Toyota rămâne cel mai valoros brand auto din lume: japonezii au surclasat BMW și Mercedes, iar Tesla a progresat cel mai mult
Toyota rămâne cel mai valoros brand auto la nivel mondial după ce a învins BMW și Mercedes, în timp ce Tesla a înregistrat un salt spectaculos de 32% și a urcat pe poziția a opta în clasamentul general.
Compania de cercetare de piață Kantar Millward Brown a publicat un nou raport anual cu privire la cele mai valoroase branduri din lume.
Google, Apple și Microsoft ocupă și în acest an podiumul de premiere, iar când vine vorba despre indsutria auto Toyota își păstrează supremația. Constructorul japonez are o valoare de piață de 28.7 miliarde de dolari, în scădere cu 3% comparativ cu anul trecut.
Valoarea Mercedes a crescut cu 4% la 23.5 miliarde de dolari, însă acest lucru nu a fost suficient pentru a surclasa BMW, care a rămâne pe locul doi cu o valoare de piață de 24.6 miliarde de dolari.
"Toyota este considerat un brand fiabil, de calitate. Chiar și atunci când a avut probleme cu recall-urile, clienții spuneau că mașinile lor sunt în regulă", este explicația lui Peter Walshe, directorul Kantar Millward Brown.
Ford, Honda și Nissan ocupă următoarele poziții în fața celor de la Audi, în timp ce Tesla a înregistrat cel mai spectaculos progres. Valoarea de piață a producătorului de mașini electrice a crescut cu 32%, la 5.9 miliarde de dolari, ocazie cu care a urcat pe locul 8 și a surclasat rivali precum Land Rover și Porsche.
"Povestea Tesla este interesantă pentru că nu vorbim doar de mașinile oferite acum, ci și de promisiunea pentru viitor. Există percepția că oferă o experiență fantastică chiar și printre cei care nu dețin o Tesla", mai spun oficialii companiei de cercetare.
Valoarea totală a brandurilor auto din top 10 este de 139.2 miliarde de dolari, în scădere ușoară de la cele 139.9 miliarde de dolari înregistrate anul trecut.
LOC | BRAND | VALOAREA DE BRAND (în miliarde $) |
VARIAŢIE 2015/2016 |
ŢARĂ | SECTOR DE ACTIVITATE |
1 | 245.6 | 7% | SUA | Tehnologie | |
2 | Apple | 234.7 | 3% | SUA | Tehnologie |
3 | Microsoft | 143.2 | 18% | SUA | Tehnologie |
4 | Amazon | 139.3 | 41% | SUA | Retail |
5 | 129.8 | 27% | SUA | Tehnologie | |
6 | AT&T | 115.1 | 7% | SUA | Telecom |
7 | Visa | 110.9 | 10% | SUA | Banking |
8 | Tencent | 108.3 | 27% | China | Tehnologie |
9 | IBM | 102.1 | 18% | SUA | Tehnologie |
10 | McDonald's |
97.7 | 10% | SUA | Fast Food |
... | |||||
30 | Toyota | 28.7 | -3% | Japonia | Auto |
35 | BMW | 24.6 | -8% | Germania | Auto |
40 | Mercedes-Benz | 23.5 | 4% | Germania | Auto |
83 | Ford | 13.1 | 0% | SUA | Auto |
91 | Honda | 12.2 | -8% | Japonia | Auto |
100 | Nissan | 11.3 | -1% | Japonia | Auto |
* | Audi | 9.4 | -1% | Germania | Auto |
* | Tesla | 5.9 | 32% | SUA | Auto |
* | Land Rover | 5.5 | 17% | Marea Britanie | Auto |
* | Porsche | 5.1 | 16% | Germania | Auto |
*Mărcile cu asterisc nu au intrat în Top 100 Cele mai valoroase mărci din lume
Topul complet poate fi consultat AICI.
Via Automotive News
Un articol scris ȋn spiritul informării corecte a publicului, nu? Dar, fiindcă apelează și la grade de comparație, redactorii AM așteaptă, cu sufletul la gură, “ceva show”, de preferat cu predominantă implicare mafiotă... Zeus Publicitarius veghează nonstop! Deocamdată, nimic…Din când ȋn când, obosesc și (semi)zeii. Sau se plictisesc de ei ȋnșiși.