Toyota va introduce injecţie directă şi turbo pe motoarele sale

Publicat miercuri, 24.11.2010 11:44 de Bogdan Mirică

Toyota va oferi în următorii ani propulsoare cu patru cilindri, echipate cu turbo şi sistem de injecţie directă. Nu va lipsi nici sistemul start-stop, care va îmbunătăţi consumul urban.

Toyota va încerca să îşi adapteze în următorii ani actuala gamă de motorizări disponibilă la nivel mondial. Constructorul japonez va adopta noile tehnologii de eficientizare a consumului şi performanţelor, pentru a se alinia astfel cerinţelor publicului.

Takeshi Uchiyamada, responsabilul departamentului de cercetare şi dezvoltare Toyota, a declarat că în următorii ani se va aplica un proces de downsizing motoarelor termice, existente în prezent în gamă. Mai mult decât atât, departamentul de dezvoltare va oferi şi injecţie directă în următorii ani. Evoluţia tehnică pentru motoarele termice va fi însoţită de una pentru unităţile electrice şi hibride existente în prezent în portofoliul constructorului japonez.

Oficialul nipon a mai declarat că toate motorizările noi cu patru cilindri vor primi injecţie directă şi turbo, până şi popularele Camry şi Corolla urmând să fie afectate de această modificare, chiar dacă sunt comercializate şi pe piaţa americană. Pentru a reduce consumul şi a reuşi astfel să-şi păstreze reputaţia în rândul ecologiştilor, Toyota va implanta şi un sistem start-stop în interiorul viitoarelor sale modele.

O mare importanţă va fi acordată şi viitoarelor vehicule electrice şi hibride, programate să debuteze în număr mare în 2012. Gama Toyota va face loc electricelor iQ, RAV4 şi noului Prius alimentat la priză. Acesta din urmă, va ajuta constructorul asiatic să îşi atingă ţinta de un milion de vehicule hibride în fiecare an. 

via | autoblog

  • I.O.N, miercuri, 24.11.2010 11:56

    Cam tarziu!!

  • lol, miercuri, 24.11.2010 13:12

    Parerea mea e ca toate motoarele ar trebui sa fie turbo indiferent de capacitate sau carburant sau producator. Motoarele turbo sunt si au fost intotdeauna mai eficiente si mai elastice.

  • suca, miercuri, 24.11.2010 13:19
    usor de zis, vreu de facut...

    lol...de acord cu tine ca toate ar trebui sa fie turbo...dar te-ai gandit cat de uror este sa faci un motor pe benzina turbo dpdv tehnologic? Benzina se autoaprinde la temperatura si presiune...deci nu-i asa usor...Cu ultimele tehnologii legate de injectia directa au reusit sa stabilizeze si autoaprinderea, dar nu-i o chestie pe care s-o faci de azi pe maine...

  • mog, miercuri, 24.11.2010 13:29
    @lol

    da, dar mai scumpe :)

  • vxf, miercuri, 24.11.2010 14:48
    TSI

    Pentru cei care radeau de TSI pentru ca sunt VW.

  • lol, miercuri, 24.11.2010 14:51

    nu am zis ca ar fi usor sau ieftin, am zis doar ca ar fi mai fun si mai eficiente.

  • stefanel, miercuri, 24.11.2010 15:17

    Tehnologia turbo a fost pana acum ceva ani una cu fiabilitate indoielnica si costuri destul de mari, iar combinatia cu injectia directa e si mai data dracului. Cum aspectele astea doua in mare masura s-au rezolvat, japonezii, prevazatori cum ii stim si destul de smecheri totodata, au lasat pe altii sa duca greul si acum doar preiau 'caimacul'. Cine e curios, sa citeasca o istorie a lor si o sa vada ca, doar cu mici exceptii, asa au facut dintotdeauna. N-au fost niciodata cei care au inventat, ci doar cei care au perfectionat sau eficientizat. Pana la urma, e o treaba inteligenta, dar din punct de vedere creativ, e cam...rusinica, din punctul meu de vedere.

  • zarnesteanu, miercuri, 24.11.2010 17:03
    Punctul pe i

    In sfarsit cineva (antevorbitorul meu) care vede mai mult decat frunzele de copac care cresc pe bordul unei honde, taiote, etc si caii putere scrisi pe hartie de marketing. Din cauza asta, si multe altele, cred ca niciodata nu-mi voi cumpara marfa japoneza (asiatica in general). Poate la electronice voi face exceptie pentru ca din pacate nu prea mai ai ce altceva sa alegi. Pana in prezent, asiaticul n-a fost decat cu foarte putine exceptii, un "follower" si nu inventator. Iar mie imi place sa ma identific cu un om, nu cu o maimuta.

  • kumite, miercuri, 24.11.2010 20:05
    Japon crap!

    Sunt 100%de acord cu @stefanel si @zarnesteanu(in sfarsit).Mai mult de 90% este furt.Dar totusi mai si ceva inovatii. Pentru asta cu tehnologia turbo.De ce crezi ca nemtii au avut atata succes cu motoarele mari fara turbo?Nu cumva au facut motoarele aste ca sa dureze o caruta de ani?Daca te-ai interesa putin,o sa vezi cate motoare turbo de pa subaru au"explodat".In 2 ani si jumatate eu am vazut peste 30 de motoare de sti cu pistoanele si cuzinetii de arbore bulite.

  • stefanel, miercuri, 24.11.2010 23:23

    Cred ca m-ati inteles putin gresit, eu nu i-am denigrat pe japonezi, ci doar am subliniat un obicei al lor, bun sau prost, cum o fi. In fond si la urma urmei, ma doar undeva daca nu stie ce natie a inventat turbo sau orice altceva, in schimb prefer sa aleg de la cel care le face cel mai bine. Daca se intampla sa fie japonez, n-am nici o problema. Eu admiram pana acum ceva timp brandul Honda, fiind singurul care a mai inventat cate ceva, dar si ala s-a cam dat la fund pana acum. Toyota, in schimb, cu toate hibridele sau sportivele ei celebre, nu mi-a spus niciodata nimic, ca si indentitate. Din pacate, asa e, par un fel de maimute acum. Bine macar ca s-au convins. Sa vedem raspunsul Honda sau Mazda.

  • kumite, joi, 25.11.2010 19:20

    Nu te-an inteles gresit,si nu avem de ce sa-i denigram pe japonezi.Ar trebui sa ne gandim ce fac ei,si ce fac chinezii,sau rusii(fiat,lada,etc)