TOP 10: Supercaruri spectaculoase la Salonul Auto de la Frankfurt
Salonul Auto de la Frankfurt debutează săptămâna viitoare cu o colecţie impresioantă de supercaruri prezente pe standuri. Cele mai multe dintre ele sunt decapotabile!
Alpina B6 Bi-turbo
Cea mai nouă creație Alpina este modelul B6 Bi-Turbo Cabrio. Este bazat pe Seria 6 Cabrio și va fi una din premierele de la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an. Inima modelului B6 Bi-Turbo este V8-ul de 4.4 litri twin turbo modificat de Alpina. Puterea a fost urcată la 507 CP, iar cuplul motor este de 700 Nm și este livrat între 3.000 și 4.750 rpm. Puterea este transmisă către roțile din spate prin intermediul cutiei automate cu opt trepte.
Aston Martin V12 Zagato
Versiunea de serie a modelului Aston Martin V12 Zagato va fi prezentă la Salonul Auto de la Frankfurt. Vor fi construite doar 150 de unităţi din acest model de o frumuseţe deosebită care a uimit juriile de la concursurile de eleganţă de la Pebble Beach şi Villa d'Este. Producţia de serie va începe în vara anului următor când marca britanică va aniversa 50 de ani de la debutul modelului Aston Martin DB4GT Zagato. Noul Zagato va fi animat de un motor V12 de şase litri ce dezvoltă 517 CP şi 570 Nm. Preţul unui exemplar V12 Zagato este 330.000 lire sterline.
Audi R8 GT Spyder
Una dintre vedetele standului Audi de la Frankfurt va fi noul R8 GT Spyder. Va un automobil destul de exclusiv, Audi intenţionând să producă doar 333 exemplare. Pentru performanţe de top, Audi foloseşte un motor V10 de 5.2 litri ce dezvoltă 560 CP. Este acelaşi motor folosit şi de Lamborghini pe modelul Gallardo. Inimă italiană în corp german. Şi pentru senzaţii deosebite, putem decapota maşina îm doar 19 secunde chiar şi în mişcare dacă viteza nu depăşeşte 50 km/h. Soft-top-ul are lunetă din sticlă. Transmisia este de tip R-Tronic şi are şase trepte iar preţul pentru un Audi R8 GT Spyder în Germania porneşte de la 207.800 euro.
Bentley Continental GTC facelift
Bentley Continental GTC vine la Frankfurt cu o versiune faceliftată. După ce versiunea coupe a primit un facelift anul trecut, era timpul ca marca britanică să se ocupe şi de Continentalul decapotabil. Avem acum blocuri optice cu LED-uri cu o formă asemănătoare cu cele de pe modelul Mulsanne. Interiorul a fost şi el împrospătat iar motorul are acum ceva mai mulţi cai putere. Propulsorul este un W12 de şase litri. A primit un upgrade de 15 CP în plus, totalul fiind acum de 575 CP. Cuplul motor maxim este de 700 Nm. Puterea este transmisă prin intermediul unei cutii de viteze automată cu şase trepte. La capitolul imagine, Bentley oferă jante de 20 inch în standard, iar opţional poate primi şi jante de 21 inch.
BMW M5
Cel mai aşteptat BMW vine la Frankfurt. Noul M5 a aprins imaginaţia fanilor fiind primul model de serie M care foloseşte un motor turbo. Acest propuslor are opt cilindri în V şi două turbine. Puterea livrată este de 560 CP, iar cuplul motor este de 680 Nm fiind livrat între 1.500 şi 5.750 rpm. Doar 4.4 secunde sunt necesare pentru a atinge 100 km/h. După 13 secunde, vitezometrul arată deja 200 km/h. În acelaşi timp, BMW spune că acest M5 va fi mai economic şi mai atent cu buzunarul proprietarului. Consumul mediu de carburant este de 9.9 l/100 km, iar emisiile de CO2 sunt de 232 grame pe kilometru. Cutia de viteze folosită de M5 este una cu dublu ambreiaj numită M DCT cu şase rapoarte. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h dar dacă se optează pentru pachetul M Driver această limitare poate fi scoasă, viteza maximă fiind de 300 km/h.
Chevrolet Camaro
Deşi toată lumea ştie cum arată şi deja îl putem vedea pe străzile din Bucureşti, Chevrolet Camaro nu a fost încă lansat oficial în Europa. Acest lucru se va întâmpla sa Salonul Auto de la Frankfurt de săptămâna viitoare. Muscle car-ul va fi importat oficial în Europa pe parcursul următoarelor şase luni. Va fi disponibil atât în versiune coupe, cât şi cabrio. Preţurile vor varia între 39.000 şi 44.000 euro, în funcţie de versiunea aleasă.
Ferrari 458 Italia Spider
Cel mai frumos Ferrari vine la Frankfurt cu versiunea decapotabilă aşteptată cu înfrigurare de fanii mărcii de la Maranello. Botezat 458 Italia Spider, acest model foloseşte acelaşi propulsor V8 aspirat de 4.5 litri ce dezvoltă 570 CP şi 540 Nm. Însă cel mai important lucru este hardtop-ul electric ce se poate plia în doar 14 secunde! În ceea ce priveşte performanţele, 458 Italia Spider accelerază de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde iar viteza maximă este de 320 km/h. Versiunea decapotabilă a modelului Ferrari 458 Italia este cu 50 de kg mai grea decât modelul coupe.
Jaguar C-X16
Deşi deocamdată este doar un concept, Jaguar C-X76 are toate şansele să ajungă în producţia de serie şi bine ar face! Acest model concurează la locul de cea mai frumoasă maşină prezentă la Salonul Auto de la Frankfurt. Pentru concept, Jaguar a ales un sistem hibrid de propulsie: benzină şi electric. Însă motorul electric poate fi folosit pentru a primi un boost suplimentar atunci când cel de la volan apasă butonul ”push to pass” de pe volan. Cei 95 CP livraţi de motorul electric sunt combinaţi cu cei 380 CP ai motorului pe benzină pentru o repriză 80-120 km/h de doar 2.1 secunde! Viteza maximă atinsă de Jaguar C-X16 este de 300 km/h. Jaguar, te rugam, vrem acest model fabricat în serie!
Mercedes-Benz SLS AMG Roadster
Frankfurt este salonul cu, probabil, cele mai multe supercaruri decapotabile. Mecedes-Benz a ales acest salon pentru a prezenta oficial modelul SLS AMG Roadster. Celebru pentru portierele ”gullwing” ale modelului coupe, SLS primeşte acum portiere clasice şi un soft-top fabricat din trei straturi de pânză, magneziu şi aluminiu. Se pliază în 11 secunde până la viteza de 50 km/h. Ranforsările suplimentare aduse caroseriei l-au ”îngrăşat” pe SLS cu 40 de kilograme în plus faţă de versiunea coupe. Inima maşinii este acelaşi V8 aspirat de 6.2 litri ce dezvoltă 563 CP şi 650 Nm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 3.8 secunde iar viteza maximă este de 322 km/h. Cutia de viteze este automată cu dublu ambreiaj şi are şapte trepte.
Subaru BRZ
Acesta este numele pe care îl va purta noul model Subaru dezvoltat împreună cu Toyota. Este un coupe cu tracţiune spate şi motor boxer pe care presa l-a numit ”Toyobaru”. Până acum am vazut doar conceptul Toyota al acestui model, numit FT-86. Subaru a ales numele BRZ. Denumirea este un acronim al unor expresii care fac parte din cultura Subaru sau din ADN-ul noului model: Boxer Engine, Rear Wheel Drive şi Zenith. Nu există nici o imagine a modelului Subaru, însă la Frankfurt vom putea admira un model de pre-serie. Lansarea produceţiei de serie va începe anul viitor.
Pacat de masini, cine stie ce melteni le vor conduce....!!!