Toyota va produce vehicule pe hidrogen din 2015

Publicat vineri, 07.08.2009 12:50 de Sebastian Toma

Toyota va lansa versiunea Plug-In a lui Prius pana la sfarsitul acestui an si va oferi o versiune electrica a lui iQ pana in 2012. In cinci ani, Toyota va oferi si vehicule alimentate cu hidrogen.

Akio Toyoda, presedintele companiei Toyota, a anuntat ca vor produce vehicule alimentate cu hidrogen pana in anul 2015. Presedintele companiei japoneze a anuntat ca inginerii sai au facut progrese remarcabile in acest domeniu si ca spera sa sa faca tehnologia vehiculelor alimentate cu hidrogen accesibila publicului de rand si disponibila pentru achizitie in urmatorii cinci ani. Pe langa asta, Akio Toyota a confirmat faptul ca vor lansa o versiune Plug-In a modelului Prius, dar si o versiune electrica a lui IQ in anul 2012.

Oficialii Toyota au anuntat ca viitoarele Prius Plug-In si iQ EV vor fi echipate cu baterii Li-Ion si nu cu acumulatori Ni-mh, cum sunt cele folosite la cea de-a treia generatie a lui Prius. Schimbarea tehnologiei folosite de acumulatori ar putea duce la o capacitate de productie mai mare pentru Toyota, care deja sufera din cauza cerererii foarte mari inregistrate pentru noul Prius.

Via | JustAuto (inreg.)

  • Stelian_Opincariu, vineri, 07.08.2009 13:56

    Era cazul sa se schimbe ceva.............

  • Mariusr22, vineri, 07.08.2009 19:05
    Viitorul

    Sunt de parere ca viitorul e hidrogenul si nu energia electrica cum se incearca in momentul de fata. Acum toata lumea incearca sa treaca pe energia electrica fiindca nu e atat de costisitoare si probabil studiaza de mult timp acest domeniu. Sunt de parere ca BMW merge pe directia cea buna cu hidrogenul iar costurile de productie a combustibilului si poluarea produsa vor fi mult mai mici decat in cazul energiei electrice care momentan e produsa in mare parte nuclear sau pe carbuni... Ca o paranteza pentru a incarca o Tesla la capacitate maxima iti ia 24 de zile prin energia eoliana, in timp ce prin energie de la teava normala iti ia cateva ore. ... Emisii zero la producerea de hidrogen in Norvegia in cadrul unui program sustinut de BMW si guvern, iar de pe teava de esapament iese apa ...

  • Rodallega, vineri, 07.08.2009 21:03
    BMW din care iese apa;)))

    DA asa este BMW e pe drumul cel bun... Motoare de de 5000 cm3 si 500 cai motoare de 4.4 biturbo ......cei mai tari:))))las-o balta...... ce dracu fac astia de la BMW???? au facut ei Hidrogen 7 cu un consum de 60L/100km de hidorgen:)))))))))))))))))) si are si 2 rezervoare ceva foarte inteligent:)))...cei care se ocupa cu adevarat sunt japonezii cu hibridele si masinile pe hidrogen. Un mic exemplu.....in timp ce BMWu ala consuma atata deci practic nu poti sa il folosesti decat pana la piata si inapoi Honda FCX Clarity primul si cu adevarat unica masina care merge pe hidrogen consuma 3.5L/100km e o diferenta mult prea mare ca sa compari o tehnlogie umflata cu pompa de presa si de impresiile celor care conduc BMW si cei care tac si fac Honda Lexus/Toyota

  • mihai2001, sâmbătă, 08.08.2009 09:21
    Energie Electrica

    Eu cred ca motorul electric reprezinta o revolutie mai mare decat motorul pe hidrogen. Ganditiva la aplicatiile motorului electric in viata de zi cu zi....si cum o sa influenteze el stilul de viata in viitor. Costurile masinilor electrice este momentan mare deoarece nu exista retele logistice bine puse la punct. lucru care se va schimba in anii urmatori in care, cred eu, toata lumea va avea cel putin un model electric de oras. Si o data cu masinile electrice vom gandi si noi mai verde, vom incepe sa dezvoltam solutii pentru a capta energie. P.S. Nu mai zic de puterea motoarelor electric 1000 Nm de la 0 Rpm.

  • Traian, sâmbătă, 08.08.2009 11:09
    ?

    Bine bine dar de unde se alimenteaa cu hidrogen??? sau cei care au Prius si asa mai departe de unde isi incarca bateriile? puteti sa ma lamuriti si pe mine?

  • x, sâmbătă, 08.08.2009 19:19
    curent vs H2

    Eu cred ca totusi motorul electric va fi viitorul din momentul in care se vor descoperi materialele superconductive la temperatura "camerei". Avantajele unui motor electric fata de unul cu H2 sunt multe (moment motor constant fata de turatie, componente in miscare DOAR UNA (rotorul), emisii 0 ,etc

  • Cyrus, miercuri, 12.08.2009 22:49
    hydrogen vs electricity

    Folosirea electricitatii este mult mai eficienta decat a hidrogenului In cazul masinilor, cele electrice ar avea un randament de ~95% fata de 40% al celor pe baza de hidrogen. Iar pe modelele electrice este si mai simplu de folosit un sistem de recuperare a energiei http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_economy