Toyota, cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și BMW pe podium

Publicat marţi, 21.10.2025 12:25 de Alexandru Monenciu

Potrivit topului Best Global Brands, realizat de către firma de consultanță Interbrand, Toyota este cel mai valoros brand auto din lume. Constructorul nipon este urmat de Mercedes-Benz și BMW.

De 26 de ani încoace, firma de consulanță Interband realizează topul Best Global Brands. Printre mărcile incluse în acest top se regăsesc, desigur, și cele din industria auto.

Așadar, topul aferent anului 2025 relevă faptul că Toyota este cel mai valoros brand auto din lume, cu o valoarea de 74.2 miliarde de dolari, o creștere de 2% comparativ cu anul trecut. Ca o curiozitate, Apple este cel mai valoros brand din lume, cu o valoare de 470.9 miliarde de dolari (-4%).

În topul general, Toyota se clasează pe locul 6, în spatele unor companii ca Microsoft, Amazon, Google și Samsung.

Revenim la companiile din industria auto și ne oprim la Mercedes-Benz, al doilea cel mai valoros brand auto, cu o valoare de 50.1 miliarde de dolari (-15% față de 2024). BMW ocupă ultima treaptă a podiumului, cu o valoare de 46.8 miliarde de dolari (-10%).

În ciuda unei scăderi de 35%, Tesla se poziționează pe locul 4 cu o valoare de 29.5 miliarde de dolari. Urmează, pe rând, Honda, Hyundai, Audi, Ferrari (+17%), Volkswagen și Porsche.

Mai trebuie menționat că BYD a intrat pentru prima oară în acest top și o regăsim pe locul 90 la general. În fața chinezilor se află Kia, cu o creștere de 5% față de anul trecut.

via Motor1

  • MarS, marţi, 21.10.2025 13:00

    Interesant ca Porsche si Ferrari sunt asa jos

  • Fast_and_Curious, marţi, 21.10.2025 17:26

    Mai interesant e ca Tesla a ramas asa sus

  • Dutz, miercuri, 22.10.2025 03:46

    Încă nu am înțeles prăbușirea de la BYD din iunie. Acțiunile a căzut de la aprox 400 la aprox 120 USD. Și da interesant cum Tesla cu un portofoliu foarte limitat de modele reușește să stea așa sus. Cel mai probabil unii trag de pârghii la greu.

  • MarS, miercuri, 22.10.2025 07:24

    Nu cred ca are legatura cu performanta financiara sau a actiunii (unele nu sunt listate in topul respectiv) desi nu poti sa stii, sunt multe astfel de topuri. Ce e important parerea mea e popularitatea, perceptia, reputatia, etc adica factori non-financiari care afecteaza vanzari etc. Ex Tesla a luat-o la vale ca vine dupa un an de alegeri US, salut "nazist", etc