Toyota prezintă la Frankfurt un concept propulsat cu hidrogen, programat să se lanseze în serie în 2015

Publicat vineri, 30.08.2013 13:34 de Bogdan Mirică

Toyota va expune în cadrul Salonului de la Frankfurt un tren de propulsie cu celule de hidrogen. Acesta ar urma să ajungă în producţia de serie în 2015.

Deşi deţine supremaţia în domeniul propulsiei hibride, fiind considerat pionierul acestei tehnologii în producţia automobilelor de masă, Toyota vrea să îşi consolideze poziţia şi în segmentul vehiculelor cu celule de hidrogen. După ce Satoshi Ogiro, directorul executiv Toyota, anunţa că primele astfel de modele vor ajunge în faţa publicului în 2015, constructorul japonez a revenit şi a arătat că vom lua contact cu tehnologia în toamna acestui an, la Salonul Auto de la Frankfurt.

La standul niponilor va fi expus un tren de propulsie cu celule de hidrogen în stadiu conceptual, instalat în interiorul prototipului FCV-R, expus în 2011 la Salonul de la Tokyo.

Practic, inginerii din Ţara Soarelui Răsare au preluat tehnologia Hybrid Synergy Drive, întâlnită pe toate modelele hibride Toyota, şi au adaptat-o celulelor de hidrogen. Asta presupune înlocuirea unităţii pe benzină cu celule de hidrogen şi a rezervorului de combustibil cu bazine de hidrogen la înaltă presiune.

În rest, trenul de propulsie, abreviat FCHV, păstrează configuraţia clasică a unui hibrid Toyota, cu motor electric şi o baterie de 21 kW, folosită pentru a înmagazina energia recuperată la frânare.

Progresul tehnologiei le va permite japonezilor să lanseze un vehicul de serie în Europa, Statele Unite şi Japonia până în 2015.

Conceptul FCV-R este cu 35 de mm mai lung decât un Avensis şi prefigurează un sedan cu propulsie pe hidrogen, gata să nu facă rabat de la spaţiu interior şi confort. Testat de Toyota, conceptul FCV-R a reuşit să obţină o autonomie de 675 kilometri fără emisii, eliminând doar vapori de apă.

Toyota se aşteaptă ca tehnologia şi performanţele să evolueze în următorii ani, pentru ca în 2020 să atingă stadiul de producţie de masă, folosită de tot mai multe vehicule din gama Toyota.

  • razvanis, vineri, 30.08.2013 14:25

    Daca reusesc sa scoata pe piata asa ceva la un pret decent nu la snob-price-tag-ul priusului, pentru prima data pentru Toyota spun : tot respectul.

  • brv, vineri, 30.08.2013 16:23

    Felicitari Toyota ! Tot respectul !

  • titi, vineri, 30.08.2013 18:04

    si de ce nu se adauga o instalatie HHO ( o inst de producere in functionare a hidroegnului) pe masina?

  • AndreiRN, sâmbătă, 31.08.2013 01:17

    Toyota nu doarme dar nici nu vor sa fie ....... controversati. Proiectele lor sunt gata de trecut la productie atunci cand este timpul cel mai bun. Eu inca astept de la ei masina total solara care a aparut ca prototip. Atunci multi ii va ura. Astept de la ei camioneata Tundra de o tona cu hibrid pe motorina.

  • demin2609, sâmbătă, 31.08.2013 13:06

    675 kilometri fără emisii... apoi au schimbat motorul! hahahaaha... e o incercare buna nu?

  • inexorabil, sâmbătă, 31.08.2013 22:04

    Andrei: "mulţi îi va urâ" !??! Aş vrea eu să trec cu vederea o năstruşnicie agramată ca asta, dar nu se poate ca tu să continui astfel, deoarece "perseverare diabolicum" ! Automarket se bucură de o oarece reputaţie în peisajul online românesc. Vrei sa ni se ducă vestea că nici măcar nu ştim ortografie şi acordul dintre subiect şi predicat, dar ne pretindem omniscienţi într-ale maşinilor?! Lumea nu ţine cont cine a greşit, ci ne-ar putea băga pe toţi în aceeaşi oală...Autoevaluează-te un pic, te rog frumos! Faptul că trăieşti "afară" de multă vreme nu constituie o scuză. Sper că, vorba aia, n-ai uitat româna pe aeroport, ca Răducioiu.

  • AndreiRN, miercuri, 04.09.2013 01:59

    Gheorghe are mare durere cand nu suna accentul ca la el in sat sau lipseste o virgula dar el habar nu are ca sunt caii morti de foame ca de, e Gheorghe de la oras acuma.