Ultimul Lotus pe benzină este aici: Emira are motor de la Mercedes-AMG și costă 72.000 de euro

Publicat miercuri, 07.07.2021 11:13 de Paul Cosma

Lotus prezintă noul Emira, ultimul său model “tradițional” înainte de trecerea la o gamă de vehicule 100% electrice. Emira beneficiază în premieră de un propulsor de la Mercedes-AMG, dezvoltă până la 400 de cai putere și are un preț de pornire de circa 72.000 de euro.

Lotus a anunțat în 2020 o schimbare radicală de abordare, ca o continuare a proiectului hypercar-ului electric Evija. Șeful Phil Popham a dezvăluit că producătorul vrea să dezvolte o gamă de modele 100% electrice, iar ultimul Lotus cu motor pe benzină va fi lansat în cursul lui 2021.  

Acesta poartă numele Emira și a fost prezentat acum de britanici. Noul model are un design inspirat de hypercar-ul Evija și este dezvoltat pe platforma Sports Car Architecture. 

Lotus a anunțat două motorizări pe benzină pentru Emira. Prima vine ca urmare a noului parteneriat cu Mercedes-AMG și este un propulsor biturbo de 2.0 litri cu patru cilindri. A doua motorizare este cunoscutul V6 de 3.5 litri existent pe Exige și Evora. Astfel, Emira va dezvolta între 360 și 400 de cai putere, cu un cuplu maxim de 430 Nm. 

Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.5 secunde, iar viteza maximă este de 290 km/h. Modelul va putea fi comandat atât cu transmisie manuală, cât și cu una automată. Britanicii anunță o greutate de 1.405 kilograme pentru noul model, mulțumită unui nou șasiu din aluminiu. 

Dimensiunile lui Lotus Emira sunt: 4.412 mm lungime, 1.895 lățime, 1.225 mm înălțime, în timp ce ampatamentul este de 2.575 mm. 

Primele unități Emira vor fi livrate clienților în primăvara lui 2022. Va exista o serie limitată “First Edition” cu exemplare echipate cu motorul de 3.5 litri. Ulterior, din vara anului viitor, Lotus va începe și livrarea unităților Emira cu motoare Mercedes-AMG. 

Prețul de pornire pentru Lotus Emira este de 72.000 de euro, iar producția va începe la uzina din Hethel, Norfolk. 

Via Lotus

  • Piramidon, miercuri, 07.07.2021 11:21

    Prste 10 o sa mai auzim de Lotus doar de pe wikipedia la marci defuncte!

  • Kirotractor, miercuri, 07.07.2021 12:19

    ...1,4 tone? Ultimul Lotus veritabil pare să rămână deci Alpine A110. :-) Fiindcă Emira(te) ăsta va înlocui 3 modele (Evora, Elise, Exige) și e mai greucean ca fiecare, inclusiv relativ comodul Evora. Ce-i drept, ca design e peste Evora, deși unora le-ar putea sugera un McLaren 570S. Sau un Maserati MC20. Bine măcar că nu-i prea scump (pentru unii-alții :-)), dar Porsche Cayman GT4 poate dormi cred liniștit.

  • someone23, miercuri, 07.07.2021 19:59

    l-au facut model mondial, de aceea a devenit greu: izolare fonica, aer conditionat, nelipsita tableta, cutia at, toate astea adauga greutate in numele comfortului. intr-adevar, fata de restul lotusurilor, e greu, dar celelalte erau hard core pe cand emira e imblanzit si domesticit, ca sa fie pe placul unui procentaj cat mai mare din cei ce isi permit asa ceva.

  • mm, joi, 08.07.2021 10:18

    amuzant ca cineva si kiro au amandoi dreptate, trecand totusi peste aspectele de pur sange vs comercial, este misto tare si as spune chiar ieftina avand in vedere specificatiile si calitatea vizibila-n poze, arata a supercar la pret de masina sport, poate lotus vor pur si simplu sa joace intr-o liga superioara si au nevoie de un succes comercial. Eu personal mi-as manifesta criza varstei de mijloc in asa ceva, pacat ca n-am o pensie speciala.