Tripleti: Citroen Nemo, Peugeot Bipper, Fiat Fiorino
Industria auto ne prezinta alti tripleti fara personalitate. De aceasta data, prin Citroen si Peugeot plus Fiat.
A devenit deja un obicei ca in fiecare an un grup de constructori de renume mondial sa isi uneasca fortele pentru producerea unor modele comune care la final sunt vandute sub marci diferite. Francezii sunt campioni la acest tip de abordare: dupa ce Peugeot si Citroen au colaborat cu Toyota pentru 107, C1 respectiv Aygo in 2005 iar in 2007 au scos la iveala 4007 si C-Crosser, modele aproape identice si construite in colaborare cu Mitsubishi (noul Outlander face parte din aceeasi familie), PSA recidiveaza.
Nu stim care este logica de creatie a acestui tip de masini, insa scaderea costurilor de productie inseamna, in ultima vreme, uniformitate in stil si design. Desi logica acestei abrodari exista si este foarte clara din punct de vedere economic, este pentru prima data cand in colaborarile de aceasta factura masinile arata identic. Normal, pentru a nu se autosesiza forurile competente, Peugeot, Citroen si Fiat au jonglat cu suprafetele vitrate, transformandu-si masinile din van in furgoneta si invers, in functie de criteriile fotografice la indemana. Mai mult decat ironic, comunicatele oficiale au rezervate cateva paragrafe bune in care fiecare constructor isi lauda designul exterior.
Este de notat faptul ca, desi pare, cele trei vehicule nu le inlocuiesc pe cunoscutele Expert, Scudo si Jumpy (si ele construite printr-o colaborare intre cei trei constructori), intrand in oferta pe un segment situat imediat sub acestea.
Dimensiunile importante: 3.86 metri in lungime si volum de incarcare de 2.5 m, acesta din urma putand sa ajunga insa la 2.8 m (2.5 metri lungime utila) prin rabatarea scaunului din dreapta. In rest, interiorul este unul clasic de furgoneta, cu multe elemente de bord preluate direct de la Fiat Grande Punto. In ceea ce priveste motorizarile, aflam ca se poate opta fie pentru un motor pe benzina (1.4 litri si 75 CP), fie pentru unul diesel (1.4 litri HDi si 70 CP).
Toate cele trei modele sunt produse in Turcia, la stabilimentul Tofas, unde capacitatea industriala este de 158.000 de vehicule pe an. Din comunicatele oficiale aflam ca investitia a insemnat 308 milioane de euro. Banuim ca partea estetica a insemnat foarte putin din aceasta suma.
Desi nu a fost inca oficializat, pretul in jurul caruia se vor invarti cele trei modele intr-unul singur va ajunge la circa 9500 de euro. De aici inainte, singura necunoscuta este cine va vinde mai mult. Iar avand in vedere faptul ca Bipper, Nemo si Fiorino sunt identice, raspunsul este clar: cei care lasa mai mult din pret.
logan van castiga la spatiu interior si la pret bineinteles :D