Toyota Prius modificata: 1.9 litri/100km
Inlocuind bateriile standard cu unele de tipul litu-ion, LTC a reusit sa obtina un consum record: 1.9 litri/100km.
Daca va gandeati ca japonezii de la Toyota au stors tot ce se poate in ceea ce priveste consumul modelului ecologic Prius va inselati. Lithium Technology Corporation (LTD), o companie care furnizeaza surse de energie reincarcabile a prezentat publicului un model Prius modificat care ofera un consum record. Hibridul modificat inregistreaza acum un consum de doar 1.9 litri la 100 de km fata de 4.3 litri la 100 km, consumul unui model standard.
Cheia succesului este inlocuirea bateriei standard NiMH pe baza de nichel cu un nou tip de baterie litiu-ion LiFePO4. Inginerii de la LTC au echipat modelul si cu un nou sistem de realimentare a bateriilor care permite reincarcarea acestora de la o simpla priza. Versiunea standard a modelului Prius reincarca bateriile folosindu-se de energia franarii sau de motorul pe benzina.
-
Giannig, joi, 31.05.2007 07:39corect
De acord, bateriile LiIon costa mai mult. Si un supermini diesel oricum te va duce mai departe si mai ieftin. De ce ai vrea o masina lenta, greoaie, nu prea de calitate si urata ? ca sa nu poluezi? zii asta firmelor ca folosesc Raba inca, sa vezi ce impresie faci.
-
Alex, joi, 31.05.2007 07:58Excelent !
Toyota se autodepaseste ! Pasul inainte este evident , insa nu se spune nimic despre pret. Asteptam noi informatii.
-
horhel, joi, 31.05.2007 11:17si mai scump?!?
Prius oricum costa ... daca avand Li-ion e si mai scump ... nu-i prea placut ... oricum e un pas inainte (oare bateriile nu erau deja incarcate)???
-
M, joi, 31.05.2007 12:21Tehnologia costa
Opiniile conform carora "aici avem o tehnologie costisitoare" sau "investitia nu se amortizeaza" etc. sunt futile din simplul fapt ca "Pirus" este un jalon pe drumul tehnologiei. Ca sa ajunga bun de consum (ieftin, acesibil, calitativ superior) trebuie mai intai sa treaca de perioada dificila a inceputului.
-
AndreiRN, joi, 31.05.2007 17:51Hybridul
Toyota a avut indrazneala sa sfideze monopolurile petroliere si sa iasa pe piata cu un produs eficient si de viitor. Sunt sigur ca proprietari/operatori de benzinarii urasc aceasta indrazneala. Sunt ff multi care "fura" fondurile de R&D oferite de guverne de zeci de ani de zile dar nu ies cu nimica pe piata. Stiu de un TIR hybrid care merge cu un motoras de 3.8l V6 pe post de generator si cu un consum de vis. Cat despre costul bateriilor pot spune ca la avioane se folosesc Li-ion si costa in jur de $150 dar China se pregateste sa le produca cu milioanele daca cineva le semneaza un contract de cateva zeci de milioane. Asa ca poate curand bateriile pe plumb vor deveni pt muzeu.
-
JMY, joi, 31.05.2007 19:23
cat polueaza un bec in raport cu o masina, domnule Noname00? Cu Prius, japonezii nu vor sa elimine poluarea, ci s-o reduca... Produsa la scara larga, tehnologia nu costa mult, uitati-va la telefoanele mobile, acum 10-15 ani erai om de afaceri instarit daca aveai GSM sau pager. Acum si nepota-miu de 5 ani are telefon. Si apoi nu uitati ca poporul chinez d-abia acum trce de la bicicleta la automobil, asa ca productia in masa nu ar fi o problema. Asemenea initiative ar trebui mult mai sprijinite de toate guvernele, dar din pacate suntem la mana tarilor producatoare de petrol. Nenorocitii astia au facut gura ca productia de biocombustibili e prea mare, va dati seama ce cred ei despre hibrizi, nu mai zic despre motoarele comple electrice. Salut!
-
LEXUS, joi, 31.05.2007 22:24
Anul trecut, Toyota a vandut 313.000 unitati hibride, iar in acest an se asteapta sa vanda circa 430.000. Daca japonezii vor reusi sa construiasca o baterie pe lithium-ion mai ieftina, atunci modelele hibride vor putea fi mai ieftine si vor putea prelua o parte semnificativa din piata masinilor conventionale.
-
Shosetu, luni, 26.11.2007 19:25
In maxim 2 ani se vor ieftini destul de mult bateriile pe litiu si vor deveni mult mai rentabile decat cele clasice cu ardere interna. Sa nu credeti ca sant lente, are demaraj mult mai bun decat un motor normal, bineinteles in functie de puterea pe care o are in portbagaj, adica de la bateri.
Citeste si
-
MEDIU | miercuri, 13 iunieOrganizaţia Mondială a Sănătăţii: "Dieselul e cancerigen"Rezultatele unui studiu recent realizat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii arată că gazele arse emise de motoarele diesel sunt cancerigene de Grad 1. Reacţiile industriei nu au întârziat să apară: "E studiu bazat pe anii '50, când nu existau reglementări". Citeste tot
-
MEDIU | luni, 21 maiSTUDIU: 6 din 10 englezi nu ar alege un model electric pentru uzul cotidianUn studiu desfăşurat pe 1000 de şoferi englezi a dezvăluit faptul că aproximativ 60% dintre ai nu ar alege un model electric pentru a merge zi de zi la muncă. Citeste tot
-
MEDIU | joi, 10 maiOFICIAL: Smart va produce în serie un scuter electricVersiunea de serie a conceptului Smart eScooter, prezentat în 2010 la Salonul de la Paris, va fi produsă de constructorul german începând cu anul viitor. Citeste tot
-
MEDIU | vineri, 27 aprilieNorvegia: Nissan a vândut 1.000 de unităţi Leaf în şase luniNissan a reuşit să vândă 1.000 de unităţi Leaf pe piaţa din Norvegia în doar şase luni. Până acum, Leaf a fost vândut în 25.000 de unităţi la nivel mondial. Citeste tot
-
MEDIU | miercuri, 25 aprilieFord vrea sa recicleze dolari uzaţi pentru a produce componente autoFord caută să producă componente auto din materiale reciclabile. Cea mai nou idee vizează reutilizarea bancnotelor americane scoase din circulaţie. Citeste tot
Inlocuirea bateriilor ridica foarte mult costul de productie, iar alimentarea de la priza face ca poluarea sa se transfere la termocentrale. Iar masina mai este si foarte lenta ... de aceea un diesel este mai bun - are un consum echivalent cu un prius cu baterii standard dar este mult mai performant (ex. noul BMW 118d sau un VW Golf 1.9 TDI). Inca ceva - cel mai probabil consumulu a fost masurat pornind cu bateriile pline si ajungand la destinatie cu ele goale ... ceea ce nu inseamna cu adevarat o reducere a consumului, cel putin nu asa mare.