Toyota sufera cele mai mari pierderi din intreaga sa istorie
Cel mai mare producator auto mondial a suferit pierderi enorme in anul financiar 08-09. Toyota a pierdut 3.26 miliarde de euro in 12 luni.
Toyota, producatorul auto cu cele mai multe modele vandute in 2008, a anuntat faptul ca in anul financiar 2008-2009 a suferit cele mai mari pierderi din intreaga sa istorie de 72 de ani. Pierderile totale ale companiei au insumat 3.26 miliarde de euro, in conditiile in care anul fiscal 2007-2008 a insemnat un venit net de 13 miliarde de euro.
Vanzarile din perioada 04.08-03.09 au ajuns la 7.57 milioane de unitati la nivel global, constructorul nipon care dispune de uzine in 27 de tari si regiuni ale lumii fiind in scadere cu 1.34 milioane de unitati fata de anul fiscal anterior. Conform datleor publicate de compania japoneza, anul fiscal care a inceput in aprilie va aduce la randul sau o scadere, aceasta fiind insa ceva mai usoara: -1.06 milioane de unitati. Pierderile fiinanciare se vor mentine insa la un nivel ridicat si in anul financiar 2009-2010, acestea urmand sa se ridice la circa 4 miliarde de euro.
"Rezultatul negativ este consecinta directa a deteriorarii vanzarilor din SUA si Europa, a aprecierii rapide a yenului in raport cu dolarul si euro si a cresterii bruste a preturilor materiilor prime", a declarat Katsuaki Watanabe, presedintele Toyota, la anuntarea rezultatelor financiare ale companiei.
"In ciuda pierderilor enorme, Toyota este o companie de mare succes. Totusi, pur si simplu nu are ce sa faca imptrova cresterii pretului yenului. Pierderile nu ar fi fost atat de mari daca lumea n-ar fi avut probleme economice in aceasta perioada, insa nimeni nu se poate lauda cu faptul ca o duce bine. Producatorii de masini au ajuns la fundul sacului deoarece nimeni nu cumpara masini. Nu cred ca e cazul sa ne asteptam la o schimbare radicala situatiei in viitorul apropiat", explica Howard Wheeldon, oficial al companiei britanice de brokeraj BGC.
via | AFP
Pierderea suferita de Toyota in intervalul ianuarie-martie 2009(trimestrul 4 al anului financiar 2008-2009) a fost de 8.20 miliarde $ (5.98 miliarde euro), fiind mai mare decat pierderea suferita de GM in aceieasi perioada (6 miliarde $=4.38 miliarde euro) .Toyota plateste astfel tribut politicii sale de a se concentra in principal asupra pietei din SUA, in ultimii 10 ani 80% din profitul Toyota provenind din vanzarile din SUA .