
UE investește 100 de miliarde de euro pentru susținerea dezvoltării de vehicule electrice
Uniunea Europeană va investi 100 de miliarde de dolari pentru a susține dezvoltarea și producția de mașini electrice.
Comisia Europeană a dezvăluit recent un plan pentru creșterea competitivității în industria auto a Uniunii Europene. Pentru acest lucru au fost puse la dispoziție fonduri în valoare de 100 de miliarde de euro destinate în mod specific sectorului „tehnologiei curate”, care include dezvoltarea și producția de vehicule electrice.
Tot mai mulți oameni trec la vehicule electrificate cu emisii reduse, iar industria funcționează mai curat ca niciodată. În ciuda acestui fapt, emisiile de carbon în UE se așteaptă să atingă vârful în 2025. Cu toate măsurile acestea puse în aplicare, emisiile vor scădea cu aproximativ 25% în următorul deceniu și vor continua să scadă, în ciuda eforturilor de a impulsiona și extinde capacitățile de producție din UE.
Acest nou acord nu se concentrează doar pe sectorul vehiculelor electrice, dar este probabil că o parte semnificativă din fonduri să fie alocată alocată acestui sector. Unul dintre punctele cheie, Planul de Acțiune pentru Energie Accesibilă, stabilește obiective precum accelerarea implementării energiei curate și a electrificării, utilizarea mai eficientă a energiei și reducerea necesității de combustibili fosili.
De asemenea, utilizarea unui EV o să fie mai accesibilă decât este în prezent, când prețul acestora nu este mult mai scăzut decât al vehiculelor cu motoare cu ardere internă, mai ales dacă depinzi de stații de încărcare publice.
Uniunea Europeană a impus propriile tarife de import, destinate în mod special să facă mai puțin viabil pentru producătorii chinezi să își vândă vehiculele electrice fabricate în China în Europa. Această idee pare deja să funcționeze, întrucât mulți dintre marii producători chinezi de automobile caută să deschidă facilități de producție pe continent pentru a evita tarifele, care pot ajunge până la 45.3%.
Tarifele sunt mai mici pentru producătorii care primesc mai puțin sprijin și subvenții din partea guvernului chinez, lucru care este perceput ca un avantaj incorect. Chiar dacă America își retrage planul de a stimula achiziționarea vehiculelor electrice și electrificate și elimină data limită pentru vânzarea mașinilor cu motoare cu ardere internă, UE a rămas fermă în ambiția sa de a interzice vânzarea de vehicule noi cu motoare cu ardere internă după 2035.
Reamintim că până în 2030, UE se așteaptă ca noile mașini să aibă emisii de dioxid de carbon cu 55% mai mici comparativ cu nivelurile înregistrate în 2021.
Rămâne de văzut dacă acest lucru este încă realist. Producătorii au exprimat îngrijorări cu privire la acest ritm, iar unii și-au schimbat planurile de a vinde exclusiv vehicule electrice după 2035.
via InsideEVs
ar trebui sa vina cu obligatii stricte pt producatori in materie de pret de vanzare. Ok, uite 100 miliarse euro, si astfel costurile tale sunt minime, deci vinzi cu preturi corecte. Id.3 la 15.000 euro, ca exemple Reno 5 la 10k euro etc Ca se vaita producatorii astia dar ei baga in buzunar ca profit sumele care de fapt sunt destinate clientilor si a cresterii vanzarilor si schimbarii tehnologiei invechite pe combustie