Turcia impune condiții stricte pentru mașinile hibride PHEV importate din afara Uniunii Europene

Publicat luni, 23.09.2024 12:49 de Tiberiu Safta

Guvernul Turciei a impus condiții noi pentru importul de mașini cu motoare hibride PHEV. Noile condiții vizează în special mașinile produse în țările din afara Uniunii Europene.

La finalul săptămânii trecute, Turcia a impus noi condiții pentru importul de mașini cu motoare hibride PHEV. Potrivit noilor condiții, stabilite de Ministerul Comerțului din această țară, toți importatorii de mașini cu astfel de propulsoare vor trebui să înființeze 20 de centre de service autorizate în 7 regiuni diferite din Turcia. Aceste condiții noi vizează în special importatorii din afara Uniunii Europene și cei care provin din țări fără acorduri de liber schimb cu Turcia.

Printre țările care sunt vizate de aceste condiții noi este și China. Mai mulți analiști în domeniu susțin că Turcia pune acum mai multă presiune pe producătorii chinezi pentru înființarea mai rapidă a unor noi uzine de mașini electrice în această țară. Mai devreme, în luna iulie, BYD a primit aprobare din partea guvernului de la Ankara de a înființa o nouă fabrică aici. Această uzină, în valoare de un miliard de dolari, ar urma să aibă o capacitate de producție de 150.000 de mașini pe an.

Alături de BYD, alte companii chineze, precum SAIC și Chery, negociază cu guvernul turc pentru înființarea de fabrici noi.

Cu privire la noile condiții pentru importul de mașini hibride PHEV în Turcia, analiștii precizează că noile condiții sunt prea severe și că importatorii nu vor reuși să le îndeplinească. „Toate vehiculele hibride plug-in care vin de acum înainte vor fi blocate, exceptând cele care sunt deja în stoc. Alte tipuri de mașini hibride sunt deja afectate de taxe vamale ridicate”, a declarat un oficial al unei firme de consultanță din Turcia.

via Economica

  • ds, luni, 23.09.2024 13:12

    Cam au dreptate. Turcia are 81 de provincii, cum sunt județele la noi, grupate în 7 regiuni. Deci ar veni 1 centru service la 4 provincii. Ori nu poți să deschizi piața într-o țară și să ai service-ul în altă țară, cum avea Tesla. Vindea în Romania și avea service la Viena.

  • Dutz, luni, 23.09.2024 17:00

    Pare doar un șantaj, Turcia nu este o piață foarte puternică, așadar să deschizi atâtea reprezentanțe/service-uri concomitent este un efort financiar foarte mare sau vor apărea dealeri și service-uri multi brand acreditate. Chiar nu știu în ce condiții se poate, dar pare o soluție în general. Sunt mult prea mulți producători. De ce sună a șantaj sau a corupție… dacă o mașină este produsă în EU sau pe teritoriul Turciei nu mai are nevoie de cele 20 de service-uri?

  • Octavian, luni, 23.09.2024 17:17

    Erdogan asta cand e cu rusii, cu chinezii, cu BRICS etc, cand se da cu europenii. Cumpara gaze de la rusi dar mai nou zice de Crimea ca apartine Ucrainei. Normal la cate fabrici occidentale de masini (si nu numai) are in Turcia nu prea poate sa se dea cu chinezii.

  • zagado26, marţi, 24.09.2024 14:07

    @Octavian - Zice de Crimeea că aparţine Ucrainei pentru că există acolo o minoritate tătară şi se erijează în apărătorul ei.