Toyota, în mijlocul unui proces din cauza lipsei hidrogenului din stațiile de încărcare
Un grup de reclamanți susține că Toyota a forțat proprietarii modelului Mirai să obțină hidrogen de la First Element și că a ales să producă hidrogen din combustibili fosili în loc de alternative mai ecologice.
Toyota este ținta unui proces care susține că producătorul auto a folosit practici comerciale anticoncurențiale pentru a monopoliza piața combustibililor pentru mașinile cu hidrogen din California. Acest lucru rezultă în faptul că șoferii plătesc mai mult pentru a alimenta modelul Mirai (care funcționează pe hidrogen) și că milioane de dolari din banii contribuabililor sunt risipiți pe o stație de hidrogen care nu a putut funcționa.
Procesul, inițiat de un grup de contribuabili din California, se concentrează pe povestea unei stații de combustibil cu hidrogen construită în 2010 de Universitatea de Stat din California. Toyota este acuzată că a impus retroactiv standarde dure asupra stației care au împiedicat-o să funcționeze, deși aceasta îndeplinea toate celelalte reglementări impuse de stat.
Practic, Toyota și-a folosit influența pentru a elimina stația de pe site-ul Hydrogen Fuel Cell Partnership. Toyota a blocat efectiv serviciile publice ale stației. Astfel a risipit banii contribuabililor. Decizia Universității de a produce hidrogen curat din apă, nu din combustibili fosili, care erau sursa preferată de Toyota pentru hidrogen, este unul dintre motivele principale pentru care producătorul auto a petrecut șapte ani ținând stația departe de cadrul public.
Reclamanții au menționat lipsa stațiilor operaționale de hidrogen și costul din ce în ce mai ridicat al combustibilului cu hidrogen, care a crescut cu 200% în ultimii ani.
Reclamanții s-au plâns, de asemenea, că autonomia de 575 km și 647 km a modelelor Toyota Mirai Limited și XLE era total nerealistă. Toți acești factori au contribuit la scăderea valorii unui Mirai la doar 19% din valoarea sa inițială după cinci ani. La începutul acestui an, Toyota oferea o reducere de 40.000 de dolari la un Mirai de 67.000 de dolari, făcându-l aproape la fel de accesibil ca un Corolla.
Asta e cea mai mică problemă, Toyota se află în mijlocul mai multor dezvăluiri de trucari de teste de siguranță, alături de alți constructori asiatici ca Honda, Mazda și Suzuki, plus ca bonus pentru Toyota falsificări ale puterii unor motoare, pe hârtie mai puternice, presa auto de la noi nu are treabă și cu astfel de subiecte de la o vreme . Știu Mateuț, falsifica și Bmw, de exemplu la puterea motoarelor, tot timpul puterea este mai mare decât pe hârtie, sa nu se supere ecologiștii prea tare .