Toyota anunţă un nou recall global: 6.4 milioane de maşini vor fi chemate în service pentru reparaţii

Publicat miercuri, 09.04.2014 12:27 de Sebastian Toma

Toyota va opera o rechemare majoră în service pentru 6.4 milioane de maşini. Constructorul japonez va repara cinci potenţiale defecte care pot să apară la 27 de modele din portofoliul său. În Europa, aproximativ 700.000 de unităţi ar putea fi chemate în service.

Toyota va derula cel de-al treilea cel mai mare recall din istoria sa, urmând să repare 6.39 milioane unităţi la nivel global pentru anumite potenţiale defecte. Constructorul japonez a publicat astăzi un comunicat de presă în care anunţă că 27 modele Toyota şi alte două modele ale partenerilor săi vor fi reparate gratuit în baza unei campanii de rechemare în service.

În total, sunt 6.76 milioane de automobile, diferenţa de la cele 6.39 milioane de unităţi de la Toyota fiind compusă din modelele Pontiac Vibe şi Subaru Trezia, produse în colaborare cu cei de la Toyota, în aceleaşi fabrici, în perioada aprilie 2004 – august 2013. Printre modelele afectate se numără RAV4, Yaris, Corolla, Vitz, Land Cruiser, Urban Cruiser, Hilux, Higlander, Tacoma şi Matrix.

Defalcat pe pieţe, recall-ul Toyota prezintă 700.000 de unităţi în Europa, 2.3 milioane de unităţi în SUA, 1.08 milioane de unităţi în Japonia şi 62.000 de unităţi în China. În total, sunt 29 de modele implicate, iar defectele care vor fi reparate sunt cinci, dar nu toate se aplică simultan la un model. Fie că este vorba despre un cablu spiralat pentru conectarea airbag-ului, un suport al coloanei de direcţie, motorul ştergătoarelor de parbriz, un contact imperfect la demaror sau şinele scaunelor montate pe caroseriile cu trei uşi, rechemarea celor de la Toyota va fi gratuită, la fel cum este cazul şi pentru partenerii săi.

Toyota a rechemat în trecut modelele sale pentru înlocuirea preşului de la şofer, verificarea pedalei de acceleraţie şi a unităţii ECU a motorului, înlocuirea unor comutatoare şi verificarea sistemului hibrid al lui Prius.

Declaraţia oficială a celor de la Toyota anunţă două incendii provocate de una dintre problemele vizate de acest recall, anume un contact imperfect la demarorul unor modele, care nu permite oprirea motorului. Potrivit datelor interne ale celor de la Toyota, nu a avut loc niciun accident din cauza problemelor vizate de această campanie de rechemare în service. Reprezentanţii mărcii Toyota în România nu au anunţat încă numărul de unităţi afectate de această rechemare în service. Din rechemările anterioare, ştim că proprietarii vehiculelor afectate vor fi contactaţi de reprezentanţii mărcii japoneze atunci când va începe campania de reparaţie a potenţialelor defecte vizate de recall-ul anunţat de Toyota.

Via Business-Standard | Toyota

  • DanG, miercuri, 09.04.2014 13:10

    Ar trebui sa faca la fel ca si marii constructori americani, sa moara cativa clienti, sa calculeze cam cat ar costa despagubirile familiilor indoliate, sa compare cu costul recall-ului si in functie de rezultat sa decida sau nu schimbarea piesei. Nu asa se face biznis!!!

  • Jing Ping, miercuri, 09.04.2014 14:10

    Fiabilitate japoneza,tata. Cand o marca americana sau germana anunta un recall toata lumea spune ca nu sunt fiabile si nu sunt bune. Cand este vorba de putorile astea japoneze ''cunoscatorii'' spun ca e vorba de respectul fata de client si bla,bla,bla...

  • dan, miercuri, 09.04.2014 14:27

    @JingPing La masinile americane, nici macar americanii nu sunt convinsi de fiabilitatea lor, cat despre cele germane, se stiu f bine defectele lor, mai ales in grupul VAG, si totusi, rechemari sunt putine sau chiar deloc. Ba dimpotriva, mai dau si cu flit clientilor, de ajung aia sa le plimbe pe platforme intru rusinea producatorului sau sa le infinga cate un topor in capota in fata sediilor. La japonezi, nu doar Toyota recheama in draci. Spre exemplu, Honda de-abia s-a lansat cu o cutie tip DSG pe modelul Vezel in 2013 si au facut deja 2 rechemari pe probleme de soft, de genul acelorasi probleme cu care se confrunta in draci si VW cu DSG-ul lor. In functie de unghiul in care priveste problema, da, poti considera politica asta si una de respect fata de client. Ca de gresit, o face toata lumea, depinde cum tratezi problema dupa ce gresesti

  • Mihai, miercuri, 09.04.2014 17:18

    Recall-ul este vazut din 2 unghiuri diferite de lume. Unii in ciuda recall-urilor cumpara Toyota fara rezerve, de aia e si cel mai vandut si apreciat brand la nivel mondial. Germanii si americanii de frica sa nu nu le scada vanzarile trec cu vedere anumite probleme. Deci cine are ochi sa vada si creier sa judece s-ar gandi ca Toyota tot a vandut anul trecut aproape 10 milioane de masini, chiar daca au avut recall-uri majore.

  • Claudiu, miercuri, 09.04.2014 17:57

    Pana acum aproape toate recall-urile facute, din proprie initiativa, sunt pentru chestii minore care nu necesita bani foarte multi pentru reparatii. Aceste recall-uri sunt doar chestiuni de marketing de obicei. Pana acum, parca doar Porsche a facut recall din proprie initiativa ca sa schimbe integral motorul, in rest e vorba de nimicuri precum un cablu sau o pompa mica, sau un buton banal, sau un update de soft, etc.

  • zarnesteanu, miercuri, 09.04.2014 18:22

    Inca 6 milioane jumate de clienti umpluti de respect din cap pana-n picioare.

  • @zarnesteanu, miercuri, 09.04.2014 18:47

    prezenta ta si comentariile tale "inteligente" ne umplu de respect, domnule zarnesteanu multumim mamei natura, atat de oarba ... atat de darnica

  • Andy, miercuri, 09.04.2014 20:37

    Vad recall-urile ca o sabie cu doua taisuri: masini testate putin si grabite pe piata insa in acelasi timp un respect mare pentru clienti pentru ca recunosc greselile si le repara pe banii lor. Prima problema o au toti producatorii insa putini fac recall-uri. Trageti singuri concluziile...

  • vianu, miercuri, 09.04.2014 21:08

    problema cea mare e faptul ca multe dintre subansamble sunt produse de terti. Si chiar daca sunt realizate conform unor caiete de sarcini destul de dure exista si scapari. Important mi se pare faptul ca exista un continuu control al calitatii si se urmareste comportamentul pieselor utilizate. Posibil sa fie o metoda universala (intalnita la toti producatorii) dar stiu sigur ca la Toyota piesele defecte (oricat de mici - piesele ori defectele) ajung "la centru" pentru evaluare si se iau masuri in consecinta. Ori optimizare, ori recall, etc motorul ştergătoarelor de parbriz - acesta e motiv de recall sau se schimba pe garantie cand este cazul?

  • Lache, miercuri, 09.04.2014 21:25

    6,4 milioane de masini.Normal ca numarul asta sare in ochii tuturor.De aceea se face si public.Niciodata nu vor face un recall public pentru 200 de masini.

  • cgino2000, miercuri, 09.04.2014 21:36

    700.000 - Europa + 2.300.000 - SUA, + 1.080.000 - Japonia + 62.000 - China = 4.142.000 unitati. Restul de 2.248.000 unitati unde s-or fi ascuns ?!?!

  • zarnesteanu, miercuri, 09.04.2014 23:12

    @@zarnesteanu, Din comentariile mele ai putea invata un lucru elementar. Sa-ti faci un cont sau cel putin sa te semnezi. Stiu, lasitatea e calea cea mai usoara. Caracteristica celor slabi si plini de ura. Un taliban nespalat e primul lucru care-mi vine in minte dupa ce te citesc.

  • fhjfh, joi, 10.04.2014 00:57

    Toyota, tot Toyota ramane. Jos palaria ! Ce-i drept nu prea nimeresc ei designul la anumite modele, dar macar sunt constienti de lucruri mult mai serioase.

  • vianu, joi, 10.04.2014 07:37

    @cgino2000 :) Voi indrazni sa cred ca restul de 2,5milioane sunt prin restul Asiei, Australia si Africa.

  • Lache, joi, 10.04.2014 22:14

    Seriozitatea zaponeza ,cam incepe sa scartaie. Unde sunt produsele japoneze riguros testate? Asa spunea unul pe aici.Repeta ca un papagal treaba asta.Toata lumea stie cat de spalati la creier sunt americanii.Dar ce ziceti de japonezi? Aici ,unde sunt eu,a fost o competitive auto off road.Au venit si o gramada de echipaje din Japan,pentru ca masinile japoneze fac legea pe aici. Suzuki swift este o masina foarte buna pentru curse.Cutia de viteze se poate schimba pe marginea drumului.Japonezii nu pot sa o schimbe decat in atelier ,cu masina pusa pe elevator.Asa s-a intamplat.Li s-a defectat cutia,au scos manualul ethnic,au cautat la simptomele cere le-au avut,iar manualul le-a spus ca cutie de viteze trebuie schimbata s-au reparata in ateliere de specialitate.Competitia nu are premii,este pentru caritate,nu conteaza cine castiga.Seful meu participa in cursele auto cu Suzuki.El si cu copilotul ,le-au dat japonezilor o cutie de viteze (care o aveau de rezerva).Si le-au si schimbat-o ,pe marginea drumului.Cam asa sta treaba cu roboteii cu ochi oblici.

  • Andrei, vineri, 11.04.2014 21:12

    Pai daca stau sa ma gandesc bine, prefer masina cu recall de la o firma ce are ca merit ca in topurile de FIABILITATE si SATISFATIA CLIENTULUI face legea si pe la germani, chiar la ei prin tara. Deci decat VAG fara recall, mai bine Toyota cu recall. Multumesc, dar imi plac recall-urile. Mai bine recunosti ca ai gresit si repari, decat sa taci si sa zici ca totul e bine.

  • Lache, vineri, 11.04.2014 23:07

    De curiozitate,ai cumva o Toyota? Nu cred!