Topul celor mai valoroase branduri auto din lume: Toyota depășește din nou BMW și Mercedes-Benz. Tesla intră în Top 10

Publicat miercuri, 08.06.2016 10:42 de Mircea Meşter

Topul Brandz, realizat de compania Millward Brown, ne arată că Toyota reușește să conducă clasamentul valorii brandurilor auto pentru a noua oară în ultimii 11 ani. BMW și Mercedes completează podiumul, iar Tesla e new entry în Top 10.

Topul anual al celor mai valoroase branduri din lume realizat de compania de analiză de piață Millward Brown dezvăluie faptul că Toyota rămâne cel mai valoros brand auto la nivel mondial. Situat pe poziția a 28-a în clasamentul general care ia în considerare toate domeniile pieței, Toyota reușește să se claseze în fața BMW și Mercedes-Benz, care au ocupat la final locurile 33, respectiv 39 la general.

Conform calculelor făcute de Millward Brown în topul denumit oficial Brandz - Top 100 Most Valuable Global Brands 2016, valoarea brandului Toyota a crescut de anul trecut cu 2%, ajungând la 29.5 miliarde de dolari. Toyota urcă de altfel două locuri în clasamentul în care anul trecut ocupa poziția a 30-a. Celelalte două branduri aflate pe podium, BMW și Mercedes-Benz, au crescut cu 2%, respectiv 4%, ajungând să valoreze 26.8, respectiv 22.7 miliarde de dolari.

Poziționarea Toyota nu este o surpriză la nivelul industriei auto, constructorul japonez ocupând primul loc între brandurile auto pentru a noua oară în cei 11 ani de desfășurare a studiului Millaward Brown.

La nivel de industrie, valoarea brandurilor auto a scăzut în total cu 3%, ajungând astăzi la 139.9 miliarde de dolari.

Tesla și Porsche, nou-veniți în clasament

Marea noutate în Top 10 branduri auto este intrarea Tesla pe poziția a 10-a, marca americană scoțând Lexus din acest clasament. Conform analiștilor de la Millward Brown, răspunsul pieței după prezentarea lui Tesla Model 3 a fost hotărâtor în calcularea creșterii valorii înregistrate de brandul american. Brandul Porsche este de asemenea un new entry în clasament, ocupând poziția a noua, cu aproximativ aceeași valoare de brand precum Tesla.

Google bate Apple pentru prima poziție

Doar 6 mărci auto au reușit să intre în Top 100 branduri globale, clasament care în acest an este condus de Google. Compania IT americană a reușit să detroneze la mustață Apple, în timp ce pe locul al treilea s-a clasat, la fel ca anul trecut, Microsoft.

LOC BRAND VALOAREA
DE BRAND
(în miliarde $) 
VARIAŢIE
2015/2016 
ŢARĂ SECTOR DE
ACTIVITATE 
1 Google 229.2 32% SUA  Tehnologie
2 Apple 228.5 -8% SUA  Tehnologie
3 Microsoft 121.8 5% SUA  Tehnologie
4 AT&T 107.4 20% SUA  Telecom
5 Facebook 102.5 44% SUA  Tehnologie
6 Visa 100.8 10% SUA  Cărți de credit
7 Amazon 99.0 59% SUA  Retail
8 Verizon 93.2 8% SUA  Telecom
9 McDonald's 88.7 9% SUA Fast Food
10 IBM
86.2 -8% SUA Tehnologie
...
28 Toyota 29.5 2% Japonia Auto
33 BMW 26.8 2% Germania Auto
39 Mercedes-Benz 22.7 4% Germania  Auto
74 Honda 13.2 -1% Japonia Auto
75 Ford 13.1 0% SUA Auto
92 Nissan 11.5 1% Japonia  Auto
* Audi 9.5 -6 Germania Auto
* Land Rover 4.7 -5 Marea Britanie Auto
* Porsche 4.4 New Germania Auto
* Tesla 4.4 New SUA Auto

*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 Cele mai valoroase mărci din lume

Topul complet poate fi consultat AICI.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 11:56

    Era ceva logic. Toyota este constructorul care investeste cei mai multi bani in research & development dar in acelasi timp in viziunea lor clientul este pretuit cu cinstea unui produs finit de calitate superioara garantat . Succes Toyota !

  • CrazyMF, miercuri, 08.06.2016 16:25

    Felicitari Toyota !

  • Kotegaeshi, miercuri, 08.06.2016 21:37

    Toyota a vandut anul trecut 10,23milioane de masini. Bmw a vandut doar 2,25 de milioane. Diferenta este imensa. Ca valoare de brand, diferenta nu este foarte mare. Felicitari toyota!