Toyota i-Road: soluţia niponilor la aglomeraţia oraşelor
Un triciclu motorizat 100% electric care are lăţimea unui scuter, poate găzdui doi pasageri şi are o autonomie de 50 de kilometri. Acesta este, pe scurt, Toyota i-Road, un concept interesant pe care japonezii îl aduc la Geneva.
Toyota a publicat astăzi imaginile oficiale ale soluţiei pe care constructorul japonez o propune pentru oraşele aglomerate ale anului 2013. Se află încă în stadiul de concept, este un triciclu 100% electric şi se numeşte Toyota i-Road.
Dimensiuni de scuter
Vehiculul imaginat de Toyota este construit pentru a se bate de la egal la egal cu Renault Twizy, Lumeneo Smera şi celelalte soluţii de transport individual pe care diferitele mărci le-au prezentat la ultimele saloane auto importante.
Evident, Toyota îşi laudă creaţia susţinând că, spre deosebire de un scuter sau o motocicletă de cilindree mică, i-Road este mult mai confortabil, protejează ocupanţii celor două locuri dispuse faţă în faţă de capriciile vremii şi, în plus, este mai sigur. Mai mult, avantajele lui Toyota i-Road se numesc costuri de utilizare mici, manevrabilitate ridicată şi dimensiuni reduse. Cei doi ocupanţi nu au nevoie de cască de protecţie.
5.4 cai putere
Inima conceptului Toyota i-Road este reprezentată de două motoare electrice de câte 2 kW (2.72 cai putere) montate, fiecare, la nivelul uneia dintre roţile faţă. Bateriile Litiu-Ion se umplu în 3 ore de la orice priză normală, iar autonomia este de maxim 50 de kilometri în condiţiile în care viteza maximă de rulare este de 30 de kilometri pe oră.
Unul dintre punctele-cheie de atracţie în ceea ce-l priveşte pe Toyota i-Road este sistemul Active Lean, care îi permite conceptului Toyota să se "aplece" în viraje cu maximul 30 de grade pentru a garanta o ţinută de drum şi o manevrabilitate excelentă. Pachetul calculează automat unghiul roţilor, cel al rotirii volanului şi cel al înclinării efective pentru a echilibra perfect triciclul în funcţie de viteză şi necesităţi, forţa centrifugă fiind astfel neutralizată.
Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Echipa Automarket se află în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă prezintă live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
printr-un oras micutz sau stradutzele inghesuite cum gasesti nenumarate in italia, japonia chestia asta e o alternativa. Dealtfel mai bine ceva funky si modern decat clasicul scuter. Pretul (ca deobicei cand vine vorba de noutati si tehnologie elctrica) va fi cheia succesului sau insuccesului sper ca nu va veni nimeni sa replice ca o solutie mai potrivita e ceva diesel sau o masina SH cu care poti merge si in vacanta si poti cara si marfa (aka ciorapii din china si chilotii turcesti) in bazar sau targul saptamanal