Toyota Yaris este Mașina Anului 2021 în Europa. Podiumul, completat de Fiat 500 și Cupra Formentor
Noua generație Toyota Yaris a fost desemnată Mașina Anului 2021 în Europa. Juriul European Car of the Year a fost format din 59 de jurnaliști din 22 de țări.
În fiecare an, la începutul lunii martie, Salonul Auto de la Geneva se pregătea să-și deschidă porțile pentru zecile de mii de vizitatori care veneau să vadă cele mai noi mașini lansate pe piață.
Privirile erau însă ațintite și către juriul European Car of the Year, care cu această ocazie acorda titlul Mașina Anului în Europa.
Anul acesta, Salonul a fost anulat din cauza pandemiei de coronavirus. Chiar și așa, cei 59 de jurnaliști din 22 de țări, care compun juriul, au deliberat. Păstrând tradiția anilor trecuți, anunțul a fost făcut la început de lună martie. Jurnaliștii ajuns la concluzia că noua generație Toyota Yaris merită să fie desemnată Mașina Anului 2021 în Europa.
Modelul nipon a primit în total 266 de puncte. Locul secund a fost ocupat de Fiat 500 cu 240 de puncte, iar podiumul a fost completat de Cupra Formentor, aflat la un singur punct distanță de ocupantul locului doi.
În ordinea punctelor strânse, celelalte finaliste sunt Volkswagen ID.3 (224 puncte), Skoda Octavia (199 puncte), Land Rover Defender (164 puncte) și Citroen C4 cu 143 de puncte.
via European Car of the Year
-
Jan, luni, 01.03.2021 17:59
Un clasament ciudat , cu un juriu format numai din ziaristi, straniu si suspect........
-
Ilie, luni, 01.03.2021 18:34
Toyota yaris a castigat nu ca este mai fiabila ca celelalte masini , ci pentru ca la acesti ziaristi din juriu cred ca au dat puncte pentru ca masina arata mai agresiva, o forma mai ciudata, o masina la care te uiti ca la un tablou si nu intelegi nimic, in acest moment asta se cere pe piata .
-
@Ilie de la scularie, luni, 01.03.2021 18:39
Yaris 2021 vrsiunea de top Engine 1.6-l 3-cylinder turbo Transmission 6-speed manual Driven wheels 4-wheel-drive Weight (kg) 1280 Fuel efficiency (l/100km) 8.9* Engine power (DIN hp) 261 Engine torque (Nm) 360 Acceleration (0-100 km/h) 5.2 sec Maximum speed (Km/h) 230 CO2 emissions (g/km) 184* Ce zici?
-
Moldovean, luni, 01.03.2021 19:22
Eu mă bucur că a ieșit Yaris. În primul rând pentru că se mai dau premii și mașinilor non-electrice, iar în al doilea rând pentru că se recunosc meritele Toyotei, o marcă tot mai căutată și la noi. Românii ies încet din zidurile obsesiei față de mașini germane. Nu că unele nemțoaice nu ar fi bune, dar nu e ok să ai obsesii și e bine să ai un orizont mai larg. Apoi, mașina asta deja o văd pe străzi și pare că e tot mai vândută. Designul e ciudățel, dar cumva oamenii sunt atrași de mașina asta. Să nu uităm că de curând a ocupat locul 1 în Europa la vânzări pe ultima lună raportată. Probabil va fi în top 5 vânzări la final de an.
GabiA, marţi, 02.03.2021 11:50@Moldovean, cumpara-ti tu Toyota, nu mai purta grija a ce-si cumpara romanii. Cumpara-ti trei, chiar.
-
Nicu, luni, 01.03.2021 19:33
ilie de la scularie, te pricepi la copiat sau la engleza, pentru ca tu chiar nu stii cu ce se mananca motorul in 3 cylinder, toata abureala aia care ai scris este doar in mintea ta, eficienta este 0, singurul motiv de eficienta este ca are o forma si bot de peste speriat , o forma mai aerodinamica.
-
@Niculae, luni, 01.03.2021 19:41
Bre,nu e abureala din mintea mea,ce e scris negru pe alb e pe bune,oficial. Despre ce eficienta aberezi? Poti sa fii mai precis?Cum adica cu ce se mananca motorul in 3 cilindri?
-
Edikkk, luni, 01.03.2021 21:33
Juriul a decis.... Straniu, dar asta e decizia. Maşina anului în Europa o japoneză. Tare aş dori să văd şi punctajele şi ce criterii au folosit.
-
ds, luni, 01.03.2021 21:34
Premiul vine la pachet cu titlul de cea mai vândută mașină în Europa acordat acum câteva zile. Dar ce mă surprinde, deși nu ar trebui, este locul 4 pentru Skoda Octavia.
-
detinator de yaris, luni, 01.03.2021 21:51
bineinteles generatia precedenta. Care este cea mai eficienta masina de oras. Cu siguranta ca noua generatie e mai buna. Cel mai bun hibrid. Ever.
-
@edikukluxklan, luni, 01.03.2021 22:28
Si ce,voiai sa iasa,id.3,nu? Merita? Merita sa ia zmeura de aur auto! De fapt,care e topul tau?
-
Marian, luni, 01.03.2021 23:26
In sfarsit un premiu corect. O masina mica, de oras, sigura, pret corect si speram fiabilitate marca Toyota. Bine ca nu a mai iesit vreo panarama germana.
-
Kirotractor, marţi, 02.03.2021 09:26
Cam scumpă premianta (se vinde de fapt doar ca full-hibrid în multe țări europene), dar merită cred titlul - fie și doar prin prisma designului original. Și f. reușit, după mine cel puțin. GR Yaris e totuși o dihanie aparte, greu de înțeles dacă n-o și conduci. Sau, în fine, s-o pilotezi - chestie pe care am avut norocul s-o fac nu demult, deși nu prea mult. :-P Pe f. scurt, urci în ea cu dinamica cifrelor oficiale-n cap și cobori (mai precis ești smuls) rânjind prostește, obsedat doar de traseul spre cea mai apropiată bancă -- nu din parc, clar. Ca să n-o mai lungesc aiurea, GR-ul merită de fapt titlul de mașina anului -- ba nu, a deceniului !!!
-
Aurel, marţi, 02.03.2021 09:32
Dubioasa decizie, pentru ca nu are nimic deosebit, forma masina gandac speriat, daca deschizi portiera sofer si vrei sa te asezi pe scaun iti intra volanul in burta si tot timpul trebuie sa muti scaun sofer, interior oribil fara sens, pe partea technica la pretul cel mai ieftin nu este cu mult deosebita fata de vechiul model, si multe altele care le puteti descoperii singuri in functie de preferinte.
-
Edikkk, marţi, 02.03.2021 09:42
Banal, toate maşinile GT, GR, S line și așa mai departe, care deci au motoare mult mai puternice decât suratele de serie mare.... aduc ACCELERAŢIA în primul plan şi de aici zâmbetul larg. Dar acest lucru se face cu sume foarte mari ca diferenţe de preţ între GR şi seria bază !!! Din start 5000-7000€ în plus. Acelaşi lucru se întâmplă şi la americani, unde de-alde V8 cu peste 2,5 litri sunt văzute ca fiind Dumnezeu pe pământ. Dar, în final, este o prostie. Modelul nu aduce nicio noutate concludentă, se bazează pe cai putere vs greutate, adică acceleraţie. Forţă brută şi atât. INTEGRAL FORŢĂ BRUTĂ POLUANTĂ !! O fi un hibrid bun, dar e pe bază 100% de benzină şi 0% plugin. VW ID.3 nu a luat aceiaşi cale precum Tesla, să impresioneze prin acceleraţie şi câte secunde în 100 km.... tocmai pentru că au lucrat la eficienţa maşinii şi confortul interior, total nou, modern. De aceea nu văd criterii bune, punctajele sunt curios cum au fost bazate, ponderate, dar acest premiu a devenit o prostie care nu se regaseşte în piaţă, în efectul asupra clienţilor, în media. Nu zic că nu este o maşină bună, dar pur şi simplu nu sclipeşte. Plus că este 100% poluantă (nu este plugin) chiar dacă e un hibrid bun, dar un dinozaur al hibrizilor buni, tot dinozaur rămâne. PS dacă tot doreau să premieze Toyota exista RAV4 Prime PHEV.
-
Michel from feroe, marţi, 02.03.2021 10:18
an ugly car, it looks like a scared beetle
-
Kirotractor, marţi, 02.03.2021 10:26
Mulțam pentru replică, @Edikkk -- fără tine uitam poate de ce m-am lăsat de scribăluit în presa auto-moto-velo. :-) ...Pe când analfabetismul funcțional începea să-și arate, deși timid, colții. Mai pe șleau: păi băbăiete, taman ce bălmăjești tu contraziceam eu, dar nu percutezi văd neam. Și mai gros desenat, pentru tine: NU (doar) dinamica GR-ului te lasă mască(impresionantă oricum - am scos zero-suta-n 4,8 s și nu ”doar” alea 5,5 s oficiale, dar, repet, nu asta contează, ci...xyz alte daravele, greu de receptat de către voi, ”the hackable soulless people”.) Mă oprește o criză crizată (nu de nervi :-)), dar revin... păzea deci.
-
@ediKK, marţi, 02.03.2021 10:46
Tie masina electrica iti aduce pe fata zâmbetul larg...tamp. ai dat de carnet?
-
Kirotractor, marţi, 02.03.2021 11:08
@@ediKK: haioase înțepături, dar se pare că are carnet Ediqqq-ul nostru, ba chiar și mașină (cel puțin aici s-a auto-denunțat :-) mai demult că posedă un VW Polo -- culmea, nu electric și nici măcar automatic !) Una prEdikkăm deci și alta... benzinăm. Back ontopic însă, deși scurtissim: tricilindrul de 1,6 l (1.618 cmc mai exact) al GR-ului Yaris nu merită deloc porcăit, fiindcă... - nu vibrează (și evident nu bate, troncăne /-)) - are frână de motor zdravănă (spre deosebire de Ecoboost-urile 1.0 Ford) - trage la orice turații, fără turbo-lag sesizabil - e chiar ascetic cu benzina când nu-l calci - e sigur fiabil, dacă japii de la HKS-Shizuoka au reușit să scoată din el 475 CP (!!!) fără alte modificări exceptând turbIna, intercoolerul și alte ”periferice”. ...To be continued (n-ai scăpat încă, Edikkk...)
-
Colonoscopul scuza mijloacele, marţi, 02.03.2021 11:10
Edikk,cand am intrat prima oara pe aici nu eram deloc anti poluare,anti masini electrice,eram pro-progres(cum liiplace baiatului de soia sa zica). Ba,tu cred ca esti pus de baietii cu afumatoarele sa trolezi,prin psihologie inversa,cand am vazut tot ce poestezi pe aici,am ajuns sa urasc electricele,in special electrizatii verzi.
-
Seat ileon, marţi, 02.03.2021 11:10
"INTEGRAL FORŢĂ BRUTĂ POLUANTĂ". :))))))
-
La micu' jejun, marţi, 02.03.2021 11:17
E clar,edikk,polo:))) pun pariu ca e rosu sau roz si are abtibilduri cu floricele pe el.
-
Kirotractor, marţi, 02.03.2021 15:36
Până nu demult, credeam că AM e accesat - și mai ales comentat - de pasionați auto. La câte palme roșii încasez văd însă (pe lângă stele verzi :-)) că m-am înșelat. Mă retrag deci la depoul meu retrograd, deși eram tentat să argumentez mai detaliat de ce GR-ul Yaris e atât de important ca (probabil ultim) exponent al mobilității extreme ”clasice”. Fiindcă GR-ul e esența puterii 4WD perfect controlabile -- adică ceea ce n-a fost, dar trebuia să fie Fordul Focus RS. Dar e și-un epitaf scris total imprevizibil taman în anul fatidic 2020 pe crucea mașinilor-provocare, îngropate de-acum previzibil și ele în mica-mare resetare a celor 3C-uri edikkiene. ...Care-n niciun caz nu (cred eu că) ne fac să evoluăm -- ba chiar dimpotrivă, ne fac treptat mai retardați în puful falsei comodități electro-autonome. Liber însă la opinii utilitariste, pe care le respect doar dacă beștelesc ”cutii” strict destinate deplasărilor A-B -- misiune pentru care Yarisul ”normal” e totuși mai bun, preferabil hibrid și cu e-CVT. Nu de alta, dar unica chestie perfectibilă la GR mi-a părut cutia de viteze, care putea fi mai ”slick”. Culmea e că c.v. 6man. a japonezei e singura ei piesă... germană (Getrag) :-))).
-
Andrei, marţi, 02.03.2021 17:46
Eu inteleg prin masina anului ceva deosebit, remarcabil, altfel premiul isi pierde sensul. In fiecare an apar atat de multe masini noi incat cu siguranta printre ele sunt si realizari deosebite. Prin urmare.. ce este exceptional la acest Yaris? Nu inteleg..
-
MadaI, marţi, 02.03.2021 21:17
"Butelcuta mea"
-
Edikkk, marţi, 02.03.2021 22:45
@Kiro Toyota yaris hibridă (non plugin) GR este o maşină foarte bună din multe puncte de vedere.... darrrrr.... suntem în 2021 !! Dacă era premiată acum 10 ani, hai maxim 5 ani în urmă, da.... dar suntem în 2021.
-
@edikkk, marţi, 02.03.2021 23:34
Si daca suntem in 2021 ce?Vezi ca vi se cam darama universul electric https://www.profit.ro/opinii/micro-green-deal-20026711?fbclid=IwAR2vPUrOgf7BVN1LVummImxfv4mBHlwibFdNOdFPo4GJiBwFfnmjQH1H66g
-
Catalin, miercuri, 03.03.2021 00:06
@Kirotractor, eu pana nu demult, am vizionat urmatorul filmulet: https://www.youtube.com/watch?v=jtXoZ6_YNTs Strict referitor la Yaris GR (ca sa fie clar pentru unii, nu Yaris masina anului 2021), pare ca este usor de controlat la limita, mai ales in mainile cuiva priceput. Speram sa comentati la articol, pentru ca va stiu admiratia pentru Yaris GR. Multumesc pentru detalii :) Din pacate, asa cum ati putut constata, unii nu vad fluturele, ci vad mai degraba gandacul. De aceea s-au retras si pasionatii, invadati de postaci. Au emigrat in visuri ;)
-
mip, miercuri, 03.03.2021 00:31
@kiro ... prietene ... mi-a fost dor sa te "aud" si am vazut ca o perioada ai disparut de pe acilea! noi aveam o teorie ... mai stai pe site-ul asta ... sti ca sunt vreo citiva care te apreciaza ! te-am tot rugat sa vi in trupa noastra, in spatiul exterior am, unde chiar ai citiva pasionati de masini, nu multi, dar tare ne-ar placea macar o conferinta impreuna !!! sunt sigur ca ai putea vb cu noi si ai gasi si urechi care sa te asculte !!! si guri cu care sa ai un dialog civilizat si respectuos, lipsit de ceea ce apare aci pe am nociv ... mai clar de asa nu ma pricep cum sa te conving sa vi la noi ! yaris = o masina banala, indiferent de ce tertipuri apar puse pe ea ... parerea mea ! si sa fiu "toyotist" nu cred ca as lua-o ca e prea mica pt ce am eu nevoie; ca sa nu zic ca la cit e de mica, sa fereasca Dumnezeu de un accident !!! drumuri bune tuturor !
-
netam-nissan, miercuri, 03.03.2021 11:19
dle mip, vecinul meu dl kirotractor mi-a zis să vă zic că e onorat de invitația dvs, dar deocamdată n-are timp nici să moară. nici net nu prea are de fapt acolo unde lucră acu retras la niște invenții sigur secrete că tace mâlc când îl mai descos ca-ntre pretini dar rar vine la oraș oricum și doar îmi mai spune cum și pe cine să iau la bășcălie pe AM. măcar drumuri bune să aveți vă urează și el, că de proaste (și proști) avem prea mult parte.
-
mip, joi, 04.03.2021 00:28
@netam-nissan ... salut, pai spune-i dlui prieten al lu' tau - mr.Kiro - ca nu stam toata ziulica in conferinte ... ultima avuta a fost in urma cu vreo luna daca-mi aduc aminte !!! multumesc oricum de raspuns si astept ziua aia cind se decide sa sparga gheata ... anul trecut eram programati sa venim acasa in vizita, dar spamndermia asta ne-a stricat planurile ... anul asta as vrea sa viu incolo dar inca nu stiu cum va fi in vara si nu am facut nici un aranjament ...mi-ar placea macar pe e-mail sa pot comunica cu d-lui ... in cazul in care viu incolo poate-poate ne-om nemeri la vreo povesteala pe undeva ... drumuri bune !!! sa ii spui si din partea mea, rogu-te dle netam-... ca alalalt nume nu mai vreau sa il scriu ca mi-e ciuda pe jnapanii aia pt ce i-ai facut lu' nea-Carlito ...
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
...cu arcu,a iesit pe merit Yaris-ul,sa nu uitam nici versiunea ei sport care e incredibila,nu inteleg ce cauta pe locul doi Fiat 500,o masina aparuta pe piata in 2007 iar id.3 cu tamburi pe spate si interior de Dacia Logan merita sa ajunga direct pe ultimul loc.