Trendul european: diesel-ul pierde teren, masinile mici cresc

Publicat sâmbătă, 06.02.2010 13:53 de Iulian Cazacu

Studiile recente arata ca, in Europa de Vest, masinile cu motor diesel se vand din ce in ce mai putin, in timp ce numarul masinilor cu motor mic a crescut.

Incepand cu 2008, piata auto din Europa de Vest a trecut prin schimbari majore. Astfel, numarul de masini cu capacitate cilindrica mica a crescut, de la 38.8 % in 2008 la 44.9 %. In ciuda primelor acordate de majoritatea statelor vestice, numarul masinilor noi vandute a scazut cu 1.6 % fata de 2008 si cu 9.5 % fata de 2007.

Intre 2008 si 2009, cilindreea si puterea medie a masinilor noi vandute a scazut de la 1706 cm3 la 1626 cm3 si de la 117 CP la 111 CP.

Masinile cu motoare diesel nu mai reprezinta majoritatea masinilor noi vandute in vestul Europei in 2009. Desi numarul de masini diesel noi vandute e in crestere inca din 1997, procentul automobilelor noi cu motor diesel a scazut in 2009 la 45.3%, fata de 52.7% in 2008.

via | cartech.fr

  • Castravetele, duminică, 07.02.2010 01:21

    hm... stirea principala si niciun comment inca? Tind sa cred ca acest trend e afectat de taxele exagerate aplicate motoarelor mari... din pacate e un trend ce va continua.

  • cozappz, duminică, 07.02.2010 18:28
    Este saracie si la ei

    Atat timp cat un diesel este cu minim 1000 Euro mai scump decat versiunea pe benzina, mi se pare normal ca tendinta sa fie de scadere. Plus, generatiile tinere sunt afoni dpdv al masinilor (sunt si exceptii :P) asa ca atunci cand ajung intr-un showroom ce vor cumpara? o masina ieftina sau un sh daca dealerul are asa ceva.

  • 1.4 TSI, luni, 08.02.2010 02:28
    Romanul si ciocolata mare cu ambalaj lucios

    Daca tu crezi ca dieselul e cel mai cel, esti mult mai afon decat cei de care zici tu? Pun pariu ca ai sarit de pe un motor 1310 benzina direct pe un 1.9 TDI si cu ala o sa ramai. Ca atat te duce pe tine capul. O sa iei numai Diesel ca "e bune" si merge mai bine ca berlina lu al'batran. Ma faci sa rad cu lacrimi... PS pute dupa voi pe strada de la motorina asta imputita.

  • sandman, luni, 08.02.2010 09:30
    benzina

    normal ca tinerii cumpara benzina pentru ca se gandesc la costurile de intretinere si la pretul de achizitie! @cozappz: tu i-ati in continuare diesel si plateste la service dublu fata de mine, consumul este acelasi, si macar a mea nu polueaza asa mult ca a ta..

  • vladimir, luni, 08.02.2010 10:35

    toate ca toate, dar cu poluarea n-ati nimerit-o. Daca iese fum negru, nu inseamna ca polueaza mai tare.... emisiile de CO2 sunt, in principiu, mai mari la benzina. In orice caz, si eu ma bucur sa aud ca o sa se mai imputineze din dieseluri, fiind un fan (dar nu fanatic) al benzinei. Un TFSI mi-as lua oricand, eventual pe Scirocco :D

  • Aditza, luni, 08.02.2010 11:11

    Daca ar fi numa co2 pe teava de esapament ar fi bine. In negrul ala dieselul emana si alte substante foarte nocive pentru organismul uman, care ataca in special creierul si binenteles plamanii. In Atena riveranii nu au voie cu masini diesel, oare de ce??

  • Castravetele, luni, 08.02.2010 11:49

    pentru ca sunt prosti grecii....sau vorbesti tu prostii, ca altundeva in lumea civilizata nu am auzit sa se intample asa ceva. Poate ai stat tu prea mult la teava unui motor diesel de ai venit cu explicatia "iti ataca creierul". in afara de costurile mai mari de intretinere nu exista desavantaje in utilizarea zilnica. Daca nici consumul si nici pretul mai mare de revanzare nu conteaza pentru voi, nu va obliga nimeni sa treceti de la 1.4 ale voastre.

  • ironR, luni, 08.02.2010 12:08
    asta e trendul

    Asta e trendul, de la 3.0 L la 2.5, de la 2.5 L la 1.9, si de la 1.9L la 1.2, de la anu trecem pe electric, asa ca e un pas bun sa ne obisnuim cu performante de toata jena si cu motoare mici care statistic consuma putin. Dieselul e bun, consuma putin si trage bine, ce aveti cu el? Motoarele noi nu scot fum si se pot obtine cai suficienti, nu vad problema. Pretul de 1000 de euro in plus, eu zic ca merita daca nu o ti in parcare doar sa te lauzi ca ai masina.

  • ironR, luni, 08.02.2010 12:48
    date noi

    revin, tocmai am citit la raspunsuri ca unu cu un motor de 1.4 benzina consuma 12L/100km, iar eu cu motorina tot 1.4 (aceeasi masina) fara sa exagerez cam 6-7%, cel putin acum iarna. Intrebarea mea: chiar asa rau e dieselul?

  • 1.4 TSI, luni, 08.02.2010 14:52
    Dinozaurii trezirea

    Tataie!!! Daca refuzi sa vezi realitatea ori esti sarc cu duhul, ori esti rau intentionat. Daca vrei sa compari un motor TURBO diesel cu unul aspirat pe benzina e treaba ta, insa cel mai corect ar fi sa il compari cu unul turbo. Adica 1.4TDI vs 1.4TSI si dupa aia mai discutam noi ce si cum. Parca sunteti bosorogi obtuzi, tot ce e nou pute si nu e fiabil, de parca sunteti voi mama omida si stiti cum o sa se comporte ele peste 10 ani. De ce nu va intoarceti la motoarele cu carburator si OHV. E groaznic sa fii retrograd si obtuz.

  • Castravetele, luni, 08.02.2010 16:18

    ai dreptate... e vremea sa-ti scoti capul din fund. Primul a fost Otto, deci tehnologia "noua" e dieselul. "tataie".... mirosul asta de sudist prost.... de ce nu compari 2.0 turbo diesel cu 2.0 turbo benzina? e un exemplu mai comun... dar in afara de performante, desi multi se cred piloti, nu conducem pe circuit ce altceva te intereseaza? 9 litrii/100km si daca o calci.... sau 5 litrii/100km si daca o calci iti ia 7? (datele sunt generice, fara referire la un anumit tip de motor diesel) Un sofer obisnuit e mai interesat de costurile de exploatare decat de performante...

  • 1.4 TSI, luni, 08.02.2010 18:22
    Amice esti ......?

    Bai castravete! Daca aveai masina (proprietate personala) ai fi stiut ca inafara de consum mai exista niste costuri de mentenanta: impozit anual, asigurare CASCO si REVIZII. Daca o sa iti intrebi parintii o sa iti spuna ca valoarea impozitului si asigurarii creste proportional cu pretul masinii, iar valoarea unei revizii tehnice la diesel este mai mare decat una de benzina. Incearca sa gasesti o persoana majora din familie sa iti zica asa informativ cat costa un filtru de motorina si unul de benzina. Sunt satul de copilasi, care isi dau cu parerea despre masini dar nici macar nu au carnet. PS tu vorbesti ca nu conteaza performanta dar imi dai exemplu motoare de 2 litrii turbo, pai mai castravete cati oameni isi cumpara masini de 200cp... hai ciocul mic si joc de glezne.

  • marius, luni, 08.02.2010 21:25

    Eu am audi a4 TDi 165cp, daca merg sport ia cam 10-11l daca merg normal ia cam 6-7 in oras, in exterior pot sa zic ca merg pe aer :)) cu a 4 la 100km/h am 4,2 l consum. Am mers anul trecut cu un plin de 80l din Arad pana mai jos de Bologna,Italia iar un o alta familie aveau mercedes 1.8l benzina dar a umplut a 2 oara in slovenia ;) deci........ Intradevar la motoarele mari diesel e scumpa intretinerea, pe rca am dat 800si ceva lei , la tiriac ma costa 12000lei, pe cand la un 1,6-1,8 TFSI e cam la jumate. Benzinarele sunt silentioase, dar mi-e cam frica de consum ~ 10lnormal si cam 15 sport :(

  • Castravetele, marţi, 09.02.2010 00:32

    faptul ca tu nu stii citi nu inseamna ca nu am de mai mult timp permis decat tine. Incearca sa citesti celelalte comentarii... acuma mura in gura nu iti dau, ca presupun ca ai macar 2 sinapse. Compara atunci 1.6 tdi sau 1.6 hdi cu 1.6 turbo, daca 2000cmc sunt prea multi.1.2 tdi cu 1.2 turbo?? benzina daca vrei.... stiu ca nu e o explicatie comprehensiva, dar incearca sa deduci putin ideea generala.

  • 1.4 TSI, marţi, 09.02.2010 08:47
    Puiut... mai usor!

    Ma dar tu istet nu esti dar macar esti consegvent. Pai la ce capitol inafara de consum sunt mai bune motoarele alea insiruite de tine fata de concurentele lor pe benzina? Nu mai abera! O sa vezi cand o sa mai cresti. NU NUMAI CONSUMU CONTEAZA!! Tu macar ai idee despre ce vorbesc eu? O revizie la diesel e mult mai scumpa. Daca aduni reviziile, impozitul, asigurarea si pretul mai mare de achizitie degeaba scazi diferenta de pret din consum pentru ca nu iesi mai bine. A am uitat ca in NFS nu exista revizii si chestii din astea sau benzinarii ca sa stii preturile de la combustibil. E ultimul meu comentariu pentru ca ai atins un apogeu de penibilitate. Tu daca nu ai inca 18 ani macar stai in banca ta ca asterni aberatii si se vede limpede ca nu ai idee despe ce vorbesti. Adolescenta frumoasa iti doresc!

  • cozappz, marţi, 09.02.2010 12:22
    @1.4 TSI

    Mai fanaticule, tu intelegi despre ce este articolul de mai sus? NU E VORBA DE DIFERENTA DINTRE MOTORUL DIESEL SI BENZINA, SAU DESPRE POLUARE! Vad ca te iei de toti cei de pe aici care-si pun mintea cu tine. Astept replica ta!

  • ironR, marţi, 09.02.2010 12:28
    stop!

    @ 1.4 TSI Exact cum spunea marius mai sus, in mod sportiv un diesel nu se duce mai sus de 10-11%, dar un benzinar poate trece si de 25 fara nici o jena! Am inteles ce vrei tu sa ne comunici, ca 1.4 TSI este bun, sunt de acord cu tine, dar sincer cand vreau sa plec in concediu nu as vrea sa ma rog sa gasesc rapid un peco. La partea cu reviziile pretul este la fel, cel mai mult depinde de marca masinii, diferenta e aproape infima sau poate chiar deloc. Tine pur si simplu de marca masinii si de service, atat! Toate ca toate diesel-ul iti poate face surprize placute de consumuri mici record, la benzina mai greu, plus la diesel alta senzatie la volan, alt confort, iar daca te gandesti ca consuma putin parca te-ai plimba si mai mult! Benzinarul este pt cei care merg mai putin, maxim 10,000 pe an, dar parerea mea este ca daca tot o ai si platesti atatea taxe cum ziceai tu mai sus macar sa mergi naiba cu ea, nu sa o ti sa zaca in parcare, si acum daca tot ai benzina fa in asa fel incat sa "consumi" acei 15,000 km/an ca sa nu fi nevoit sa dai aceeasi bani la revizie si sa mergi mai putin, intelegi ce spun. Altfel: fa un calcul cat iti iese costul la 100KM inclusiv taxele+consumul, o sa ai o surpriza!

  • Castravetele, marţi, 09.02.2010 14:46
    @1.4 TSI

    Primul meu comentariu era legat de taxele prea mari din cauza volumului. Da pretul de achizitie e mai mare, da reviziile sunt ceva mai scumpe. Dar pe langa consum mai uiti de pretul de revanzare, asta desigur daca ai de gand sa o vinzi in urmatorii ani. Avand i nvedere ca in primii ani nici nu platesti revizii, balanta se inclina mai tare in favoarea you-know-who. Nu incerca sa pari mai intelept doar daca te crezi mai batran decat mine.

  • gigu, miercuri, 10.02.2010 14:52
    Dizelarii sar arsi ca se ia lumea de tractoarele lor

    @Castravetele Unde ai citit tu ca nu se platesc revizii in primii ani? Poate la NFS. @Cozappz pentru tine fenomenul auto e un mister total asa ca in locul tau as sta in banca mea . Cauta un blog de la acasa tv ai mai multe in comun ;).