Toyota a dezvoltat două sisteme care elimină accidentele create de şoferii neatenţi în parcări
Intelligent Clearance Sonar (ICS) şi Drive-Start Control (DSC) îi vor ajuta pe şoferii neatenţi în spaţii înguste, precum parcările, să nu-şi lovească maşinile confundând pedalele sau pornind maşina cu levierul în viteză.
Toyota a anunţat că a ajuns în faza finală a dezvoltării a două noi sisteme active de siguranţă care îi vor ajuta pe şoferii care încurcă pedala de frână cu cea de acceleraţie şi invers sau care fac erori de treaptă la viteze mici şi accelerează brusc involuntar.
Primul sistem se numeşte
Al doilea sistem tehnologic dezvoltat de Toyota poartă numele Drive-Start Control (DSC) şi controlează puterea motorului la viteze reduse pentru a evita diferite coliziuni care derivă din confundarea pedalei de frână cu cea de acceleraţie sau din schimbarea greşită a treptelor de viteză. Astfel, dacă un şofer neatent schimbă treptele în jos în timp ce apasă pedala de acceleraţie sau porneşte cu levierul în viteză şi în faţa sa în parcare se află un perete, motorul reduce automat puterea dezvoltată pentru a limita pornirea bruscă şi afişează un martor în bord.
Motivele oficiale pentru care Toyota a dezvoltat aceste sisteme se leagă de cele peste 7000 de coliziuni de acest tip care au loc anual în parcările japoneze, toate fiind cauzate de apăsarea pedalei greşite la manevrele de parcare. Pe de altă parte, cei de la Toyota se asigură că şterg urmele unuia dintre cele mai mari scandaluri din industria auto a ultimilor ani, peste 10 milioane de maşini fiind rechemate în service-urile din toată lumea acum doi ani din cauza unei presupuse accelerări necontrolate involuntare cauzată de blocarea pedalei de acceleraţie. Deşi toate acuzaţiile aduse celor de la Toyota s-au dovedit false, cauzele accidentelor în urma cărora japonezii au fost acuzaţi fiind legate de apăsarea greşită a pedalelor de frână şi acceleraţie, niponii au ales să evite orice discuţii de acest tip pe modelele viitoare ale gamei implementând aceste sisteme care vor împiedica orice confuzie de acest tip din partea şoferului.
via Just-Auto (înreg.)
Mi se pare un consum inutil de resurse sa dezvolti tehnologii antiprost care previn zgarituri si abuzarea masinii. As redirectiona toate fondurile astea catre tehnologii care previn accidente in care sunt raniti sau mor oameni. offtopic: am vazut pe ceva blog un sistem care iti permite sa editezi comentariul vreme de 30s dupa ce l-ai pus, ca sa poti evita greseli aiurea