Topul celor mai sigure mașini lansate în 2015: cine a primit coroniță la testele EuroNCAP
EuroNCAP a publicat un clasament al celor mai sigure mașini testate în decursul anului 2015. Organismul internațional a împărțit premianții în opt categorii.
Pentru că 2015 s-a încheiat, EuroNCAP a decis să întocmească o statistică a celor mai sigure mașini testate în ultimele 12 luni. Și pentru că mașinile nu puteau fi judecată la grămadă, EuroNCAP le-a împărțit pe clase și abia apoi le-a premiat: monovolum mare, monovolum mic, mașini mici de familie (segmentul compact), mașini mari de familie (segmentul D), roadster, SUV mic (segmentul compact al SUV-urilor), SUV mare și supermini (segmentele mini și subcompact).
SUPERMINI – Honda Jazz
Cel mai mic dintre premianți se numește Honda Jazz și este și cel mai mic model pe care îl produc japonezii în acest moment. La nivelul protecției pentru adulți, Jazz a obținut 93%, un punctaj bun, care garantează o protecție ridicată pentru șoferul și cel din dreapta sa. Un punctaj bun a fost consemnat și la capitolul protecția pietonilor, acolo unde majoritatea constructorilor au probleme.
Mașini mici de familie – Infiniti Q30
Deși nu se mai vinde pe piața din România, este bine de reținut că brandul Infiniti excelează la capitolul siguranță în segmentul compact, chiar la debut. Noul Q30 a primit 84% pentru protecția pasagerilor audlți și un punctaj impresionant pentru cea a pietonilor: 91%. Acesta din urmă este printre cele mai mari punctaje acordate de EuroNCAP.
Mașini mari de familie – Jaguar XE
Rivalul celor de la Jaguar pentru BMW Seria 3 și Audi A4 a punctat bine la testele EuroNCAP. A obținut un scor de 92% pentru protecția pasagerilor adulți, fiind testat în versiunea echipată cu motor diesel de 2.0 litri și nivel de echipare Prestige. Scorurile obținute la celelalte capitole au fost și ele mari, în special cel pentru protecția pietonilor 81%.
Roadster – Mazda MX-5
Roadsterul japonez este o excepție. În vreme ce toți cei înscriși au obținut patru stele, decapotabila japoneză s-a mulțumit doar cu patru. A fost inclusă în clasamentul EuroNCAP pentru că a fost singurul model din clasa sa testat în 2015. MX-5 a punctat destul de bine la capitolul protecția pasagerilor adulți (84%) și incredibil la cel pentru protecția pietonilor. Fiind o mașină adresată puriștilor a dezamăgit la capitolul sisteme de siguranță.
Off-roader mic – Mercedes GLC
SUV-ul compact din Stuttgart a impresionat când vine vorba de protecția asigurată adulților cu un procent de 95%. Protecția oferită copiilor a fost și ea ridicată, apropiindu-se de 90%. Versiunea testată a fost GLC220d 4Matic și nivel de echipare Exclusive.
Off-roader mare – Volvo XC90
Volvo nu putea lipsi din acest clasament, având în vedere devotamentul cu care s-a dedicat eforturilor de a reduce numărul de accidente în mașinile sale. Vedeta gamei, SUV-ul XC90, nu a dezamăgit. Protecția oferită pasagerilor adulți a fost notată cel mai bine dn toate mașinile testate în 2015, adică cu 97%. Record absolut și la nivelul sistemelor de siguranță, care au fost cotate cu punctaj maxim, adică 100%.
Monovolume mici – Volkswagen Touran
Germanii de la Volkswagen au reușit să intre în acest clasament cu familistul Touran, în versiunea 1.6 diesel și nivel de echipare Comfortline. Modelului german i-a fost oferit 88% din punctajul maxim pentru protecția pasagerilor adulți și 89% pentru cea a pasagerilor copii.
Monovolume mari – Ford Galaxy
Cel mai mare model premiat de EuroNCAP este familistul Ford Galaxy, care a adunat un punctaj asemănător și la protecția pasagerilor adulți și la cea a pasagerilor copii: 87%. Și protecția pietonilor a fost bună, adică 79%.
cine vrea sa aiba cat mai multe info legat de siguranta masinii pe care vrea sa o cumpere trebuie sa se uite si la testele americane. EUROncap este bun pt ca are noile punctaje pt safety assist, iar IIHS este bun pt ca testeaza safety cage-ul mult mai dur decat europenii.