Toyota Corolla s-a lansat oficial în România

Publicat joi, 19.09.2013 17:58 de Bogdan Mirică

Toyota a lansat oficial în România noua generaţie a modelului Corolla. Cu aproape cinci decenii de carieră şi peste 40 de milioane de unităţi livrate la nivel mondial, Corolla a ajuns ieri în toate showroom-urile din ţară.

Toyota a lansat ieri, în cadrul unui eveniment desfăşurat în Bucureşti, noua generaţie a modelului Corolla. Cel mai popular automobil din lume, ajuns la generaţia cu numărul 11, a fost prezentat concomitent, tot ieri, în cadrul tuturor showroom-urilor Toyota din ţară.

Cu o istorie de 47 de ani şi peste 40 de milioane de unităţi vândute în toată lumea, noua Corolla va fi fabricată în 16 uzine la nivel global şi vândută pe 150 de pieţe.

Odată cu noua generaţie, Corolla este mai aproape de Auris din punct de vedere estetic, dar cele două modele sunt diferenţiate uşor încă de la nivelul părţii frontale. Corolla plusează cu un set de trei benzi paralele, plasate pe ambele părţi ale siglei care marchează centrul grilei radiatorului. Cele trei benzi au un design care continuă înspre blocurile optice, alungite la rândul lor înspre grila faţă. Bara de protecţie faţă şi proiectoarele sunt şi ele diferite faţă de cel ale lui Auris, dar liniile generale sunt păstrate în linii mari.

Lista completă de preţuri pentru Toyota Corolla

Toyota Corolla se lansează în România împreună cu trei motorizări, două pe benzină şi una diesel. Vorbim de unitatea 1.33 Dual VVT-i de 99 de cai putere, de motorul 1.6 Valvematic de 132 de cai, respectiv de dieselul de 1.4 litri care dezvoltă 90 CP şi 205 Nm. Cel mai economic model din gamă este dieselul (4.9 litri/100 km în regim mediu mixt), în timp ce benzina de 1.6 litri este cea mai performantă variantă, cu 10 secunde pentru 0-100 km/h în combinaţie cu cutia manuală cu şase rapoarte care vine standard. Opţional, pe motorul pe benzină de 1.6 litri poate fi comandată o transmisie CVT.

Preţul de listă pentru versiunea de bază a modelului japonez pleacă de la 16.204 euro, cu TVA inclus, valabil pentru motorizarea pe benzină, de 1.33 litri şi 99 de cai putere, echipată cu nivelul Terra. Toyota România promite însă o promoţie pentru această versiune, care poate fi achiziţionată cu doar 13.500 de euro, TVA inclus.

TOYOTA COROLLA vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Toyota Corolla
1.3 VVT-i 99 CP Terra
99 5.6 12.6 16.204
Renault Fluence facelift
1.6 16v Authentique
110 6.8 11.5 14.900
Citroen C-Elysee
1.6i 16v Seduction
115 6.4 9.4 12.990
Ford Focus
1.6 Ti-VCT 105 CP Trend
105 5.9 12.3 17.050
Opel Astra Sedan
1.4 100 CP Essentia
100 5.5 14.2 15.950
Skoda Rapid
1.2 TSI 105 CP Drive
105 5.4 10.3 14.651
Peugeot 301
1.6 VTi 115CP Active
115 6.5 9.4 13.000
Skoda Octavia
1.2 TSI 105 CP Active
105 4.9 10.3 15.336
Volkswagen Jetta
1.2 TSI Trendline
105 5.7 10.9 16.712
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Corolla, joi, 19.09.2013 19:25

    E din ce in ce mai ieftina... Cred ca o sa fie ,,coada'' la ea.

  • gelu, joi, 19.09.2013 20:43

    @corolla vei fi surprins!

  • @>, joi, 19.09.2013 21:51

    Pe culoarea asta ii sta mult mai bn decat albul ala cu care era prezentata. Imi place cum arata aspectul exterior, chiar mai bn decat la interior. Cand te uti din fata pare a masina premium cu acele ornamente nichelate, chia Lexus, daca te uiti de la departare.

  • Dacia Plant, joi, 19.09.2013 21:59

    Are cel mai slab motor, cel mai mare pret. Eu incerc sa ma consolez cu ideea ca e japoneza domnule. In rest nu este un mare wow.

  • antonny, joi, 19.09.2013 22:43

    asta da masina .....nu SKODA ......NUMAI 40 MILIOANE DE UNITATI

  • D P, joi, 19.09.2013 23:02

    @antonny: Au 40 milioane fiindca ei au fost primii in ,,domeniu", ceilalti au aparut mai tarziu. Dupa ce incepi primul si iti faci un renume si te menti, ii greu ca cineva sa lase un lucru cu traditie si de incredere in favoarea unui lucru nou pe care nu-l cunosti.

  • Life, vineri, 20.09.2013 00:04

    La gunoi cu skoda si toyota !!! "Toyota Corolla s-a lansat oficial în România" -poate sa se lanseze si pe Luna, tot neatractiva ramane! Rapandula obosita!

  • un oarecare, vineri, 20.09.2013 09:13

    O fi bune masini, nu contest,dar urate cu spume!

  • ala, vineri, 20.09.2013 09:23

    Calitatea ramane in continuare Made in Turcia?

  • Mircea, vineri, 20.09.2013 09:57

    Si asa "urata" si cu motoarele astea vechi de 40 de ani, parca vad ca iar iese cea mai bine masina vanduta a anului, in ciuda multora cu cai putere in cap...

  • ford focus, vineri, 20.09.2013 16:29

    1.6 Ti-VCT 105 CP Trend - nu mai exista motorul asta pe Focus. a fost inlocuit cu 1.0 ecoboost. informati-va mai bine inainte sa scrieti aberatii !!

  • Vasilica, vineri, 20.09.2013 16:48

    Nu imi displace designul,dar nici nu ma dau in vant dupa el; cred ca incep sa imbatranesc.

  • AndreiRN, vineri, 20.09.2013 21:15

    Or sa fie foarte fericiti cei care or sa duca una acasa.

  • inexorabil, vineri, 20.09.2013 22:17

    Poate ca, de-alungul istoriei auto, Toyota n-a fost tot atat de inovativa tehnologic, sportiva in manevrare, specialista in siguranta, fascinanta imagistic (toate cele patru virtuti cu "si/sau" intre ele) precum Mercedes, BMW, Audi, GM, Volvo, Saab, Lancia, Renault, PSA si Subaru (ordinea este pur aleatoare), dar a propus acea stabilitate a satisfactiei generale care a facut-o pe Corolla de neintrecut...Nimic altceva nu conteaza, nu? PS: noua Corolla pare frumusica rau (cel putin privita din fata). Per ansamblu: un +9, acordat cu candoare, din partea mea (mais...la noblesse oblige). Sa incerc un drive-test?...Hm! (atat pot sa spun)

  • mnn, duminică, 22.09.2013 19:33

    E urata cu crengi.

  • verde, luni, 23.09.2013 11:27

    Mie imi place.

  • gogu, luni, 23.09.2013 11:41

    am condus versiunea anterioara si era excelenta. cu designul asta imbunatatit as lua-o oricand. mult peste jetta