Traian Băsescu i-a oferit ordinul „Steaua României” lui Carlos Ghosn, preşedintele Renault-Nissan

Publicat joi, 10.10.2013 16:46 de Bogdan Mirică

Carlos Ghosn a fost decorat cu ordinul „Steaua României” în grad de Comandor de către preşedintele Traian Băsescu. Distincţia vine după eforturile depuse de brazilian pentru a face din Dacia un brand global.

În 1999, o simplă semnătură avea să schimbe soarta întregului grup Dacia. Renault prelua conducerea uzinei de la Mioveni şi promitea să resusciteze o companie aflată în moarte clinică chiar de după Revoluţie.

La 14 ani de la acel moment, Dacia a devenit unul dintre cele mai populare branduri din Europa şi unul dintre singurii constructori auto care au sfidat criza economică, reuşind să păstreze un trend ascendent.

Responsabil pentru acest succes poate fi făcut şi Carlos Ghosn, vizionarul care a crezut că Dacia se poate reinventa complet ca o marcă nouă, cu produse abordabile ca preţ.

Pentru a cinsti eforturile brazilianului care conduce destinele Alianţei Renault-Nissan-Dacia, Traian Băsescu, preşedintele în exerciţiu al României, a decis să semneze un decret de decorare pentru Ghosn. Acesta prevede atribuirea ordinului „Steaua României” în grad de Comandor, una dintre cele mai importante distincţii acordate de preşedinte.

În comunicatul oficial al Administraţiei prezidenţiale se arată: „În semn de înaltă apreciere pentru contribuţia determinantă în eficientizarea industriei de automobile din ţara noastră, parte a strategiei globale pe termen mediu şi lung a Grupului Renault, impunând România ca un punct de reper în domeniu, domnul președinte Traian Băsescu a conferit Ordinul Naţional „Steaua României” - în grad de Comandor, domnului Carlos Ghosn, preşedinte al Consiliului de Administraţie şi director general al Alianţei Renault-Nissan.”

În acelaşi comunicat al Administraţiei Prezidenţiale se precizează că decorarea lui Carlos Ghosn a fost făcută la propunerea directă a lui Traian Băsescu.

  • Romanu, joi, 10.10.2013 17:11

    Pai dupa ce o primit enspe mii de dacii cadou de la renault, base le da o medalie cu 100lei.

  • Unguru, joi, 10.10.2013 17:25

    Eu cred ca vrea un mcv nou ca tare i-a placut la promotor si se pune cu bunele pe langa ala.

  • Raul_, joi, 10.10.2013 17:40

    Carlos Ghosn are multe reusite.Ce facut pentru Dacia e doar unul dintre ele.Tot respectul !

  • odin27, joi, 10.10.2013 17:59

    Carlos Ghosn vine in Romania ?

  • moshu, joi, 10.10.2013 18:46

    mda.....doi papagali.

  • NDY, joi, 10.10.2013 18:52

    Trebuia sa vina, dar numai vine :) Ii trimite decoratia prin posta.

  • sigi, joi, 10.10.2013 21:20

    @odin27 vine are concert duminica la Sala Palatului

  • LUCCI, joi, 10.10.2013 21:37

    L-a decorat acum cand ne mutam usor-usor in nordul Africii?La Ford pe cine decoreaza, ca ,sincer, nici nu stiu cine e Carlos-ul lor?L a cate B-uri produce Craiova, ii va oferi Steaua....Bucuresti.Pe gratis!

  • LauCalin, joi, 10.10.2013 22:01

    Sa-mi fie cu iertare, dar cred ca acest premiu este defapt al lui Louis Schweitzer. El este cel care conducea Renault in anii '90, el este cel care si-a dorit un low cost si a crezut intr-o astfel de masina si tot el este cel care s-a interesat de Dacia si a luat legatura cu Constantin Stroe si autoritatile din Romania sa vada daca se poate face ceva in privinta asta la Mioveni. Va mai amintit aceasta poza? :) http://www.automania.be/en/cars/dacia-/dacia-news/renault-group-unveils-new-dacia-logan.html Pe atunci Ghosn lucra la Renault America de Sud. In prezent Ghosn si echipa lui duc mai departe ceea ce le-au lasat "mostenire" Schweitzer si apropiatii lui de la Renault. Nu e rau ce fac, insa eu cred ca greul in privinta Dacia nu a fost pe umerii lui Ghosn care a inceput sa conduca Renault din 2005, in conditiile in care Dacia Logan a aparut in 2004. Asta inseamna ca proiectarea ei a inceput undeva prin 2000-2001 cand la conducere nu era Carlos Ghosn.

  • dan_grc, joi, 10.10.2013 22:21

    Caline, tu crezi ca Basescu, dupa un whiskey, mai stie cine era in "99? A intrebat cine e acum la conducere, baga o Stea a Romaniei lui Carlos, si Comandor pe deasupra.

  • LauCalin, joi, 10.10.2013 22:30

    Pai ar putea sa-l intrebe pe Tariceanu, ca el sigur stie. Ah, stai ca astia cu numele "Calin" sunt cam agasanti uneori. :))

  • Liviu, vineri, 11.10.2013 09:26

    @LauCalin Carlos Ghosn a inteles foarte bine "mostenirea" data de Louis Schweitzer. De fapt Louis Schweitzer nici n-ar fi dat pe mana altcuiva Renault, in afara de Ghosn. Avea foarte mare incredere in el. Erau prieteni. PS Faci o mica confuzie: pe vremea cand Dacia a trecut la Renault, Carlos Ghosn era deja CEO Nissan.

  • erata, vineri, 11.10.2013 09:29

    *nici n-ar fi dat pe mana altcuiva Renault, implicit Dacia...

  • mihai82, vineri, 11.10.2013 10:02

    Mda, in 1999 Ghosn era deja la Nissan in Japonia. COO.

  • @LUCCI, vineri, 11.10.2013 10:14

    DACIA SE EXTINDE !!! De ce trebuie sa aruncam cu noroi chiar si in lucrul asta?! Te deranjeaza tare vad! Mai bine lasa interpretarile prostesti.

  • LauCalin, vineri, 11.10.2013 10:58

    @Liviu, corect! Mea culpa. Ma gandeam la altceva cand am scris si am confundat. Dar chiar si asa, nu contesc performantele lui Ghosn, doar ca acest ordin trebuia dat lui Schweitzer. Bine, nu am pretentia sa stie asta si domnu' Base.

  • Big in Japan, vineri, 11.10.2013 12:24

    @LauCalin Eu am un alt punct de vedere. Gandeste-te ca daca n-ar fi fost Carlos Ghosn poate n-aveam Logan 2 si restul actualei game de modele. El a inteles foarte bine potentialul marcilor de buget, plus ca a stiut sa se faca inteles, acceptat si respectat oriunde s-a dus. Asta pentru ca si el a respectat la randul lui, nu ca vw cu suzuki, gm cu saab sau PSA cu gm. @LUCCI Faptul ca Dacia se extinde tot mai mult in nordul Africii e lucru bun. Inseamna ca cei de la Dacia Mioveni vor avea mai mult de lucru pentru ca pe langa cele 350.000 unitati, vor produce si kit-uri CKD pentru Maroc si Algeria, deci automat profitul e mai mare.

  • LauCalin, vineri, 11.10.2013 13:36

    Ba eu cred ca am fi avut Logan 2, pentru ca prima generatie era pe piata de vreo 5 ani si deja se... autocerea daca pot sa spun asa, o noua generatie. Iar faptul ca in cazul lui Logan 2 s-au adus imbunatatiri este un lucru firesc caruia i se intampla oricarei genaratii a unui model. Si eu cred ca potentialul marcilor de buget a fost inteles foarte bine (ca sa nu spun mult mai bine) de acelasi Louis Schweitzer, inca de cand a avut curajul sa se bage in asa ceva. Si ca sa vezi, foarte buna viziune a avut. Nici macar nu a preconizat o criza economica, criza care a ridicat foarte mult Dacia si a facut ca Renault sa nu aiba nici un fel de emotie sau sa le fie teama ca intr-o zi vor avea probleme cu banii. PS: In cazul VW si Suzuki lucrurile sunt mai complicate. Japonezii au incalcat un contract. Una au spus/scris si alta au facut. Si daca e sa mergem mai departe, e drept ca Romania a avut avantaje si are in continuare datorita Renault. Insa si Renault are avantaje oferite de statul roman.

  • @LauCalin, vineri, 11.10.2013 15:53

    Nu neaparat in conditiile actuale. Nu uita ca din 2004 cand a fost lansat, pana la a noua generatie, Logan a suferit numeroase modificari pentru a se adapta cerintelor pietei. In 2005 cand a venit CEO Ghosn la Renault, Logan 1 deabia isi facea intrarea in Europa. Da, in Romania erau cozi la propriu pentru crearea comenzii, insa dezvoltarea si promovarea ulterioara pe care a avut-o Dacia s-a facut sub supravegherea lui Carlos Ghosn. Aparitia noii generatii Logan 2 ar fi putut sa treneze si sa fie considerabil mai scumpa. Nu a fost cazul. S-au bagat "carbuni" la greu, investitiile au mers mai departe, cu uzina mecanica si sasiuri,cu centru de design si testari samd. In cazul Vw-Suzuki lucurile au fost complicate de lipsa de comunicare ignorarea totala de catre Vw a parrtenerului lor Suzuki. Spre deosebire de Carlos Ghosn, ce nu au inteles cei de la Vw e ca japonezii au mandria lor si nu trebuie calcati pe coada prea mult. Chiar puteau face treaba cu japonezii, dar fara accente de superioritate. Avantajele reciproce intre stat si Renault sunt normale in orice tara civilizata; indiferent ca te uiti la Nissan in Marea Britanie, Lexus in Statele Unite sau Suzuki in India.

  • maserati, vineri, 11.10.2013 19:42

    Ghosn a fost in Romania,asta pentru carcotasii care spuneau ca nu va veni.

  • LauCalin, vineri, 11.10.2013 21:48

    Sincer nu prea sunt de acord cu ce spui tu. Pana la urma Dacia proiectata de Renault ar fi existat si fara Ghosn. Si asa cum Renault a avut grija cu evolutia si dezvoltarea fiecarui model si a companiei in sine (vezi inclusiv Centrul Renault Technologie Roumanie care nu este folosit exclusiv de cei de la Dacia) de zeci de ani, sunt convins ca nici Dacia nu ar fi facut exceptie. Sunt convins ca cel care a gandit acest low cost (si evident nu ma refer la Ghosn) ar fi inteles in continuare ca pretul trebuie sa ramana redus pentru marca Dacia, adica si pentru Logan 2. Sunt absolut convins ca Louis Schweitzer este foarte fericit de modul cum a crescut Dacia dupa ce i-a predat stafeta lui Ghosn. Poate si pentru ca, asa cum ai spus tu, cei doi erau apropiati si s-au inteles foarte bine in privinta viziunii despre Dacia. Este foarte important acest amanunt. Dar mai bine las-o ca tine. Eu ma opresc aici pentru a evita imprevizibilul. Mi-am spus o parere, nu cer sa fie nimeni de acord cu ea, insa uitandu-ma in jur... asta e concluzia mea.

  • un_fan, sâmbătă, 12.10.2013 17:14

    @Laucalin Nu stiu daca ai observat, dar fanii renault il vad pe Ghosn ca pe un zeu printre muritori, fara el n-ar mai fi fost nimic azi la Renault-Nissan, este THE ONE, ce sa mai.

  • Lovinescu, duminică, 13.10.2013 09:08

    @un_fan Ce are taticu' ? Ford? Volkswagen? Altfel nu inteleg ce te f&te grija ce opinie au unii de Carlos Ghosn. Hai du-te sa te spovedesti! Invidia nu-i buna.

  • io, duminică, 13.10.2013 10:35

    De ce? capitalizarea pietei pe "invidie" e destul de mare. Ar putea scoate o dobanda frumusica.

  • un_fan, duminică, 13.10.2013 10:49

    Ma amuza disperarea voastra sa va inchinati la o persoana, fanii VAG, Ford, Toyota, cu tot fanatismul mai mare sau mai mic, nu-l pupa in f&nd pe presedintele concernului asa cum o fac fanii Renault cu Ghosn, este foarte amuzant ca va lipseste simtul ridicolului, cel putin pt mine, pe asta sa fiu invidios?:))) .

  • DST, duminică, 13.10.2013 14:03

    In fapt, nu realizezi ca insistenta ta este ridicola... Tu al cui fanatic esti?

  • Anonymus, duminică, 13.10.2013 18:11

    2 prosti renault masina de cretini

  • unu, luni, 14.10.2013 09:08

    Parca Steaua era a lui Becali?

  • xxx, luni, 14.10.2013 15:50

    Gama Logan este low-cost numai in Europa - parerea mea pe alte continente este scumpa (m-am uitat cat costa in Brazilia si India oricum masina este putin schimbata la design interior) Nu-l inghit pe Ghosn asta dar: - nu este tampit asta este sigur - are o filozofie teribila ai cancer iti ofera o singura sansa o operatie scapi bine, nu, nu mai ai dreptul la citostatice si radioterapie. Ce nu i-a reusit este ca in Franta nu poate sa aplice acelasi tratament ca la Nissan - nu stiu cum sa o spun: a inventat o "filozofie" sau un "sistem" low-cost prin care obtine superperformante cu o astfel de gama, greu de depasit in rapid de alti constructori Nu mai poate el de Romania, banu-l intereseaza, daca simte in aer miros de castig mai face o fabrica Cu ce impresi a plecat de aici vom vedea la anul

  • LUCCI, luni, 14.10.2013 22:43

    Imi cer scuze pt. comentariul anterior care a deranjat cel putin 26 de romani.Am vaut si eu ca Dacia se extinde insa mi-e frica sa nu se si restranga de undeva, pt. ca altfel ajunge pe Luna cu extinderea sa. Felicit Dacia pt. intinerirea parcului auto al Romaniei cu Loganuri Euro 3 care vor ramane ca o piatra de moara de gatul proprietarilor pana vor face 10 ani ,sa le dea....unde ? Ca si Rabla are niste limite.

  • eds, marţi, 15.10.2013 10:38

    @xxx E corect ce ai zis, pana la un punct. Fiecare marca de buget ar trebui sa se adapteze pietei careia se adreseaza in principal. Ghosn stie asta. In cele 50-60 tari in care se vine gama Dacia, e recunoscuta ca marca de buget. In India insa, de exemplu, e considerate scumpa si prea mare. E normal intr-o tara unde exista Tata Nano - cea mai ieftina masina din lume, Suzuki vinde la greu modele de 4 -5 mii de euro, iar Datsun a intrat deasemenea pe piata cu un model de clasa mica la 5000 euro (transformat in rupii bineinteles).