilitate personală celor care au treabă doar în oraş. Nu este exclusă nici variantă de închiriere de către autorităţile locale către public a unei flote de asemenea vehicule. Dacă Nils va fi oferit în serie, acesta va fi primul concurent pentru francezii de la Renault şi modelul lor Twizy.

  • dice, marţi, 06.09.2011 11:48
    cel mai spectaculos

    a2 mi se pare cel mai spectaculos daaaa ,ce design :))))))))))))))

  • lorinczi.thomas, marţi, 06.09.2011 13:37
    11 concepte in loc de 10

    ati pus bmwu i8 cu i3